De compras Objetivo: Must be able to recognise different shops and items in Spanish Should be able to speak about what you can buy in different shops.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las tiendas tentorium.
Advertisements

Objective: to be able to tell time in Spanish. Bellwork Bellwork 1.What is the difference in Spanish between writing 25 and 35? 1.What is the difference.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Equipo Específico de Discapacidad Auditiva. Madrid
Para empezar - Tarsia. dieciséis diecisiete dieciocho diecinueve veinte veintiuno veintidós veintitrés veinticuatro veinticinco veintiséis veintisiete.
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
Tema: I’m GOING to, I CAN, & I WANT to conjugate ir, poder, & querer CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and.
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
Los saludos Greetings.
¿Dónde vives? WALT: To be able to give and understand information about my home.
What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective.
Essential Question If you could express yourself with color, what color would you use, how would you use it, and what would be the most important thing.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
CALENTAMIENTO Hoy es lunes, 14 de octubre del 2013 Write both questions in Spanish and answer them in Spanish. A donde fuiste ayer? (Where did you go yesterday?
Edexcel GCSE Spanish Listening Exam : 20%
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Hoy es martes el ocho de diciembre HAGAN AHORA: Identify the following places A F C E B D El banco El teatro La plaza La playa La biblioteca El estadio.
La música Objetivo: To say what type of music you like and dislike MUST be able to recognise different types of music in Spanish SHOULD be able to say.
If you won the lottery, what would you do?
Objetivos KNOW: how to analyse different advertsTo KNOW: how to analyse different adverts Resultados All should know how to say what an advert is about.
Texto: pá Vocabulario (verbo)
¿Qué comiste y bebiste ayer? Objetivos: To be able to state what I ate and drank yesterday.
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
Essential Questions for Ch. 9.1 How can we talk about “gift suggestions”? How can we talk about “shopping” and discuss “where we shop” for different gifts?
C EXPRESAR NECESIDAD U OBLIGACIÓN Expressing necessity or obligation.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Español “Ir” en el pretérito. Frases  Lee las frases y subraya las formas del verbo “IR” en el pretérito. Escribe la frase en inglés.  1. Yo fui.
¿Qué desayunas? Objetivo;
En Mi Dormitorio- Capítulo 6A
En la Clase Para Empezar 2
Hoy es _____ el ____ de ____ del dos mil dieciséis.
Spanish 1&2 Week 36.
¿Tienes hermanos? Objetivo:
Español 2B Lección 5 Vocabulario.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿A dónde vas si quieres…?
Los pueblos y las ciudades
¿Tienes hermanos? Objetivo:
Hazlo ahora.
De compras Objetivo: Must be able to recognise different shops and items in Spanish Should be able to speak about what you can buy in different shops.
Repaso- las respuestas
Tapas ¿Adónde fue? Completa cada oración con el pretérito del verbo ir. (Hint: Use the preterite of ir.) 1. Yo ___________________ a la farmacia.
Saludos 7a De Compras.
Requirements for Power Point page:
L2: Profesiones (soy …) lugar de trabajo (trabajo en…)
Agenda -Warm up: A little bit of everything… -Notes: Singular and Plural Nouns and articles. -Ejercicios Página 1-2 p. 15 -Notes: Verb TO BE: SER HW: CP.
Key Learning: To be able to describe places in
¿Dónde está la dulcería?
Tareas domesticas Los objetivos: Hoy es viernes el de 23 de mayo 2016
Capítulo 3 Vocabulario 1 Target: Talk about where you went and what you did to prepare for your birthday celebration. Use the preterite and the imperfect.
MI CIUDAD (insert name of city here)
En la tienda / en el mercado
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Hoy es lunes el tres de diciembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Write 3 items or activities associated with these locations.
Calentamiento: Empareja (match) la acción con el lugar (place)
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

De compras Objetivo: Must be able to recognise different shops and items in Spanish Should be able to speak about what you can buy in different shops in Spanish with support Could be able to say what you can buy, and how much it costs in Spanish with little support Listening level 3 Reading level 2 Speaking level 3 Writing level 2

Las tiendas La carnicería La zapatería La joyería La droguería La frutería La librería La pastelería La panadería La pescadería La farmacia

Las tiendas La carnicería La zapatería La joyería La droguería La frutería La librería La pastelería La panadería La pescadería La farmacia

¿Dónde puedo comprar....? En parejas pon los objetos en las tiendas correctas.

Cerdo Pollo Carne de res Manzanas Fresas Plátanos Naranjas Pastel de ángel Tarta de cumpleaños Pastel de bodas Libros de fantasía Libros de ficción

VOCABULARIO

Las tiendas La carnicería La zapatería La joyería La droguería La frutería La librería La pastelería La panadería La pescadería La farmacia