Día número 62 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 3 -ar verb conjugations.
Advertisements

Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
Avancemos 1 Unidad 2 lección 1
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
1 Present tense conjugations of regular –ER&IR verbs Los Verbos Regulares.
I can demonstrate how to conjugate “ar” verbs.
Regular -ER and –IR Verbs
Regular Present Tense -er and –ir Verbs Página 136
Los verbos regulares en español (–ar) PRESENT TENSE
Básicos de conjugación
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Verbos – er y -ir El tiempo presente de los verbos que terminan en –er e –ir The Present Tense of –er and –ir verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
Los VERBOS –ER.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
-ER, -IR ending verbs Table of contents #22.
Día número 39 Español 1—Acelerado
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Pronombres, verbos infinitivos y conjugación en español
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 63 Español 1—Acelerado
-ar, -er and –ir verbs in the present tense
-ER and –IR Verbs.
What is the only difference between –er and –ir verbs when conjugated?
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 56 Español 1—Acelerado
Día número 69 Español 1—Acelerado
Present tense verb review and practice
-ER and –IR Verbs Regular Present Tense.
-ER and –IR Verbs.
Día número 67 Español 1—Acelerado
How do we conjugate these verbs?
Día número 58 Español 1—Acelerado
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
The Present Tense of –ER and –IR Verbs and TAG QUESTIONS
Día número 60 Español 1—Acelerado
AR VERBS (Present Tense)
How do we conjugate these verbs?
Día número 47 Español 1—Acelerado
Regular verbs, tener, estar, ir
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Día número 45 Español 1—Acelerado
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 64 Español 1—Acelerado
How do I ask a question in Spanish???
VERB CONJUGATION REVIEW
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 40 Español 1—Acelerado
-ER and –IR Verbs.
Verb Conjugation!.
Present tense of -er and -ir verbs
Día número 57 Español 1—Acelerado
What subject pronoun would you use to talk about these people?
Día número 66 Español 1—Acelerado
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 65 Español 1—Acelerado
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
Día número 118—español 1 El 1º de marzo
-ER and -IR Verbs pág. 136.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
Transcripción de la presentación:

Día número 62 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 15 de noviembre https://docs.google.com/document/d/1DEGLojKTYEK3Cus0FwIEol2FmVy2JE9LI5zrHr5lVJY/edit?ts=5a0b78e3

STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules LA TAREA: STUDY for the test on CONJUGATION (subject prons, endings, conjugations, translation of conjugated verbs). TEST moved to Friday. REVIEW everything we have done, especially what’s new (SUBJECT PRONOUNS; CONJUGATION, Gustar; Time, Adjectives, Colors; Vocab from Dialogue that you had trouble with). CATCH UP on QUIZLET activities. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules https://quizlet.com/SraBernal

Día número 62 Español 1—Acelerado ¿Qué vamos (we going) a hacer (to do) hoy? Vamos a REPASAR para el EXAMEN del viernes. Necesitan saber (to know): ¿Cuáles son los “pronombres del sujeto”? ¿Cuáles son las terminaciones para los verbos –AR? ¿Cuáles son las terminaciones para los verbos –ER? ¿Cuáles son las terminaciones para los verbos –IR? ¿Cómo se “conjugan los verbos” (conjugate)? ¿Cómo se traducen las oraciones de inglés a español usando verbos conjugados?

For example, (Yo) bailo… There are many ways to translate verbs that are conjugated in the present tense: For example, (Yo) bailo… can be used to answer: because it can mean… What do you do? What are you doing? I dance. I am dancing. Yes, I do dance. Do you dance tomorrow? Yes, I (will) dance tomorrow. Do I dance? We need entertainment! Should I dance?

I (will) dance tomorrow. Should I dance? There are many ways to translate verbs that are conjugated in the present tense: The key to translating English to Spanish is that: First you find the verb and who is doing the action. Next conjugate the verb for the corresponding subject pronoun. English uses lots of helping verbs that aren’t needed in Spanish. That is why all the translations that follow are covered by BAILO I dance. I do dance. Do I dance? I am dancing. I (will) dance tomorrow. Should I dance?

I run. I am running. I do run. I (will) run tomorrow. Do I run? Practica: What can (Yo) corro mean? I run. I am running. I do run. I (will) run tomorrow. Do I run? Should I run?

You speak/talk (Spanish well). You are speaking/talking. Practica: What can (Tú) hablas mean? You speak/talk (Spanish well). You are speaking/talking. You do speak/talk. You (will) speak/talk tomorrow. Do you speak/talk ___? Should you speak/talk?

We (will) learn tomorrow. Practica: What can (Nosotros) aprendemos mean? We learn. We are learning. We do learn. We (will) learn tomorrow. Do we learn? Should we learn?

