Día número 158—español 1 El 9 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
THE IMPERFECT The continuous past…….the Flinstones of Spanish.
Advertisements

EL IMPERFECTO The imperfect is used to talk about actions that happened regularly in the past, such as used to do something and was/were + -ing words For.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
1 The “abas” and the “ías” El Imperfecto 2 Los Pronombres Personales (Subject Pronouns) Singular yo tú él / ella / Ud. Plural nosotros vosotros ellos.
Usos del imperfecto… …y repaso de formas.. Use the imperfect to “Set the scene” “Set the scene” Era el viernes por la noche. Era el viernes por la noche.
El imperfecto Another Form of the Past Tense. Another form of past tense Used to express things you ‘used to’ do Used to express action still in progress.
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Repaso: Imperfect Preview Imperfect Grammar Guys.
El imperfecto What you used to do and What you were doing…..
EL IMPERFECTO Yay!!!!. KEY POINTS:  Deals with only ONE dimension: a past point of view  Preterite deals with TWO: past and completion  ONLY 3 IRREGULARS.
El Imperfecto. The imperfect tense is a past tense in Spanish used to describe actions that occurred repeatedly or over an extended period of time or.
Español 2-2 Sra. Carpinella El imperfecto. In Spanish, there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect. The preterite is used to state.
The Imperfect Tense Knowing When to Use the Imperfect.
El imperfecto 194 Bad Romance Don't Stop. El imperfecto The imperfect is another past tense in Spanish. It is used when you talk about events that happened.
El imperfecto Español II. The uses □ If in English you would say, “used to.” □ If the English verb is the past progressive such as was –ing or were –ing.
Module 5 In Module 4 we learned the preterite tense, which is used to talk about actions that were completed in the past. In Module 5 we learn the imperfecto.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
El Imperfecto de los verbos
La conjugación de verbos en el imperfecto
El Imperfecto Spanish Club-1 presentation.
El Imperfecto ~The Imperfect Tense~.
El Imperfecto Español 2.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
The Imperfect Tense: Regular Verbs
The imperfect tense in Spanish is used to narrate past events without focusing on their beginning, end, or completion. Copyright © 2008 Vista Higher Learning.
El imperfecto Used to talk about actions that happened repeatedly in the past Can sometimes mean in English “used to”
APUNTES: THE IMPERFECT TENSE
El Imperfecto Was, were, used to.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
El imperfecto Español IV.
Conjugate in the imperfect tense regular+ irregulars
EL Imperfecto (parte del pasado).
Día número 23 Español 1—Acelerado
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Día número 117—español 1 El 28 de febrero
El imperfecto.
Día número 163—español 1 El 16 de mayo
Día número 129—español 1 El 16 de marzo
El Imperfecto de los verbos
Imperfect of regular verbs.
El Imperfecto de los verbos
Imperfecto.
El Tenso Imperfecto The imperfect tense.
Conjugating Regular Imperfect Verbs:
Día número 119—español 1 El 2 de marzo
UIEI – El Imperfecto ¿Por qué se usa? ¿Cómo se usa? Ejemplos: -AR
El imperfecto.
Día número 157—español 1 El 8 de mayo
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Día número 164—español 1 El 17 de mayo
Día número 151—español 1 El 30 de abril
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 161—español 1 El 14 de mayo
Día número 110—español 1 El 16 de febrero
Día número 156—español 1 El 7 de mayo
Día número 159—español 1 El 10 de mayo
EL IMPERFECTO.
Vámonos Pick up a new passport and label the following dates:
Imperfect What you used to do.
Día número 118—español 1 El 1º de marzo
Past Tense There are two past tenses in Spanish: the Imperfect
Transcripción de la presentación:

Día número 158—español 1 El 9 de mayo Cheer up! = ¡Ánimo! Bring yourself to do something = ¡Anímate! (Espero) que tengas…! (I hope) you have… lleno de = full of cosas = things la vida = life

Leer el boletín https://docs.google.com/document/d/1LOuCiumsEsEgBm-8zz_0AUMLEMdlAXGUAjgOUbJpq0E/edit?ts=5af2230a

ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? 30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 9th grade assembly affecting 3rd period. 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

To talk about or describe things that The IMPERFECT TENSE VS PRETERIT To talk about or describe things that use the IMPERFECT TENSE. USED TO happen in the past, EXISTED or OCCURRED on a REGULAR BASIS during a certain time period such as...when you were little. When SraB was little, she USED TO love to say YABA, DABA, DOO! and sing E-I, E-I, O!

