Las Navidades Directions:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De qué color es la bandera?
Advertisements

Starts next Thursday, June 2nd
From Singing the Basics: Beginning Spanish by Mental Note Music All songs written and performed by Todd Hawkins ©
G A N A CON J E S U S.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Irregular Preterite Endings Unit 1 Escrito por ________.
Hoy es el 30 de abril del 2012 Mi nombre es____________________________________________ Propósito #56 : ¿ Te gusta ir de compras? Actividad Inicial: Responde.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Indirect Object Pronouns (IOPs) ((Pronombres de Complemento Indirecto)) For Americans learning Spanish, there are only 5 conceptually difficult topics:
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
En la Ventana. This screen is now a window!!! (a Ventana) How do you feel when you look out the “window”?
A Vocabulary Review Activity Setup Directions:  Type a vocabulary word on each of the following 10 slides in the subtitle textbox. When complete, run.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Quasimodo:  Check your homework answers with a neighbor  Try to figure out/guess what the following sentences are saying using your new vocab: 1. Hoy.
E SPAÑOL 1 7 y 10 de noviembre. E L CHEQUE DEL CUADERNO DATE RANGE : 23 OCT – 6 NOV  Cada entrada vale 5 puntos:  5 campanas = 25  2 apuntes = 10 
4-2 Pregunta: Puedo (Can I)…? Remember Spanish pronouns? Remember Spanish pronouns? Replace person(s) with the correct Spanish pronoun? Replace person(s)
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Los verbos Saber y Conocer The verbs Saber & Conocer.
Repaso: Object pronouns
A Vocabulary Review Activity Setup Directions:  Type a vocabulary word on each of the following 10 slides in the subtitle textbox. When complete, run.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Subject Pronouns This PowerPoint is animated. Static slides have been appended as hidden slides for printing. Be sure to enable printing of hidden slides.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Transportes = Transportation Alfabeto = Alphabet creado por Señora Bennett.
Conjugate –cer/-cir/-ger/-gir/ -guir verbs in the present tense.
AGENDAS AP SPANISH WEEK OF SEPTEMBER 22-SEPTEMBER 26.
Learning Objective By the end of the lesson you… Will be able to ask the way to a place in a school Will be able to give directions to the place.
Gustar with Nouns By Sr. Correa. Gustar Gustar should be familiar. You learned how to use this with infinitives. Example: – Me gusta leer los libros –
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Alter-Ego Project Exercise 1
Ir + a The Verb Ir + a : To go to.
Ir practice activities
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
¡Buenos días! Are you ready to sing?.
es un medio de comunicación molesto y además peligroso.
Estar- to be.
Requirements for Power Point page:
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Para Empezar P. 9 – el cuerpo p. 9.
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
Days, months, seasons, and more!
Irregular verbs ir, dar, estar.
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Ir + a + Infinitive P. 206 Realidades 1.
[C] Describing Locations: Estar
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Transcripción de la presentación:

Las Navidades Directions: *Slide 2: Song goes line by line to practice the pronunciation *Slide 3: Song with voices on (only in Spanish) *Slide 4: Song without voices. (This will be the version we perform with)

Verse 1 Por fin llegaron Las Navidades Las fiestas reales De nuestro lar Fiesta de todos Nuestros anhelos Nuestros des velos Y nuestro a fan Verse 2 Con tamboriles Guiro y maracas Mi serenata Alegre va Deseo a todos Por despedida Anos de vida Y felicidad

Verse 1 Por fin llegaron Las Navidades Las fiestas reales De nuestro lar Fiesta de todos Nuestros anhelos Nuestros des velos Y nuestro a fan Verse 2 Con tamboriles Guiro y maracas Mi serenata Alegre va Deseo a todos Por despedida Anos de vida Y felicidad