Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La ubicación de los lugares
Advertisements

D EMONSTRATIVE A DJECTIVES AND P RONOUNS When you point out specific things, you use demonstrative adjectives and pronouns. A demonstrative adjective.
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Las preposiciones.
Students will be able to: 1. Express where things are located using prepositions 2. Use contractions.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Using Infinitives.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Prepositional Phrases
Las preposiciones Prepositions of place.
El verbo “estar” con preposiciones y el presente progresivo Español 1: Gramática de Capítulo 5.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
Preposiciones. Preposiciones  Prepositions  Arriba (de)  Above  Abajo (de)  Under  Delante (de)  In front of  Detrás (de)  Behind  Encima (de)
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Spanish Class Mrs. Rogers.
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
Hoy es el _____ de _____ del __________
Las preposiciones Prepositions of place.
Día 13.
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Día 44 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular
Día 40 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
First Grade Dual High Frequency Words
Día 39 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Vámonos Label your passports: 3, 7, 9 de noviembre for now (will add more later) Write out these sentences in English & Spanish  Mi madre continua regando.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Estar.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
WARM-UP ¿Qué hacen? What are they doing? Bart Simson baila.
Día 37 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Día número 125—español 1 El 12 de marzo
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
REPASEMOS LA TAREA (miércoles, el 18) HAGAN – Página 60 Inténtalo
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
States where things are located
Día número 104—español 1 El 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preposiciones de lugar
Día número 123—español 1 El 8 de marzo
Prepositions using the verb estar
EXAMEN de ESCRIBIR – El Calendario Repaso Worksheet
LOS PREPOSICIONES.
Día 43 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 105—español 1 El 9 de febrero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 13 de enero Horario Regular
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Write these words and match the school subjects with the objects.
Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Gustar, Interesar, Aburrir
Prepositions.
Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular
Día 42 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
Ser Y Estar To be
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Las preposiciones prepositions.
Día número 124—español 1 El 9 de marzo
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Las Preposiciones.
States where things are located
Transcripción de la presentación:

Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: Finish Skit on what you did during Winter Break Prepositions of Location

Per 2: Jacob A—done Per 3: Hannah—absent FINISH SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities in a row. You can do other activities besides the ones I used, just be sure to conjugate the verbs correctly. REMEMBER: Hispanics tend to be very dramatic and use their hands a lot when they talk—(Let’s have fun with this! —think Hispanic Soap operas)—so part of your grade will be how exaggerated your acting is! 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details—With whom? Where? When?) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting (make people laugh!)

El 20 de enero Pg C ACT #3: El pasado Tú Yo BUSCAR LLEGAR COCINAR HACER VIVIR IR Did you arrive (llegar) late? No, I didn’t arrive late. Did you go (ir) to the game (juego)? No, I didn’t go to the game. I watched (mirar) the game on TV. BUSCASTE BUSQUÉ LLEGASTE LLEGUÉ COCINASTE COCINÉ HICISTE HICE VIVISTE VIVÍ FUISTE FUI ¿Llegaste tarde? No, (yo) no llegué tarde. ¿Fuiste al juego? No, (yo) no fui al juego. (Yo) miré el juego en la tele.

Las preposiciones de lugar (WS Apuntes ESTAR + Prepositions of location) To find out where something is located, use the question, ¿Dónde está…? Remember that the verb must change according to the person or object being looked for. ¿Dónde estoy? = Where am I? ¿Dónde estás? = Where are you (informal)? ¿Dónde está usted? = Where are you (formal)? ¿Dónde está él/ella? = Where is he/she? ¿Dónde está la estación de autobuses? = Where is bus station? ¿Dónde estamos? = Where are we? ¿Dónde están mis maletas? = Where are my suitcases? To answer, you start with the correct conjugation of ESTAR + the location. ¿Dónde está la farmacia?  (La farmacia) está en la plaza al lado del banco.

Common Prepositions: to the right of = a la derecha de to the left of = a la izquierda de next to = al lado de around = alrededor de around here (vague) = por aquí through = por close; near = cerca de far = lejos de under; below = debajo de (something) / abajo (depth) on top of; over = encima de (something) / arriba de (height) in front of = delante de/ enfrente de behind= detrás de outside of = fuera de (something) / afuera (motion) in /on = en inside of = dentro de (something) / adentro (motion) between = entre toward = hacia

IN GROUPS of NO MORE than 4 people: Watch these video on prepositions in English and Spanish to get some ideas on how to create your own version in Spanish using at least 8 prepositions from the list.  ENG: https://youtu.be/oKhz6H4SFX0 SPAN: https://www.youtube.com/watch?v=wZGoSkQ2bLI IN GROUPS of NO MORE than 4 people: Use the ideas from the videos and your own imagination to create charade-type representations for AT LEAST 8 prepositions from the list and put them into a chant / song / or dance. WRITE A LIST of the PREPOSITIONS in THE ORDER that they APPEAR in your CHANT, SONG, DANCE. LA TAREA: ESTUDIA para el Examen el martes: How to conjugate in past tense for YO and TÚ forms: Irregular verbs Hacer & Ir CAR & GAR verbs Regular AR/ER/IR verbs MEMORIZE and prepare to show your Preposition chant / song / or dance to the class.