Plants.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las plantas Tema 3 Clasificación de las plantas.
Advertisements

TEJIDOS.
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Germinate Seedling Nutrients
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
La reproducción sexual en las espermatofitas
Tejidos de las Plantas.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
PLANTS. PARA VER CORRECTAMENTE EL POWER POINT - Haz clic poco a poco, lee, no tengas prisa, vamos a aprender muchas cosas interesantes. - En cuanto una.
Santiago Bilingual Primary School La Línea. Spain.
LOS SERES VIVOS. LAS PLANTAS
Plantas.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
PHOTOSYNTHESIS/ FOTOSINTESIS
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Aim: How can we describe the structure and function of cell organelles
AIM: How are plants adapted to carry out photosynthesis? Que adaptaciones tiene una planta para llevar a cabo la fotosintesis? DN: Que es necesario para.
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
LO: SWBAT explain the difference between asexual and sexual reproduction and describe different types of asexual reproduction Cual es la diferencia entre.
LO: SWBAT explain how gametes are formed. Como se forman los gametos? DN: What are gametes? Where are the gametes formed? Que son los gametos? Donde se.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
PARTES PRINCIPALES DE LOS VEGETALES RAÍZ HOJAS TALLO FRUTOS FLORES.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Estambre B Clorofila C Dióxido de Carbono D Estomas E Fotosíntesis F Germinación G Helecho H Insectos I Hoja J Kiwi K Lila L Matorral M Néctar N Castaño.
Profesor: M.C María Antonieta Galván Bonilla Periodo: Enero-Junio 2016
                                                                                                                                                                  
¿Qué son los verbos irregulares?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
La estructura y función de las adaptaciones
Células.
Anatomía de Plantas Superiores
TEMA 3: LAS PLANTAS.
Homeostasis Process by which an organism’s internal environment is kept stable in spite of changes in the environment. Proceso en el cual el ambiente interno.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
NATURALES 5º Unidad 3 LAS PLANTAS.
More sentences that contain if…
Hojas Modificadas Coca Lopez Melissa Alexis 2352 Plantas sin semilla.
CORALS ARE DYING WHAT ARE CORALS AND WHAT IS HAPPENENING TO THEM ? WHY WE CHOSE TO TALK ABOUT THIS? We choose this topic because we do find the ocean a.
Faults in Cake Making GCSE Revision. It is often the case that cakes are made which are not up to the required standard. When this happens, it is important.
REPRODUCCIÓN EN PLANTAS SEGUNDO AÑO DE SECUNDARIA.
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
ANTE TODO In both Spanish and English, conjunctions are words or phrases that connect other words and clauses in sentences. Certain conjunctions commonly.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Las profesiones.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
PRACTICA No: 11 “CÉLULA VEGETAL” Materia: Biología Celular de Eucariontes Grupo: 1QV2 Equipo: 5 Integrantes: Daniela Villalba Medel.
ZERO CONDITIONAL. What is zero conditional? Zero conditional is a structure used to talk about general truths, that is, things that always happen under.
NOMBRE: FRANSHESCA URREGO FERNANDEZ GRADO:8ª PROFESORA: LIDA ROMERO INSTITUCION EDUCATIVA JOSE EUSTACIO RIVERA.
Irregular Preterite IR and SER
continuamos con el trabajo…
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
ASEXUAL REPRODUCTION. ACTIVITY Complete the following chart. Method of A.R.
El agua.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Changes of State Unit 1: Matter.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Plants

Warm Up Chloroplast and the leaves What organelle does photosynthesis occur? And where on the plant does it occur? Why would it need to occur in this location? Chloroplast and the leaves So that it can absorb sunlight for the chemical reaction

Today’s Objective Identify plant structures (cambium, guard cells, phloem, xylem, seed, and stomata), organs (roots, stems, leaves, flowers, fruits, cones), and tissues (meristematic, ground, dermal, and vascular) and relate them to physiological processes (photosynthesis, cellular respiration, transpiration, and reproduction).

Plants Las plantas son muy importantes para toda la vida. Al igual que otros organismos, las plantas tienen órganos, tejidos y células.

