If a verb or part of a verb is highlighted in purple, it is irregular!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Advertisements

Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Los adjetivos en español
The Plurals of Adjectives P. 156 Realidades 1 The Plurals of Adjectives Just as adjectives agree with a noun depending on whether it’s masculine or feminine,
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Vámonos Write out and complete the sentences using the imperfect tense. 1) Yo _______ una nina muy buena. (ser) 2) La chica _______ con sus amigas. (bailar)
El género y número de los adjetivos GRAMÁTICA 1B- p. 55.
Los adjetivos en español
Making Nouns Plural in Spanish
Vámonos In English, write 4 sentences about what traits are necessary to be academically successful.
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Y tú, ¿Cómo eres? Capítulo 1B.
Vámonos… Finish the worksheet from yesterday. Levanta su mano para crédito! (for your classwork yesterday and warmup today) Absent? Get notes and check.
Etapa Preliminar Grammar
Making noun and adjective plurals
Los adjetivos Descriptivos
Ser and Adjectives.
Día número 41 Español 1—Acelerado
UNIDAD 1 Etapa 2.
Vámonos Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! Me _________ patinar Te _________ los libros Le _________ la clase de español.
Apuntes: Los Adjetivos
I like to play sports, I am athletic. I like to draw, I am artistic.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos en el imperfecto.
¡Los Adjetivos!.
Expressing to be Present Tense of ser
NHS Spanish I Subject Pronouns Verb “ser”
El Imperfecto Los Verbos -ar
Articles Español 1.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
El género y el número de los sustantivos p. 7
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
The Plurals of Adjectives
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
Los adjetivos en español
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
3.2.
Ser + adjetivos Srta. Allyson.
Using adjectives to describe Gender & Number
¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2
Vámonos Pick up a Pasaporte in the back.
Vamonos You have 5 minutes to complete the worksheet from Friday for a classwork stamp. Then, I will collect the green passports.
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
los ojos (verdes, azules)
Los Adjetivos.
Nouns.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Vámonos Escribe las frases y complétalas con un verbo conjugado.
Vámonos Escribe y completa el dialogo con una palabra apropiada.
Making plurals.
La Clase de EspaÑol.
Hoy es martes el dos de enero del dos mil dieciocho.
Vámonos Bailar Tocar Llamar Escuchar Cantar Jugar Estar Gustar
Día número 59 Español 1—Acelerado
Making plurals.
Unidad 1 Etapa 1 Mis Buenos Amigos
Vámonos Nunca (never) Nada (nothing) Tampoco (neither, either)
Making plurals.
Día número 57 Español 1—Acelerado
Using adjectives to describe Gender & Number
¿Cómo es? Realidades 2--PE.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Adjectives – Words that escribe things or people
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
Making plurals.
Lección Preliminar Español II
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Agenda Greeting the teacher Calentamiento (Warm-up)
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

If a verb or part of a verb is highlighted in purple, it is irregular! Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. Yo _______ para mi madre. (traducir) Marco _______ a su ensayo. (ir) Tú nunca _______ música. (oír) Selena y yo _______ nuestra comida. (comer) José y Vanessa _______ en la cafetería. (almorzar)

1.3 Descriptions el 17 de agosto

Anuncios Viernes, el 19 de agosto: Internship applications due Lunes, el 22 de agosto: Prueba 1.1 Miércoles, el 31 de agosto: 150 Duolingo XP due Jueves, el 1 de septiembre: Examen 1

Nuestro Objectivo SWBAT describe people. SWBAT describe Colombia & its people. SWBAT talk about cultural and recreational activities in Bogotá.

Vocabulario Nuevo estudiosx studious orgullosx proud organizadx organized estrictx strict responsable responsible chistosx funny trabajador(a) hard-worker fascinante fascinating motivadx motivated fenomenal great talentosx talented genial vagx lazy hartx (de) tired (of)

Número y Género de los adjetivos Most adjectives have singular masculine form ending in -o and singular feminine form ending in -a. Add -s for plurality. EJ: bajx → bajo, baja, bajos, bajas Some that end in -a, -e, or a consonant have only one form for masculine and feminine, and get -s or -es for plurality. EJ: inteligente → inteligente, inteligentes Adjectives of nationality that end in a consonant add -a in the feminine form. Masculine plural form ends in -es. EJ: español, española, españoles, españolas When more than one subject, masculine form is used if at least one subject is masculine. EJ: Arturo y Ana son simpáticos.

Práctica Guiada Escribe el párrafo y completa con el adjetivo apropiado.

Práctica Independiente Lee “El sabor de Colombia” en la página 12, y contesta las preguntas en Actividad 18 en frases completas. Si terminas temprano, traduce la narrativa. ¿Cuáles son las principales características de los colombianos? ¿En qué evento o festividades se celebran aspectos típicos de la cultura colombiana? ¿Cuál es la importancia natural e histórica del Parque Nacional Natural Tayrona?