Module 11: FINAL ASSEMBLY LINE Facilities 2011-2012.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Advertisements

By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Turpin Insurance ® 2008 Todos los derechos reservados BUSINESS PROTECTION Inter-Partnership Insurance.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
By Jimmy Wendt, Mike Kalis, and Craig Wocl.  In 2005, Carlos Beltran signed a 7 year, $119 million contract to play with the New York Mets  At the time,
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
© Copyright Showeet.com E XAMPLE 1 A BSTRACT 3D P APER I NFOGRAPHICS Your own text goes here.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Heidi Ullrich, Senior Director for At-Large
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Double Object Pronouns
First Grade Dual High Frequency Words
More sentences that contain if…
Para Empezar tres de enero
News from K62/ Noticias de K62
Youden Analysis. Introduction to W. J. Youden Components of the Youden Graph Calculations Getting the “Circle” What to do with the results.
 We did this work with the objective of analyzing the state of water.
Page 1 CITS Active Directory Implementation UMass Dartmouth.
Genentech A Discussion Winter 2018Joseph Milner, RSM54011.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
_____________ es el más probable de sobrevivir en un país hispanohablante ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! profe de español.
Estar, Dar, Ver To Be, To Give, To See NP 40.
Los números.
Chiquilla Te Quiero!!! _____ ____ _______mi dulce niña Ya lo ves estoy, tan loco por ti Cuando te veo venir No se ni que decir Y no encuentro la manera.
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
Question Formation Spanish I Page 52.
NOMBRE: FRANSHESCA URREGO FERNANDEZ GRADO:8ª PROFESORA: LIDA ROMERO INSTITUCION EDUCATIVA JOSE EUSTACIO RIVERA.
Romaine Outbreak Summary
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Development of the concert programme
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
CONSEQUENCES OF ACCIDENTS AT WORK GLORIANA RUIZ. CONSEQUENCE OF WORKING WITHOUT GLOVES 1. A person can have side effects if he sprays a plant with chemicals.
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
WELCOME FREE POWERPOINT TEMPLATE DESIGNED BY POWERPOINT SCHOOL about history timelineteamsservicesfollow.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Module 11: FINAL ASSEMBLY LINE Facilities 2011-2012

Considering the alternatives shown attached: Prepare an executive summary and a presentation to the steering committee, considering: Total cost of every option Pros and cons of every alternative. What alternative should you consider? Pros and cons about to contract a Project Management company, or to contact internal staff. What alternative should you consider? What should be your driver? What contingencies should you consider? F.i., planning, to increasee surface of the plot, increase in cost, etc. What should be your questions to the steering committee? All the alternatives have enough surface to hold the preliminary Lay-out. It is considered to have a plot with at least 425,000 m2, Option A is public land and can not be owned by the company, although it may agree to a concession (50 years) Alternatives D and E are catalogued as rustic terrain Option B and C require a special urban treatment, while alternative B has a simplest resolution. It is expected that the hangars may have a height of between 35 and 40 meters.

Data for economic analysis surface to build 110,000 sqm cost construction 1200€ / sqm (including licenses, equipment design, site management and previous works (Geotechnics, topography, etc.)) Cost of supplies EUR 15 million, cost of the access to the runway is 5million euros per km. Costs of land, 20€ / sqm rustic terrain, 50€ / sqm for the rest, if it is a concession 12€ / sqm built year. The rustic terrain requires a requalification involving a cost of 10% of the total investment and a period of 1 year Project management cost : 3% of the total investment , internal staff cost is 60 k €/ year in this case are required 10 people. The forecast planning of all the work are 3 years. The design of all buildings requires 1 year. It is considered that 2 years to build the 110,000 m2 may be not enough Ratio maximum between built surface and total plot area is 0.26 alternative (d) has a additional cost of 10 EUR million (access to the runway) connections by road to the plant if necessary will be done by the Administration the cost of filling is 12€ / m3, the cost of leveling 2€ / m2, the cost of excavation 5€ / m3, 10€ / m3 demolition costs the costs of filling, leveling, excavation and demolition has to be added to the construction cost.

