the question words=Meaning & Spelling including punctuation

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Advertisements

Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
El 21 de agosto 1. Estampar la tarea (papel de procedimientos) 2. Hoy vamos a usar las etiquetas de in identificación para aprender a usar el verbo GUSTAR.
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
Español 1 - Objectives: TSW be able to greet, ask how someone is doing, and say goodbye in a formal setting.
El 26 de agosto 2. Entregar (turn in) la tarea TARDE (papel de procedimientos) REFLEXION: el 26 de agosto Hoy aprendí today I learned : Tengo una pregunta.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
El 2 de septiembreESPAÑOL 1 martesPers 2, 3, 4 1.Saludar a los estudiantes en la puerta: ¿Qué tal? ¿Qué pasa? ¿Cómo estás? 2. 5: Dividir los Saludos y.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
PALABRAS INTERROGATIVAS
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Escriban en sus apuntes
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Meeting & Greeting Others
Greetings.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Señora Johnson Beginning Spanish
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
Lección 4: los pasatiempos
Expressing likes in Spanish
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Vocabulario Capítulo 1.
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
use me gusta to say you like something
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Los saludos.
1.2 Greetings.
Los Saludos y Las Despedidas
Vocabulario 1A: Informal Greetings
Saying what someone likes
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Expressing likes and dislikes
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Realidades 1 Para Empezar
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
The present tense of ir and jugar
Día número 35 Español 1—Acelerado
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Lección 1.
Topic # 1: Greeting each other Objectives: students will be able
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Gustar, Interesar, Aburrir
Día número 66 Español 1—Acelerado
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
Vocabulario 1.
Greetings/ Saludo Formal (In both cases the students are formally greeting the adults) Buenos días Señorita García Buenos días Señor Gómez.
Los Saludos y Las Despedidas
Los Saludos y Las Despedidas Los Saludos y Las Despedidas Spanish Greetings Spanish Greetings © 2011 The Enlightened Elephant.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

the question words=Meaning & Spelling including punctuation El 29 de agosto ESPAÑOL 1 viernes Pers 2, 3, 4 1. Greet students at door: ¿Qué tal? ¿Qué pasa? 2. Review the with Sign Language 3. While teacher stamps pg 7—HW (Act 6 pg 5 in textbook) and Syllabus signature slip, students copy the next two 4. COPY the next 2 and practice them with classmates. GET PARTICIPATION points by acting them out with me. Remember to change from informal to formal when you talk with me. If time permits: 5. CORRECT the HW: justify answers with the text La Tarea: MEMORIZE the question words=Meaning & Spelling including punctuation the dialogues Voc learned so far in ACTS & from the Voc List. Complete the both sides of the syllabus handout and bring it back ASAP if you haven't already. Question Word song dialogues. dialogues

COPIA y PRACTICA con tus compañeros: El 28 de agosto Pg 6 APUNTES COPIA y PRACTICA con tus compañeros: I. Review Greetings and Introductions with classmates:  A: ¡Hola! ¿Cómo te llamas?  B: Me llamo ____. ¿Y tú?  A: Me llamo ____. ¡Mucho gusto!  OR ¡Encantado! (=guy) / ¡Encantada! (=girl)  B: ¡Igualmente! II. Review asking how a friend is doing 1) in the morning 2) in the afternoon 3) in the evening or night  A: Buenos días. / Buenas tardes. / Buenas noches.  B: The response is the same as the greeting. PLUS:¿Cómo   estás?  A: Estoy (muy) bien, gracias. ¿Y tú?  B: Estoy (muy) bien también (also), gracias. III. Review asking how an adult is doing  B: The response is the same as the greeting. PLUS: ¿Cómo   está usted Sr./Srta. ____?  A: Estoy (muy) bien, gracias. ¿y usted Sr./Srta.___? IV. Learn to ask a friend how things are going—Very Informal  A: Buenos días, ____. ¿Qué tal?  B: Regular. ¿y tú, ____? ¿Qué pasa?  A: Nada.  B: Bueno (well), hasta luego.  A: ¡Nos vemos! (See you!)

En el dorso: escribe 2 verbos (actividades): Etiquetas de identificación con nombre y dibujo (name tags) En el frente: Escribe (write) tu nombre 
GRANDE y dibuja una actividad que te gusta hacer: Ana Bernal En el dorso: escribe 2 verbos (actividades): una actividad que te gusta (pleases you) y una actividad que no te gusta. Viajar Mentir   to travel to lie   Explicación del verbo GUSTAR (to be pleasing / to like)

(Traveling is pleasing to me.) Explicación del verbo GUSTAR En español: to say that you like something, you literally say that something pleases you. So you say:  Me gusta...  (The verb or noun that follows is pleasing to me) Just like YO is optional and used to emphasize or clarify in present tense conjugations, A mí at the beginning is optional and used to emphasis or 
clarify who likes the activity or noun that follows. (A mí) me gusta viajar. (Traveling is pleasing to me.) NOTE: The verb ends in AR/ER/IR (the infinitive form) but translates as the -ing form (gerund or present participle) Conversaciones: (Yo) soy... or (Yo) me llamo... ¿Cómo te llamas tú? ¿Cómo se llama usted? ¿y (and) tú/usted? ¿Qué te/le gusta hacer? A mí me gusta___ (__ is pleasing to me) A mí no me gusta ___ ¿y a ti/usted? ¡Mucho gusto! ¡Igualmente! (Likewise!) ¡Qué genial! (That's great!) ¡Qué interesante! (How  
 interesting!) ¡a mí también! (I do too!) ¡a mí no! (I don't!) ¡a mí tampoco! (I don't either!) ¡a mí sí! (I do!)

La canción de las palabras interrogativas APUNTES: Pg 6 La canción de las palabras interrogativas ¿Por qué?  Why? ¿Cuándo?  When? ¿Qué?  What? ¿Dónde?  Where? ¿Cuánto?  How much? ¿Cómo?  How? ¿Quién es? = Who is there?  (Knock, Knock, Knock)  Who's there?