Día número 165—español 1 El 18 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Advertisements

Thank you for taking my classes
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Tarea: p. 90, #15, 16 Saca la tarea, el paquete, y un lápiz Español 1 martes, el 19 de marzo 2013.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish 1.Which is your favorite color? 2.What are you going to do on Monday? 3.Why do you have to read.
Las Palabras Interrogativas
PALABRAS INTERROGATIVAS
Español 1 31 de enero de 2017.
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
Las Palabras Interrogativas
Spanish 1 & 2 Week 3.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Esp. 2 R2PE- Interpersonal Speaking Assessment (100 pts
Partner conversation practice
End of Year Oral Assessment
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
¿Cuál? “which” What = selection
P1UR: Las palabras interrogativas
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 16 de octubre Toma asiento
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Talking about where you and others go during free time
Español Asking questions.
A hacer preguntas en español
Día número 135—español 1 El 27 de marzo Horario Regular
Día número 61 Español 1—Acelerado
FLACS Exam Helpful Speaking Tips
Día número 23 Español 1—Acelerado
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 163—español 1 El 16 de mayo
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Welcome to Jeopardy!.
Las Palabras Interrogativas
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Las Palabras Interrogativas
Día número 76 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Las Palabras Interrogativas
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 164—español 1 El 17 de mayo
Día número 151—español 1 El 30 de abril
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Question Words.
Día número 55 Español 1—Acelerado
How do I ask a question in Spanish???
Teach me how to conjugate
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Día número 165—español 1 El 18 de mayo

Leer el boletín https://docs.google.com/document/d/1YunTPVqkNSG73Q4MlFatI-bJbr0iFJyVm_s-8ZSbguY/edit?ts=5afdfca5

¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 Review the Imperfect 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? Saber VS Conocer 15 Underclassmen Awards 6pm MPR 16 9th grade assembly (11:15—12) affecting 3rd period. 17 Underclassmen Yearbook Distribution 18 COMPLETED PROJECT due 21 REVIEW WEEK & ORAL EXAM 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

ESCOGE a un compañero para revisar tu proyecto. USA el papel amarillo para revisar si tu compañero tiene todos los requisitos del proyecto. MAKE SURE YOUR CACAHUATES is ATTACHED ESCRIBE tu nombre y periodo en el papel amarillo (checklist / instructions), DÓBLALO (fold it) si es necesario y ENTREGA tu proyecto con el papel amarillo. NOTE: IF YOU ASKED for an extention and you don’t turn it in on Monday, it will count as 2 days late on Tuesday!

El 17 de mayo APUNTES # 9: 25 preguntas de conversación DOBLA un papel a la mitad. Escribe el inglés a la izquierda y el español a la derecha. What’s your name? How old are you? Where are you from? Where do you live? Do you have any siblings? What are they like? Do you have any pets? What do you like to do? What do you not like to do? Do you prefer ___ or ___? Why? What is your favorite ___? Why? 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿Cuántos años tienes? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Dónde vives? 5. ¿Tienes hermanos? ¿Cómo son? 6. ¿Tienes mascotas? 7. ¿Qué te gusta hacer? 8. ¿Qué no te gusta hacer? 9. ¿Prefieres el/la/los/las ___ o ____? 10. ¿Cuál es tu ___ favorito/a? ¿Por qué?

13. ¿Qué haces en estas clases? 14. ¿Cuál es tu clase favorita? What school do you attend? What is it like? What classes do you have? What do you do in these classes? What is your favorite class? Why? Who is your favorite teacher? Why? What activities do you do at school? Which do you like? Why? With whom? When? What activities do you like to do in your free time? Why? With whom? When? What don’t you like to do at school? Why? What activities don’t you like to do in your free time? What do you like to do in the (winter, spring, summer, fall)? Why? 11. ¿A qué escuela asistes? ¿Cómo es? 12. ¿Qué clases tienes? 13. ¿Qué haces en estas clases? 14. ¿Cuál es tu clase favorita? 15. ¿Quién es tu maestro/a favorito/a? 16. ¿Qué actividades haces en la escuela? ¿Cuáles te gustan? ¿Por qué? ¿Con quién? ¿Cuándo? 17. ¿Qué actividades te gusta hacer en tu tiempo libre? ¿Por qué? ¿Con quién? ¿Cuándo? 18. ¿Qué no te gusta hacer en la escuela? ¿Por qué? 19. ¿Qué actividades no te gusta hacer en tu tiempo libre? 20. ¿Qué te gusta hacer en (el invierno, la primavera, el verano, el otoño)? ¿Por qué?

21. ¿Quieres salir conmigo? 22. ¿Adónde quieres ir? ADD these last 5 questions to yesterday’s list: Do you want to go out with me? Where do you want to go? Do you want to go to (the movies, to eat, etc)? What time do you want to go? Can you go at (time)? 21. ¿Quieres salir conmigo? 22. ¿Adónde quieres ir? 23. ¿Quieres ir (al cine, a comer)? 24. ¿A qué hora quieres ir? 25. ¿Puedes ir a la/las…?

SACA tu marcador y papel plástico. VAMOS a PRACTICAR para el examen oral ¡con EggSpert!

PRÁCTICA para el EXAMEN FINAL ORAL SEM 2—Español 1

What is your name? ¿Cómo te llamas?

Do you have any siblings? ¿Tienes hermanos?

¿Prefieres el/la/los/las ___ o ___? Do you prefer ___ or ___? Why? ¿Prefieres el/la/los/las ___ o ___?

What activities do you like to do in your free time? ¿Qué actividades te gusta hacer en tu tiempo libre?

What do you do in these classes? ¿Qué haces en estas clases?

Where do you want to go? ¿Adónde quieres ir?

What don’t you like to do at school? ¿Qué no te gusta hacer en la escuela?

What is your favorite class? Why? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué?

Do you have any pets? ¿Tienes mascotas?

What classes do you have? ¿Qué clases tienes?

What is your school like? ¿Cómo es tu escuela?

What school do you attend? ¿A qué escuela asistes?

What activities do you not like to do in your free time? ¿Qué actividades no te gusta hacer en tu tiempo libre?

Do you want to go eat? ¿Quieres ir a comer?

What is your favorite movie? ¿Cuál es tu película favorita?

Do you want to go to the movies? ¿Quieres ir al cine?

What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer?

What do you not like to do? ¿Qué no te gusta hacer?

¿Puedes ir a las siete y media Can you go at 7:30 pm? ¿Puedes ir a las siete y media de la noche?

What time do you want to go? ¿A qué hora quieres ir?

Do you want to go out with me? ¿Quieres salir conmigo?

Which activities do you like? ¿Cuáles actividades te gustan?

What activities do you do at school? ¿Qué actividades haces en la escuela?

Where do you live? ¿Dónde vives?

Where are you from? ¿De dónde eres?

How old are you? ¿Cuántos años tienes?

LA TAREA: FINISH your peanut project if you didn’t turn it in today. STUDY the conversation questions for the Oral Exam