A D C B E A - AENA / Ampliación Centro 474.210 m2 B - Ministerio de Defensa / Maestranza Aérea 434.000 m2 C - Ministerio de Defensa / en Reversión / Antigua Base Americana 749.020 m2 D - Finca San Nicolás 939.000 m2 E - Hacienda El Mogollón 1.188.000 m2

Acceso vial existente Enlace a pista de vuelo Área a nivelar: 474.210 m2 Superficie del terreno afectada por servidumbre aérea: Aprox. 120.000 m2 Altura edificable máxima = 45 m máxima = 0 m “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Opción A: AENA / Ampliación Centro de Producción San Pablo Borde del terreno Acceso vial Canal Bajo Guadalquivir Enlace a pista de vuelo Límite de servidumbre aérea Zona del terreno afectada Área de servidumbre aérea Área a nivelar

Área a nivelar: 434.000 m2 Puente sobre el Bajo Guadalquivir Longitud: 24 m Anchura: 9 m Posible acceso vial a la N-IV Longitud: 3,1 km Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 400 m Anchura: 45 m Puente sobre el Canal de Ranilla Longitud: 12 m Acceso vial nuevo desde la carretera a la Maestranza Longitud: 1,1 km “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Opción B: Ministerio de Defensa / La Maestranza Borde del terreno Acceso vial Canal Bajo Guadalquivir Área a nivelar Puente Enlace a pista de vuelo Posible aceso vial Canal de Ranilla

Área a nivelar: 500.000 m2 Superficie de relleno: 200.000 m2 Volumen de relleno: 350.000 m3 (Procedencia del propio terreno) Puente sobre el Canal de Ranilla Longitud: 12 m Anchura: 9 m Acceso vial nuevo desde la carretera a la Maestranza Longitud: 600 m Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 1.600 m Anchura: 45 m Soterramiento o encauzamiento del Canal de Ranilla Longitud: 700 m Edificios a demoler Volumen: 125.000 m3 2ª posibilidad enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 700 m “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Opción C: Ministerio de Defensa / en Reversión / Antigua Base Americana Borde del terreno Acceso vial Canal Bajo Guadalquivir Área a rellenar Puente Canal de Ranilla Enlace a pista de vuelo

Volumen relleno necesario: 1.400.000 m3 Superficie a nivelar: 939.000 m2 Acceso vial a través del nudo de la N-IV Superficie del terreno afectada por influencia N-IV no edificable: Aprox. 65.000 m2 “EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa D: Finca San Nicolás Borde del terreno Acceso vial N-IV Área de relleno Área de influencia N-IV

“EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa D: Finca San Nicolás Puente sobre la N-IV Longitud: 35 m Anchura: 45 m Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 300 m Superficie del terreno afectada por servidumbre aérea: Aprox. 750.000 m2 Soterramiento N-IV Longitud: 800 m Anchura: 32 m Altura: 8 m Altura edificable máxima = 57 m máxima = 67 m máxima = 77 m Borde del terreno Puente Enlace a pista de vuelo Límite de servidumbre aérea Zona del terreno afectada Área de servidumbre aérea Soterramiento N-IV

“EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa E: Hacienda El Mogollón Puente sobre el canal del Bajo Guadalquivir Longitud: 30 m Anchura: 9 m Área a nivelar: 188.000 m2 Superficie de excavación: 1.000.000 m2 Volumen de excavación: 2.350.000 m3 Acceso vial nuevo desde la Maestranza Longitud: 1,6 km Posible acceso vial a la N-IV Longitud: 2 km Borde del terreno Acceso vial Posible aceso vial a la N-IV Canal Bajo Guadalquivir Área de excavación Área a nivelar Puente

“EADS – CASA, Planta A400M” – Informe de la Evaluación de las Alternativas de Ubicación Estudio detallado de los terrenos - Características Técnicas Alternativa E: Hacienda El Mogollón Puente sobre el canal Bajo Guadalquivir Longitud: 24 m Anchura: 45 m Enlace nuevo a pista de vuelo Longitud: 200 m Altura edificable máxima = 45 m máxima = 0 m Superficie del terreno afectada por servidumbre aérea: Aprox. 300.000 m2 Borde del terreno Canal Bajo Guadalquivir Puente Enlace a pista de vuelo Límite de servidumbre aérea Zona del terreno afectada Área de servidumbre aérea

ANEXO

LAY-OUT preliminar Specialists who have worked in the lay-out attached consider is not definitive, and have no clear if more space or less will be needed. They believe that it will not vary more than +/-20%