Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
Advertisements

Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Calentamiento Write the answers to each question.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Spanish II PE Day 30.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Los Adjetivos Posesivos
Examen 4A El mapa gráfico.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Ir practice activities
Vocabulario: en mi tiempo libre.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar Interrogative words – question words
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Español Asking questions.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Metas: I can identify my current proficiency level
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Meta: I can understand information about school activities and rules
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Meta: 1) Puedo repasar los usos de ser y estar y los adjetivos posesivos para el examen. 2) Puedo leer sobre eventos y escribir cómo se sienten los participantes.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
Enfoque:jueves, 26/4/2012 “el veintiseis de abril, dos mil doce”
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Quasimodo: Describe the outfit of one of the people in the photo below
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3 Metas: I can talk about things that I & other people do and describe how often.  I can write about myself and my personality. Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3 Práctica Escrita y Oral (preparación para prueba el viernes) Actividades 16, 17, 18 Poema en diamante p. 13 Use workbook pgs. 13 &14 to draft (rip out and take home if needed) Tarea #3: Poema en diamante (Final draft on separate piece of paper with visuals) Tarea #4: Quizlet sets "Para empezar" and "Interrogatives and words of frequency"

Tarea #4:  Play or study the Quizlet sets "Interrogatives & Words of Frquency" and "Para Empezar" to prepare for the quiz. Type in the link below to join the class: https://quizlet.com/join/V5V8CE5RB

Enfoque: Escribir y Hablar Primero (first): Escribir Responde a las preguntas de la actividad 2 en la página 3 del texto. Usa otros adjetivos que describen cómo eres tú y tu mejor amigo/a. Refer to the ¿Recuerda? Box for additional adjectives. Después (after): Hablar Comparte tus respuestas con tu compañero. Share your responses with the person next to you.

Spanish 1 Review: Interrogatives & Words of frequency ¿Dónde? ¿De dónde? ¿Cómo? ¿Cuál(es)? ¿Cuándo? ¿Cuánto/a? ¿Por qué? ¿Qué? ¿Quién(es)? A veces A menudo Después de El fin de semana/los fines de semana Nunca Siempre Todos los días

P. 10 "Sometimes or Never?" Words of frequency Use the following questions to interview your partner. The questions will ask how often (with what frequency) they do certain activities. Refer to the ¿Recuerdas? Box on pg. 10 to review these and use the glossary in the back of the book if you don't recall what they mean.  Record your partners responses to the questions. Take note of frequency and the activity they respond with. 1. ¿Cuándo vas a tu restaurante favorito? 2. ¿Cuáles deportes practicas? ¿Cuándo los practicas? 3. ¿Cuándo pasas tiempo con tus amigos?  4. ¿Cuándo vas al cine? (This can be a word of frequency or specific weekday)

Actividad 17: Dos o tres preguntas por favor Grupos de 3 a 4

Actividad 18: Hablar Person A: Use the box to ask questions 1-6 to your partner. "¿Adónde vas en..." Person B: You can use the examples in the box to help you answer. Pay close attention to seasons and what activities would be most appropriate during that time of the year. You will answer, "…yo voy a..."

Poemas en diamante Guided Practice workbook pg. 13 and 14 Página 13 en Realidades 2 Textbook (rubric and format for final draft)

Me llamo Linda No soy ni seria ni vieja. Soy alta, sociable, estudiosa. Todos los días yo escucho música, leo, corro, uso la computadora. En el verano mis amigos y yo nadamos, cantamos, bailamos. Nunca patino ni monto en bicicleta. ¡Así soy yo!