Día número 42—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Add la luna & las estrellas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El tiempo y las estaciones Talking about the weather and the seasons in Spanish Para empezar p
Advertisements

Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Día número 34—español 1 Students READ a Weather Voc Word on the way in then start ACT 3 ACT 3: Practice ANSWERING questions in Spanish while HW is STAMPED.
Which season do you think is represented by each picture?
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Guía de estudiar – Para Empezar
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 39—español 1 WS PE p-9 El tiempo (verde)
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Día número 49—español 1 Practice Voc Activities and Pastimes with partner READ bulletin Do WS on GUSTAR while I go to a meeting in period 3 START on the.
Día número 36—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish about weather.
Las Preguntas (the questions)
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
El tiempo Weather #onfleek.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
EL TIEMPO.
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Speaking Assessment Practice
Hoy es ________,el _____ de ______ de______________.
Una conversación It would be Looney not to know these…
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Martes, el 27 de octubre.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Día número 40—español 1 STAMP the HW WS PE p-9 El tiempo (verde)
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Las Palabras Interrogativas
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Día número 53 Español 1—Acelerado
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Día número 73—español 1 El 8 de diciembre Horario Regular
Día número 43—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Be sure Weather Voc sheet has.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Día número 41—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Practice Weather Vocab with WS.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Día número 42—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Add la luna & las estrellas to voc list Practice Weather Vocab with WS. Students ask each other voc from English to Spanish STAMP the HW while students start on WS El Tiempo CORRECT the HW READ bulletin PLAY CINCO with WS Weather Conditions AND CORRECT WS afterwards CONTINUE working on WS El Tiempo. STUDY for test Friday Get notebook organized

Add the following voc words to your pink paper: the moon = la luna the stars = las estrellas Practica el voc del tiempo con tu compañero de INGLÉS a ESPAÑOL . También estudia las oraciones de INGLÉS a ESPAÑOL.

ESTAMPAR la tarea: WS el pronóstico (azul) mientras los estudiantes trabajan en WS El Tiempo CORREGIR la tarea

LEER EL BOLETÍN

Las instrucciones para jugar CINCO JUGAR CINCO con el vocabulario del tiempo Las instrucciones para jugar CINCO   Forma grupos de 2 personas: A y B. Necesitas un papel del WS El Tiempo por persona, pero sólo (only) un dado (die) y un lápiz por grupo. Para decidir quién va primero, cada (each) persona tira (throws) el dado. La persona con el número más grande empieza (starts) a completar el WS. Ésta (This) es persona A. Persona B tira el dado hasta que (until) tira un 5. Cuando Persona B tira un 5, debe decir (should say) “¡CINCO!” y le quita (takes away) el lápiz a Persona A para trabajar en su (his/her) WS. Ahora (now) Persona A tiene que tirar un 5 para poder continuar completando su WS. La primera persona en completar el WS ¡gana!

CORREGIR WS CINCO—NOT enough time today. Will correct it tomorrow.

in summer _________________________________ in spring ___________________________________ in winter ___________________________________ in fall / autumn_______________________________ There’s rain in … _____________________________ There’s snow. ________________________________ There’s fog. ______________________________________ There are many clouds. _____________________________ It is going to be windy. _____________________________ It is going to rain. _________________________________ The relative humidity is high. ________________________ the temperature __________________________________ How cold! _______________________________________ It’s beautiful today! _______________________________ The sky is clear. __________________________________ There are scattered thunderstorms. _________________________

in summer _________________________________ in spring ___________________________________ in winter ___________________________________ in fall / autumn_______________________________ There’s rain in … _____________________________ There’s snow. ________________________________ There’s fog. ______________________________________ There are many clouds. _____________________________ It is going to be windy. _____________________________ It is going to rain. _________________________________ The relative humidity is high. ________________________ the temperature __________________________________ How cold! _______________________________________ It’s beautiful today! _______________________________ The sky is clear. __________________________________ There are scattered thunderstorms. _________________________

Continuar con WS El Tiempo LA TAREA: Termina (finish) WS El Tiempo y CINCO WS ESTUDIA para el EXAMEN del tiempo el viernes Empieza (start) a organiza tu cuaderno (Ntbk) para entregarlo el viernes.