Las Mascotas Pets hablar comer vivir **tener I hablo You s. He/she We

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

Hola. ¿Qué tal. Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español Hola. ¿Qué tal? Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español. Tengo 25.
Hoy vamos a … repasar los colores
OBJETIVO: Desciribir tu animal
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Objectives Objectives: to talk about what pets you have and what they are like.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
What are the following pets? Write in rough 1.Un conejo 2.Un perro 3.Un gato 4.Un caballo 5.Un cobayo 6.Una serpiente 7.Un pez 8.Un pájaro 1.A rabbit 2.A.
Explain as much detail as you can in English about these two people.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
- O - A - S, - N, -l  - A - A, - E, - Í País ( Country) Nacionalidad
Days of the week/weather/numbers
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
THE BETTER YOUR SPELLING IS THE HIGHER LEVEL YOU WILL GET!
¿CÓMO ERES? (What do you look like?)
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
La Familia Bienvenidos ¿Quién Eres? En La Escuela Los Verbos
Stating what you have, and describing physical features.
TENER to have =_____________.
TENER Tener… Yo tengo Tú tienes Él/ Ella/ UD. 1 person’s name tiene
Español 1 28 y 29 de septiembre de 2016.
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
Español 1 – 3.2 Vocabulario de 3.2.
LA FAMILIA.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
OBJETIVO: Desciribir tu animal
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
First Grade Dual High Frequency Words
Y3 / 2nd year of programme / BLOCK 2 SPANISH
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
La cara.
How to introduce myself in Spanish
Diario - lunes, el 28 de septiembre
KEY LANGUAGE Y1 / PLS2 / BLOCK 2 SPANISH.
KEY LANGUAGE P3 / PLS2 / BLOCK 2 SPANISH.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Tú By Sol Sáez.
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
PREGUNTAS y RESPUESTAS
Kindergarten Spanish High Frequency Words
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Hoy es miércoles el tres de octubre
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
¡Hola clase! Hoy es miércoles el 11 de febrero 2015
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
La familia The Family.
Bruno Mars Se llama Bruno Mars Tiene 33 anni
2. ¿Es Javier el tío de Alma? 3. ¿Es hoy el cumpleaños de Francisco?
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Las Mascotas Pets hablar comer vivir **tener I hablo You s. He/she We OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings Las Mascotas Pets lunes el 28 de enero 5 Minute Challenge – El Presente hablar comer vivir **tener I hablo You s. He/she We You pl. They tienen **Irregular

Las Mascotas Pets hablar comer vivir **tener I hablo como vivo tengo OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings Las Mascotas Pets lunes el 28 de enero 5 Minute Challenge – El Presente hablar comer vivir **tener I hablo como vivo tengo You s. hablas comes vives tienes He/she habla come vive tiene We hablamos comemos vivimos tenemos You pl. habláis coméis vivís tenéis They hablan comen viven tienen

Las Mascotas Pets lunes el 28 de enero OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings

TENGO… un perro un gato un caballo un ratón un hámster un cobayo OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings TENGO… un perro un gato un caballo un ratón un hámster un cobayo

TENGO… un conejo un pájaro un pez una tortuga una araña una serpiente OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings TENGO… un conejo un pájaro un pez una tortuga una araña una serpiente

THINK, PAIR, SHARE Tengo un pez que se llama Bob. OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings THINK, PAIR, SHARE Tengo un pez que se llama Bob. Tengo dos peces que se llaman Ben y Jerry. TRADUCE: I have a cat who is called Charlie. I have a hamster who is called Smartie. I have two guinea pigs who are called Fudge and Blossom.

Can you put the pets below into the two categories in the grid? OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings OBJETIVOS: Bronce: TBAT say what rooms there are and aren’t in my house. Plata: TBAT give a justified opinion about my house. Oro: TBAT say what rooms I’d like to have in my house. LITERACY: Spellings CATEGORISE Can you put the pets below into the two categories in the grid? MASCULINO FEMENINO un perro un gato un pez un caballo un cobayo un conejo una tortuga un ratón un pájaro una serpiente una araña EXTENSION CHALLENGE: What adjectives could you use to describe pets?

TBAT give information about what pets I have, and someone else has OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings Extension Challenge: Can you transform the above text into images representing it?

OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings Vocabulario un perro – a dog un gato – a cat un pez – a fish dos peces – two fish un caballo – a horse un cobayo – a guinea pig un conejo – a rabbit una tortuga – a tortoise un ratón – a mouse un pájaro – a bird una serpiente – a snake una araña – a spider

Say what pets you have and a friend has OBJETIVOS: Bronce: TBAT give information about what pets I have, and someone else has Plata: TBAT say what pets I used to have when I was little Oro: TBAT say what pets I would like to have in the future LITERACY: Spellings Say what pets you have and a friend has E.G. Tengo un perro que se llama Jim. Mi amigo tiene un gato que se llama Fred. Bronze plus: Say what pets you used to have when you were little. E.G. Cuando era pequeño tenía un conejo que se llamaba Snowy pero murió. Bronze & silver plus: Say what pets you would like to have in the future. E.G. Me gustaría tener una serpiente verde y un pájaro que se llaman Snape y Harry.

