PREBENTZIOA ETA NEURRI KURRIKULARRAK ELKARBIZITZA PREBENTZIOA ETA NEURRI KURRIKULARRAK Mireia Uranga Arakistain DBH-ko irakasle
Elkarbizitzaren kalitatea sendotu binkuloak, har-emanak sendotuz. Zazpi mailatan: 1. Nork bere buruarekin. 2. Beste pertsonekin. 3. Espazioarekin. 4. Jarduerekin. 5. Adin desberdinekin. 6. Gizartearekin. 7. Naturarekin.
Oinarrizko ideia batzuk: GATAZKEN EBAZPENA Oinarrizko ideia batzuk: ●Gizakiok gauden esparru guzietan ematen dira. ●Normalak dira. ●Gatazka ARRISKU eta AUKERA. ARRISKU: Harremanak apurtzekoa, sufritzekoa. AUKERA: Norbere buruaz ikasteko. Besteak hobeto ezagutzeko. Harremanak sendotu eta aberasteko. Sistemak (erakundeak, enpresak, gizataldeak, gizarteak…) eraldatu eta hobetzeko.
Lau tresna kutxa - Boterea. - Arauak. - Konsensuak. - Bananketa.
Konsensuak bultzatzeko ●Gatazkaren elementu eta dinamikak ezagutu. ●Erantzuteko modu ezberdinak bereiztu eta modu eraikikorrean erabili. ●Komunikazio asertiboa praktikatu. ●Gatazkak ebazteko negoziaketa eta bitartekaritza praktikatu.
Nork bere buruarekin: ●Besteen onartze inklusiboa praktikatu: ikasleena, irakasleena, gurasoena. ●Denak baliotsuak senti daitezela. ●Nork bere burua ezagutu, onartu eta baloratzea praktikatu. ●Inteligentzia emozionala landu. ●Erlajazioa landu. ●Inteligentzia anitzak ezagutu, identifikatu eta garatzen lagundu. ●Bakoitzak bere talentuak deskubritu ahal izateko estimulo desberdin asko eman. ●Kontuz errefortzu positiboarekin.
Besteekin ●Komunikazioa ahalbideratzen duten egiturak sortu. ●Elkarlana eta elkarlaguntza bultzatu. ●Estamendu desberdinek egitura desberdinetan harremana izan: irteerak, ospakizunak, elkararlokotasuna, etab. ●Elkarbizitzaren inguruko formakuntza jaso. Inteligentzia emozionala landu: emozioen gestioa, enpatia, komunikazio asertiboa, etab. ●Gatazken ebazpenerako protokolo argiak izan. Bitartekaritza zerbitzu bat sortu.
Espazioarekin. ●Espazio egokiak eta atseginak izan. ●Gelako ekologia bultzatu, ekintza anitz egin ahal daitezen. ●Irakaslearen kokapena rebisatu. ●Espazioko zein aspektuk arazoak sortzen dituzten aztertu. ●Espazioen diseinuan partehartzea bultzatu.
Jardunarekin ●Metodologia aktiboak eta partehartzaileak sustatu, ikertzea, sortzea, pentsaera kritikoa, mundu erreala ezagutzea bultzatzen dutenak, ahal den guzian ikasleen interesetara egokitu eta beraien aportazioak erabili tresna pedagogiko bezala: abestiak, argazkiak, bidaiak, pelikulak… ●Ildo aberasgarriak ezagutu eta aplikatu: -Ikasketa kooperatiboa. -Hezkuntza sortzailea. -Inteligentzia anitzak. -Ikasketa dialogikoa. -Pedagogia kritikoa. -Psikologia humanista. -PNL -Etab.
Adin desberdinekin ●Eskolan bertan adin desberdinak nahasten dituzten ekintzak antolatu. ●Eskola kanpoko pertsonak ekarri. ●Adin desberdinen arteko komunikazioa bultzatu ( aiton-amonei entrebistak, etab.)
Gizartearekin ●Gaur egungo gizartea ezagutzeko ekintzak. ●Inguru hurbila eta urrunekoa ezagutu eta pentsaera kritiko, eraikitzaile eta konprometitua bultzatu.
Naturarekin ●Natura ezagutu eta baloratu. ●Zuzenean bizi. ●Dituen arazoak aztertu. ●Egin ahal ditugun ekintzak ikusi.