Día número 52 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TO LIKE Gustar. Primero… Let’s start by reviewing what you already know… Pronouns: menos teos leles.
Advertisements

More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Calentamiento Translate: *We are smart.
Día número 53—español 1 El 2 de noviembre
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Gustar V. Encantar.
Lección 4: los pasatiempos
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 41 Español 1—Acelerado
Día número 22 Español 1—Acelerado
Día número 43 Español 1—Acelerado
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 39 Español 1—Acelerado
Saying what . you do and do not like
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Día número 71 Español 1—Acelerado
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Día número 25 Español 1—Acelerado
21 Es el 14 de octubre. The Verb gustar
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 56 Español 1—Acelerado
Día número 69 Español 1—Acelerado
Día número 68 Español 1—Acelerado
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Día número 51 Español 1—Acelerado
Día número 72 Español 1—Acelerado
Día número 35 Español 1—Acelerado
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Día número 67 Español 1—Acelerado
Día número 50 Español 1—Acelerado
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Día número 58 Español 1—Acelerado
Día número 76 Español 1—Acelerado
Día número 60 Español 1—Acelerado
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs”
Día número 47 Español 1—Acelerado
Día número 46 Español 1—Acelerado
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 45 Español 1—Acelerado
The Verb gustar By Jami Sipe.
Día número 53 Español 1—Acelerado
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 40 Español 1—Acelerado
Gustar, Interesar, Aburrir
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 66 Español 1—Acelerado
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
How to use “Gustar”.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Día número 52 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 31 de octubre https://docs.google.com/document/d/1iXGTrDGZpK0-E6v2GIvIxno7vqe-UWkH5UCxksjdLt0/edit?ts=59f7a81b

MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. LA TAREA: REVIEW everything we did today, especially what’s new (GUSTAR; Info on Halloween and El día de los muertos, Time, Adjectives, Colors; Vocab from Dialogue that you had trouble with). CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules https://quizlet.com/SraBernal

TU PROYECTO del DíA DE LOS MUERTOS—due HOY! Comparte tu proyecto con 4 personas. LEE (read) el proyecto y give the person feedback on what you liked about it and anything they should fix before turning it in. ESCRIBE tu nombre y periodo en el proyecto. ENTREGA tu Proyecto para las 3:00 de la tarde.

El Día De Los Muertos Project (Venn Diagram)   To get full credit… You MUST have at least 20 important facts (TOTAL for all 3 categories) You MUST include historical information that you learned from the handouts and the video. Minimum of 5 historical facts about the purpose, customs, and origin of these holidays. Do NOT separate 1 category into several characteristics. For example: Items used to decorate the altar are all part of one category. Don’t count each item separately for the “20 minimum” requirement. The different foods are all part of one category. Don’t count each food separately. Activities like trick or treating & carving pumpkins are also part of one category. Things like they are both holidays and many people celebrate these holidays don’t count because they are too obvious and the info doesn’t come from the movie or texts you read. It MUST be colored and decorated with symbols for each holiday. GRADING: Next slide   

5 points Color / Appearance / Effort GRADING: 5 points Color / Appearance / Effort 5 points At least 5 historical facts from the worksheets, video on Origin, Beliefs, Old practices 40 points 20 facts x 2 points each on activities, food, dress, products associated with each holiday ________ 50 points PUEDES OBTENER UN PAPEL CON EL DIAGRAMA VENN, si quieres uno. EXTRA CREDIT: ATTEND a Día de los Muertos celebration FOREST LAWN had one this Sunday—NEXT SLIDE HAS DETAILS REQUIREMENTS FOR EXTRA CREDIT: 1. Attend the event and TAKE A PICTURE of yourself at the event. 2. Ask people about their altars. 3. TYPE or Print CLEARLY about your experience (include what you learned/found out/felt).

Día número 52 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What is the rationale for learning about other cultures? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn useful phrases for communicating in Spanish To review vocabulary from the beginning of the year To start learning how to use the verb GUSTAR To learn about the Hispanic Products, Practices and Perspective on life and death associated with el Día de los Muertos

What did you learn about Halloween and el Día de los Muertos? Pg C Nombre Per __ El 31 de octubre :Halloween y El día de los muertos INFORMACIÓN CULTURAL What did you learn about Halloween and el Día de los Muertos? Dates: Main Events & Activities: Origins of the Holiday & Beliefs: Clothing: Food: Words Associated with this Holiday:

Índice Nombre Per. Pg 1 El 22 de agosto Apuntes #1: Vocabulario útil Página Fecha TEMA Pg 1 El 22 de agosto Apuntes #1: Vocabulario útil El 23 de agosto Apuntes #2: Vocabulario para Conversación #1 El 24 de agosto Apuntes #3: Vocabulario para Conversación #2 Pg __ El 31 de agosto Apuntes #4: Vocabulario para Conversación #3 El 1º de septiembre Apuntes #5: Vocabulario para Conversación #4 El 5 de septiembre Apuntes #6: Los meses del año El 6 de septiembre Apuntes #7: ¿Cuántas preguntas has aprendido? El 11 de septiembre Apuntes #8: Los números de 0 a 20 El 12 de septiembre Apuntes #9: Los números de 21 a 33 El 13 de septiembre Apuntes #10: Los números por 10s El 28 de septiembre Apuntes #11: Stress Rules for correct pronunciation El 2 de octubre Apuntes #12: Telling Time in Spanish El 19 de octubre Apuntes #13: Los días de la semana y otras preguntas El 23 de octubre Apuntes #14:Description in 3rd person using GUSTAR

Apuntes #15: Description in 3rd person using GUSTAR—FEM Índice Nombre Per. Página Fecha TEMA Pg __ El 31 de octubre Apuntes #15: Description in 3rd person using GUSTAR—FEM

El 31 de octubre Description in 3rd person using GUSTAR-FEM (to be pleasing) Apuntes # 15: There is a GIRL named SARA. Hay una chica que se llama Sara. She is tall, good-looking and smart. Ella es alta, guapa e inteligente. She likes to read a lot. A ella le gusta leer (to read) mucho. She really likes Spanish class. A ella le gusta mucho la clase de español. She doesn’t like cats at all A ella no le gustan los gatos (cats) para nada pero le gustan mucho los perros. but she really likes dogs. GUSTA= GUSTAN= Singular: Used with… verbs or singular nouns NOTE: Plural: plural nouns/objects You need “A ella” when you are describing what she LIKES= what is pleasing “to her”=“A ella”. You only need this when the verb is GUSTAR or similar verbs. ALSO NOTE:

Jugar al baloncesto La pizza Los carros rápidos ¿A quién le gusta…? Practica con tu compañero. Hacer tarea El dinero Negativos Los gatos ¿Te gusta/n…? Sí, me gusta/n.. No, no me gusta/n… Mis amigos Sacar malas notas La limonada

Note that just as “A” is needed with “A mí, ti” etc., Who the verb or noun pleases Indirect Object Pronoun Verb (-A or -AN) Noun(s) or Verb in the infinitive A mí me gusta gustan would like: gustaría gustarían verb(s) , el/la singular noun un/una singular noun los/las plural noun unos/unas plural noun A ti te A él A ella A Ud. A name le A nosotros A name y a mí nos A ellos A ellas A Uds. A names les Note that just as “A” is needed with “A mí, ti” etc., an “A” is needed before a name!...A Miguel le gusta jugar deportes.