¿Cómo eres? What do you look like? martes el 29 de enero OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings ¿Cómo eres? What do you look like? martes el 29 de enero ¿QUÉ RECUERDAS? What do you remember? Translate as many as possible into English. EL MES PASADO LAST MONTH (3 POINTS PER BOX) LA SEMANA PASADA LAST WEEK (2 POINTS PER BOX) LA CLASE PASADA LAST LESSON (1 POINT PER BOX) Cuando hace sol practico la natación con mi padre. Mi cumpleaños es el quince de abril. Tengo un perro blanco que se llama Juan. Tiene cuatro años. Cuando nieva practico el esquí con mis amigos pero es difícil. El cumpleaños de mi hermano es el veinte de diciembre. Tiene cinco años. En el futuro me gustaría tener un perro y un pájaro. Cuando llueve veo la televisión con mi hermana porque es divertido. El cumpleaños de mi madre es el nueve de octubre. Tiene treinta y dos años. Cuando era jóven tenía un gato que se llamaba Luisa. 5 minutes

¿Cómo eres? What do you look like? martes el 29 de enero OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings ¿Cómo eres? What do you look like? martes el 29 de enero ¿QUÉ RECUERDAS? What do you remember? Translate as many as possible into English. EL MES PASADO LAST MONTH (3 POINTS PER BOX) LA SEMANA PASADA LAST WEEK (2 POINTS PER BOX) LA CLASE PASADA LAST LESSON (1 POINT PER BOX) Cuando hace sol practico la natación con mi padre . Mi cumpleaños es el quince de abril. Tengo veinte años. Tengo un perro blanco que se llama Juan. Tiene cuatro años. Cuando nieva practico el esquí con mis amigos pero es difícil. El cumpleaños de mi hermano es el veinte de diciembre. Tiene cinco años. En el futuro me gustaría tener un perro y un pájaro. Cuando llueve veo la televisión con mi hermana porque es divertido. El cumpleaños de mi madre es el nueve de octubre. Tiene treinta y dos años. Cuando era pequeño tenía un gato que se llamaba Luisa. When it’s sunny I practise swimming with my dad. My birthday is the 15th of April. I’m 15 years old. I have a white dog who is called John. He is four years old. When it snows I practise skiing with my friends, but it’s difficult. My brother’s birthday is the 20th of December. He is 5 years old. In the future I would like to have a dog and a bird. When it rains I watch TV with my sister because it’s fun. My mum’s birthday is the 9th of October. She is thirty two years old. When I was little I used to have a cat who was called Luisa. 6 pts – 1 MFL 9 pts – 2 MFL 12+ pts – 3 MFL

OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings

Tengo el pelo… castaño rubio pelirrojo gris negro OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings castaño rubio pelirrojo gris negro

Tengo el pelo… largo ondulado corto rizado hasta los hombros liso OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings largo ondulado corto rizado hasta los hombros liso

marrones azules verdes Tengo los ojos… OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings marrones azules verdes

Llevo… gafas bigote barba OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings gafas bigote barba

I have long, brown, straight hair and blue eyes. OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings THINK, PAIR, SHARE I have long, brown, straight hair and blue eyes. Tengo el pelo largo, castaño y liso y los ojos azules.

I have short, blonde hair and brown eyes. OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings THINK, PAIR, SHARE I have short, blonde hair and brown eyes. Tengo el pelo corto y rubio y los ojos marrones.

I have long, curly, red hair and green eyes. OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings THINK, PAIR, SHARE I have long, curly, red hair and green eyes. Tengo el pelo largo, rizado y pelirrojo y los ojos verdes.

Escuchar 1 2 3 4 Hair Eyes Extra detail? OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings Escuchar Hair Eyes Extra detail? 1 2 3 4

Tengo el pelo rubio y largo y los ojos verdes como mi madre. OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings Tengo el pelo rubio y largo y los ojos verdes como mi madre.   2. Tengo el pelo pelirrojo, corto y liso y los ojos azules. Llevo bigote. 3. Tengo el pelo gris y los ojos marrones. Llevo gafas y barba. 4. Tengo el pelo castaño, ondulado y corto. Tengo los ojos azules como mi padre.

Escuchar 1 2 3 4 Hair Eyes Extra detail? OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings Escuchar Hair Eyes Extra detail? 1 blonde, long  green green eyes like her mum 2 red, short, straight    blue moustache 3 grey brown glasses and beard 4 brown, wavy, short blue eyes blue eyes like her dad

Leer OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings Leer EXTENSION CHALLENGE: Transform the text into a picture

E.G. Cuando era pequeño tenía el pelo pellirojo y largo. OBJETIVOS: Bronce: TBAT describe my appearance and someone else’s. Plata: TBAT describe my appearance using two tenses. Oro: TBAT describe my appearance using a range of tenses. LITERACY: Spellings Describe your appearance and another member of your family / a friend using the vocabulary you have learnt today. E.G. Tengo el pelo rubio, corto y rizado y los ojos verdes. Mi mejor amigo tiene el pelo castaño y largo y los ojos azules. Bronze plus: Describe how you used to look when you were little (it doesn’t have to be true). E.G. Cuando era pequeño tenía el pelo pellirojo y largo. Bronze & silver plus: Say what you would like to look like e.g. what colour hair/eyes you would like to have. E.G. Me gustaría tener el pelo rubio y liso y los ojos azules.