Do they eat hamburguesas? My family and I never eat meat. Practica: How do you conjugate? Comer: Lisa eats pizza. Do they eat hamburguesas? My family and I never eat meat. Do you guys eat at school? They always eat Fritos.

¿Comen hamburguesas (ellos)? Practica: How do you conjugate? Comer: Lisa (She) come pizza. ¿Comen hamburguesas (ellos)? Mi familia y yo (nosotros) nunca comemos carne. ¿Comen en la escuela ustedes? (Ellos) siempre comen Fritos.

Práctica #4: PRÁCTICA para el examen de conjugación Indice # 2 Sem 1-2017 Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página    SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES A  Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS El 9 de octubre Práctica #1: el horario de mi compañero/a (nombre) B El 12 de octubre Práctica #2: La hora y las clases Práctica #3: El Diálogo para el examen oral El 6 de noviembre Práctica #4: Descripción en primera persona usando GUSTAR El 15 de noviembre Práctica #4: PRÁCTICA para el examen de conjugación El 18 de octubre WS Los Colores B  El 1 de noviembre WS Entrevista con GUSTAR SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México C  El 25 de octubre La Cultura #2: Halloween vs El Día de los Muertos El 27 de octubre La Cultura #3: How does understanding the products, practices and perspectives of another culture help us? C La Cultura #4: Movie El Día de los Muertos SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de septiembre Los Números (blanco) Guía de Pronunciación (verde) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!

PRÁCTICA #4: PRÁCTICA para el examen de mañanael viernes Nombre Per ___ El 15 de noviembre PRÁCTICA #4: PRÁCTICA para el examen de mañanael viernes

SINGULAR I You He She You polite PLURAL We You all-Spain They They fem El 15 de noviembre PRÁCTICA para el examen de mañana el viernes ESCRIBE los pronombres personales de sujeto: SINGULAR I You He She You polite PLURAL We You all-Spain They They fem You all Yo Nosotros/as Tú Vosotros/as Él Ellos Ella Ellas Usted; Ud. Ustedes; Uds.

-o -o -o -as -es -es -a -e -e -amos -emos -imos -an -en -en Each INFINITIVE has its own endings in the Present tense: Drop off the –AR/–ER/–IR and add the following endings: ESCRIBE las reglas generales y LAS TERMINACIONES –AR –ER –IR I You He,She, You polite. We You pl-Spn They, You all -o -o -o Ends in “O” -as -es -es Ends in “S” -a -e -e Drop the “S” -amos -emos -imos Minnie & Mickey Mouse belong to the Disney Family, and look more alike than Mickey and Pluto. Ends in “mos” Pluto & Mickey Mouse belong to the Disney Family, but look different -áis -éis -ís Ends in “is” -an -en -en Ends in “N”

PRACTICA para el examen mañana. CONJUGA los verbos en todas las formas. BAILAR BEBER RECIBIR APRENDER APLAUDIR I You He, She, You polite We You all-Spain They, you all Bailo Bebo Recibo Aprendo Aplaudo Bailas Bebes Recibes Aprendes Aplaudes Baila Bebe Recibe Aprende Aplaude Bailamos Bebemos Recibimos Aprendemos Aplaudimos Bailáis Bebéis Recibís Aprendéis Aplaudís Bailan Beben Aplauden Reciben Aprenden Extra Practice

PRACTICA para el examen mañana. USA la información para escribir oraciones en español: BAILAR  To dance BEBER leche To drink milk VIVIR To live TODOS LOS DíAS every day SIEMPRE always NUNCA never 1. Do you dance? 1. ¿Bailas? 2. Yes, I dance every day. 2. Sí, (yo) bailo todos los días. 3. Patricia never dances. 3. Patricia nunca baila. 4. Do you guys drink milk? 4. ¿Beben leche ustedes? 5. Yes, we always drink milk. 5. Sí (nosotros) siempre bebemos leche. 6. My family and I live in Covina. 6. Mi familia y yo vivimos en Covina. 7. Where do you (polite) live? 7. ¿Dónde vive usted?

Practica contestando las preguntas de conversación: Hola, ¿Qué tal? React to response. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se escribe tu apellido? ¿Cómo eres? (3 adjs) ¿Cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu número de teléfono? (#, # #) #, # #,-- # #, # # ¿De dónde eres? (Where are you from?) Soy de (I am from)… ¿Cuántas personas hay en tu familia? ¿Quién es tu mejor (best) amigo? ¿Cuál es tu película de Disney favorita? ¿Cuándo miras (you watch) películas? Miro (I watch) … los + days ¿Con quién miras películas? ¿Adónde vas (you go) a la escuela? Voy a (I go) …