Plant Tissues Órganos de la planta se hacen de cuatro sistemas de tejido tejido cutáneo cubre el exterior de una planta. Protege a la planta Secretes de la cutícula de hojas de corteza exterior formas de tejido de la planta se encuentra dentro de una planta de árboles. ofrece tiendas de materiales de apoyo en raíces y tallos tejido meristemático se compone de pequeñas, densamente poblado las células que se pueden seguir dividiendo para formar nuevas células. Permitir a las células a permanecer siempre joven involucrado en el crecimiento de las plantas Meristematic tissue not on the outside—only close to it

Plant Tissues stem leaf root Tejido vascular transporta agua, minerales y compuestos orgánicos. Hecho de dos redes de tubos huecos de xilema transporta agua y minerales floema transporta los productos fotosintéticos (agua y azúcar) * para ayudarle a recordar WX están juntos en el alfabeto (agua – xilema).

Higher order thinking question #1 On leaves and some stems, cells may secrete a wax-coated substance that becomes the cuticle which provides protection in a variety of ways. What tissue system would it be a part of? Dermal Dermal Tissue

Plant Organs Al igual que otros organismos, las plantas tienen órganos que se han especializado las estructuras.

Roots Las raíces hacen hasta más de la mitad del cuerpo de la planta y proporcionan muchas funciones:-ancla la planta en el suelo-absorber agua y minerales del suelo. Partes de una raíz: pelos de la raíz son diminutas proyecciones en las células cutáneas de las raíces que ayudan en la absorción de agua y minerales raíz PAC – un cono pequeño de células que protege la parte creciente de la raíz como empuja a través del suelo raíces también incluyen el xilema, floema y cámbium que ayuda en el crecimiento y movimiento de materiales para la fotosíntesis y la transpiración. Point out meristematic tissue root cap

Root’s Adapting to their Environment Las raíces pueden almacenar almidón y otros azúcares proporciona apoyan en el suelo Ex: zanahorias, remolachas, nabos raíces pueden crecer para ser extremadamente largos para alcanzar agua en áreas secas no tienen muchos de agua fuentes ¿por qué las plantas necesitan agua? photosynthesis

Higher order thinking question #2 How would a plant be affected if it’s roots are permanently damaged? The plant would not be able to absorb water. Then photosynthesis would not be able to occur. The plant would not be able to absorb water. Plant growth will stop.

Stems Los tallos tienen muchas funciones: soporte de hojas y flores alberga la mayor parte del sistema vascular de agua tienda crece subterráneo para plantas nuevas de la forma de almacenamiento de información Cactus Ginger rhizomes

Stems Tallos también incluyen xilema, floema y cámbium que ayuda en el crecimiento, transpiración y fotosíntesis.

Stem Adaptions to their Environment Paredes celulares fuertes de madera en el exterior de árboles troncos guarde los alimentos para la planta Ex: tubérculos (patatas) o bulbos (cebolla)

Higher order thinking question #3 Look at the picture to the right. How do you think the cambium affects the thickness of the stem? Phloem Cambium Xylem Why is xylem on the inside---dead Phloem on the outside Cambium provides new cells for the vascular tissue

Leaves Las hojas son el sitio de la fotosíntesis. Absorber la luz solar y llevar a cabo fotosíntesis las hojas tienen la misma estructura y función. La parte superior de la hoja es donde se encuentran la mayoría de los cloroplastos que absorben la luz del sol. El envés de la hoja contiene los estomas y es el sitio de la transpiración y el intercambio de gases.

Leaves Protector de las células rodean cada estomas estomas se abren y cierran cuando guarda las células cambian de forma cuando los estomas están abiertos, el agua se evapora e intercambios de gases cierran de estomas en la noche y cuando la planta pierde demasiada agua stomata guard cells

Leaves Adapt to their Environment Prevenir la cutícula gruesa de la pérdida de agua algunos estomas reduciendo la superficie Ex: cactus

Higher order thinking question #4 How would the function of the leaves be affected if there were no guard cells? Then gas exchange would not be able to occur. Then no photosynthesis or cellular respiration No gas exchange

Flowers Las flores son la estructura reproductiva de las plantas con flores. Proteger a gametos y huevos fertilizados. Muchas partes componen la flor: Sépalo: modificar hojas que protegen a la flor en desarrollo. Pétalos: Hojas modificadas que son brillantes en color para atraer animales polinizadores.

