Number your paper 1-22. Write each Spanish word as you say it.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Para Empezar Hoy es martes el once de diciembre Write what each person/ the people like to do below. Ella Él Ellas Ella Él.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
Objetivos 1) to revise school subjects
Affirmative and Negative Words
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Spanish Sports Announcer Jackie Hurtado. Mis favorito equipo de fútbol son Colombia, Ecuador, y México. My favorite teams for soccer are Colombia, Ecuador,
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
¿Dónde está el Corte Inglès?
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Hoy vamos a…….. aprender nuevas palabras comunicar opiniones.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Ir + a + infinitive Going + infinitive (Know how to spell in all forms)
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Time expressions.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El español en clase. By Hayley F 8p.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Jugar Practicamos en grupo.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
HOLA.
¿Qué hora es?.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Telling Time in Spanish
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
Me llamo _________ Clase 702 La fecha es el 13 de febrero del 2017
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
Propósito # 30: ¿Qué son verbos de cambio radical? Actividad Inicial:
Capítulo 5 Vocabulario 1.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Ser y Estar To be or….to be?
En LA ESCUeLA.
Name: _____________________________
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
¿Cómo estás?.
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
Telling Time in Spanish
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Homework – complete each sentence in Spanish, with an activity like the ones we did in class today. I have given an example below. Write the English.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
Telling Time.
Conjugating.
Transcripción de la presentación:

Number your paper Write each Spanish word as you say it.

el fútbol

el estadio

los espectadores

el campo

el balón

el jugador

la jugadora

el equipo

el portero

la portería

el tablero indicador

el tanto

el tiempo

empatado

jugar

tirar

lanzar

bloquear; parar

meter un gol

ganar

perder

contra

Now translate as many as you can into English. How many did you get?

Well go through the slides one more time. Dont write anything!

el fútbol

el estadio

los espectadores

el campo

el balón

el jugador

la jugadora

el equipo

el portero

la portería

el tablero indicador

el tanto

el tiempo

empatado

jugar

tirar

lanzar

bloquear; parar

meter un gol

ganar

perder

contra

Can you fill in the remaining English translations now?

What words do you have left? How can you remember them?