To talk about or describe things that USE THE IMPERFECT TENSE. USED TO happen in the past EXISTED or OCCURRED on a REGULAR BASIS during a certain time period I used to go to Royal Oak Middle School. I had many fun classes. (Possession that existed during that period of time.) Some classes were hard. (Description of classes during that time.) I would walk to school every day. (Event that occurred repeatedly.) I always did my homework. I was a very good student. I generally received As and Bs.

There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: IR (to go) iba, ibas, iba, íbamos, iban SER (to be) era, eras, era, éramos, eran VER (to see) veía, veías, veía, veíamos, veían To help you remember these endings: For ALL other verbs, drop the –AR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --aba --ábamos When SraB was young, she USED TO love to say YABA, DABA, DOO! And sing E-I, E-I, O! --abas --abais --aba --ában drop the –ER or –IR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --ía --íamos --ías --íais --ía --ían MEMORIZA la información

There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: IR (to go) ¿Cómo era tu escuela cuando tenías 5 años? There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: 1. ¿A qué escuela asistías? IR (to go) iba, ibas, iba, íbamos, iban SER (to be) era, eras, era, éramos, eran 2. ¿Cuántas clases tenías? VER (to see) veía, veías, veía, veíamos, veían For ALL other verbs, drop the –AR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. 3. ¿Cómo se llamaban tres de tus clases? --aba --ábamos --abas --abais 4. ¿Qué hacías en tu clase de…? --aba --ában 5. ¿Cuál era tu clase favorita? ¿por qué? drop the –ER or –IR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --ía --íamos 6. ¿Quién era tu maestro/a favorito/a? ¿por qué? --ías --íais --ía --ían

¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! are on ALL papers! Highlight Labels! Fecha ¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! INDICE #3—SEM 2 Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Highlight Labels! Pg    SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES El 27 de abril APUNTES # 8: Verbs to talk about likes and dislikes A Voc útil Ir (to go) Dar (to give) Infinitives for fui-fui song Ser (to be) Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This paper) A  SECCIÓN B PRÁCTICAS El ___ de mayo Práctica #1: B Práctica #2: Práctica #3: Práctica #4: Práctica #5: SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL C  La Cultura #1: La independencia de México La Cultura: El día de los muertos VS Halloween C el 20 de marzo La Cultura #2: Bajo la misma luna—15 oraciones de la película el 21 de marzo --15 oraciones más El 7 de mayo La Cultura #3: el Cinco de Mayo SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de sept Los Números (blanco) Guía de Pronunciación  el 1 de feb Stem-changing Verbs (rosado)  WS Ser, Estar, Tener (Rosado) el 20 de feb WS 101 SER vs ESTAR El 20 de abril WS Apuntes y practica Mandatos Informales (Rosado) El 25-26 de abril WS Apuntes Direct Object Pronouns (Rosado) El 2 de mayo WS Verbos Reflexivos (with pictures & verbs) El 8 de mayo GRAMMAR BROCHURE Unused Pases de Tarea & Old Tests DO NOT include your current Crónica!

COPIA la rúbrica en tu papel” Página 7: ¿Cómo era su escuela? (9 pieces of information) Page is labeled with name, per, page number 7 A minimum of 5 sentences using the imperfect tense to tell how school “used to be” Number of classes = +1 Names of 3 or more classes +3 One activity for each of the 3 classes +3 The name of favorite class or teacher. Why? +2 ENTREGA la página 7

SAQUEN el folleto (brochure) de gramática. THERE ARE SEVERAL WAYS TO TALK ABOUT THE FUTURE: 1. Use IR a + Infinitive to talk about what you are GOING TO DO: I am going to travel (viajar). (Yo) voy a viajar. 2. Use QUERER (ie) + Infinitive to talk about what you WANT TO DO: (Yo) quiero jugar al fútbol profesionalmente. I want to play soccer professionally. 3. Use the FUTURE TENSE to talk about what you WILL DO: (Yo) seré rico. I will be rich.

2. You will earn (ganar) a lot of money. (Tú) ganarás mucho dinero. TO CONJUGATE IN THE FUTURE TENSE (see the grammar brochure) and practice with the following verbs: REMEMBER to ADD the ending to the INFINITIVE! 1. I WILL study. (Yo) estudiaré. 2. You will earn (ganar) a lot of money. (Tú) ganarás mucho dinero. 3. He will travel (viajar). (Él) viajará. 4. We WILL buy (comprar) a new house. (Nost) compraremos una casa nueva. 5. They WILL be rich. (Ellos) serán ricos TO CONJUGATE IRREGULAR VERBS IN THE FUTURE TENSE (see the grammar brochure)