Flowers Flor piezas cont.: estambre: estructura masculina de la flor. Incluye la antera y el filamento. Antera – producen granos de polen (esperma) filamento – soporta la antera. Pistilo (o carpelo): estructura femenina de la flor. Incluye el estigma, estilo y ovario. Estigma - cubierto con una sustancia pegajosa para sostener los granos de polen cuando aterrizan. Estilo- un tubo que conduce desde el estigma al ovario. Ovario - Base de la flor donde se produce el huevo.

Adaptions to their Environment Atraer el néctar dulce de colores brillantes de polinizadores extiende las semillas: frutos

Higher order thinking question #5 How are the functions of the pistil and the stamen related? They are both reproductive structures. Pistil/Carpel: Female Stamen: Male Pistil: female structure Stamen: male structure

Fruits Un fruto es el ovario maduro de una flor. Rodea y protege a la semilla o las semillas juegan un papel importante en la dispersión de semillas. Fundido en el viento – ej. diente de León por animales ej.: pegado en la piel de animales o depositado después de la digestión puede venir en muchas formas

Higher order thinking question #6 Why are fruits and seeds important adaptations for plants? Because it allows for dispersal, leading to diversity So they can reproduce

Cones Conos son estructuras reproductoras de las plantas que no llevan fruto. Conos contienen protector duro escalas pueden ser macho o hembra: conos masculinos contienen polen (esperma). Huevos se producen en conos femeninos. Las semillas también se desarrollan en las escalas de los conos femeninos.

Higher order thinking question #7 How can a tree which is rooted in place produce offspring with another tree hundreds of miles away? By producing fruit or cones, and having them picked up by animals, wind, water causing them to transfer to different locations. Wind, water, animal carrying and poop

Exit Ticket There is a plant disease that causes infected plants to develop dark, water soaked lesions on stems, leaves or fruit. The centers of these lesions often become covered with pink, gelatinous masses of spores, especially during moist, warm weather. It’s called Anthracnose. How would this disease effect this plant besides death? Think about the plant’s tissues and organs. (2-3 COMPLETE sentences are REQUIRED.)

Day 2 Exit Ticket EOC Questions

Exit Ticket #1 Plant cells that are specialized for cell division are most likely found in what part of the plant? A. root tips B. leaf epidermis C. stem epidermis D. vascular tissue

Exit Ticket #2 The cambium is a section of cells in a plant that can become either part of the xylem or phloem, depending on the growth and needs of the plant. If the cambium of a particular plant was damaged, what would be the most likely effect on the plant? A. The plant would lose its ability to carry out photosynthesis. B. the plant would have uncontrolled growth. C. The plant would not experience any change in physiology. D. The plant would not be able to transport nutrients and water.

Exit Ticket #3 The diagram represents a flower, the reproductive structure of some plants. Most flowers have both male and female structures for fertilization and reproduction. Which structure is represented by the letter A in the diagram above? A. the stamen, a male structure which produces pollen B. the pistol, a female structure which collects pollen and passes it to the ovary C. the sepal, a modified leaf used for protection of the flower D. the petals, decorative structures which attract pollinators

Warm Up Questions Day 3

Warm Up #1 D If the xylem in a young tree is damaged, which process is first affected? A. performing photosynthesis B. transporting sugar to the roots C. transporting water to the leaves D. absorbing water from the soil

Warm Up #2 A How does the structure marked X contribute to the survival of the plant? A. It allows the intake of gases necessary for photosynthesis. B. It allows the intake of minerals necessary for plant growth. C. It allows the intake of sunlight necessary for ATP production. D. It allows the intake of sugars necessary for plant reproduction.

Warm Up #2 What is the main function of leaves? A. Leaves provide support for growth and a place to store food. B. Leaves provide a place for photosynthesis to occur. C. Leaves absorb water and minerals and transport nutrients to the stem. D. Leaves create a barrier that prevents water in the plant's tissues from evaporating.