Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo Uno: Primer paso
Advertisements

Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
Informal and Formal Greetings
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Telling Time.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Greetings, Introductions
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
How do you respond to the following greetings in Spanish?
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
Indirect Object Pronouns
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Indirect Object Pronouns
Getting to know you more!
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Todo acerca de mí All about me.
First Grade Dual High Frequency Words
¡Los Adjetivos!.
Complete the following sentences using the word bank.
Los Pronombres Personales
Subject Pronouns and Ser
Describes self and others.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Capítulo 1 Lección B Vocabulario I
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Los pronombres (Subject pronouns)
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
¿Qué hora es?.
Greetings saludos.
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Telling Time in Spanish
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Vocabulario Saludos y Despedidas In this slideshow, you will review polite words and expressions to use in everyday situations.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos When two identical consonants are together, they are pronounced as one… es simpática Voy con Norma. When two identical vowels are together, they are pronounced as one long vowel… Rodolfo Ochoa Habla Ana. The final vowel of one word is linked with the initial vowel of the following word to form one syllable. la amiga de Olga trabaja esta noche

Practice your pronunciation… En Honduras hay un hospital muy grande. Nadie habla nunca con mis simpáticas sobrinas. Pepe está aqui y Ernesto está allá. Esta orquesta es fantástica.

Lección 3, p. 53 MARISA – ¿Sí? RAQUEL—Hola. ¿Está Pedro? MARISA – No, no está. Lo siento. RAQUEL—¿A qué hora regresa? MARISA – A las nueve de la noche. RAQUEL—Entonces llamo más tarde. MARISA – Muy bien. Adiós.

Call your classmate’s home Call your classmate’s home. His or her roommate or a member of her or her family answers… Your classmate is not home. Find out when he or she will be back… (See samples pp. 52-53)

Situaciones p.67-68 You are talking on the telephone. What would you say in the following situations? Act out the scenes with a partner. Take turns playing each role… You want to know whether your friend Carlos is at home.

Situaciones, p.67-68 Someone calls and asks for your sister, who is at home. (See samples pp.52-53) Someone asks to speak to you. You tell someone you’ll call later. Someone has asked to talk to you, and you want to know who it is. You are telling someone what you have to do tomorrow.

Describe people (p.68) Mi mamá… Yourself… Mi papá… El Presidente Bush Dr. Valerio… Su mejor amigo/a (Use the vocabulary on pp. 53-55) Modelo: (Describe yourself) Yo soy antipático, guapo, realista y rubio. Antonio: No es antipático; es muy simpático. El es alto y delgado. Es guapo.