REPASO 3B.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Advertisements

Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
The Present Progressive. Use the present progressive to say what is happening RIGHT NOW.
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Vocabulario Dos Identificación. Direcciones: Numera tu papel 1-21 ¿Qué hay en las fotos?
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
¿Para ir a la piscina por favor? ¿Para ir al cine por favor? ¿Para ir a la oficina de turismo por favor? ¿Para ir al estadio por favor? ¿Para ir al mercado.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Tarea diaria 2.1 Repaso: Select the question word or words that best complete each sentence. Hint: One will be used twice! para qué adónde cuántos qué.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
El Imperfecto Español 2.
El Imperfecto Español 2.
Expressing Obligations
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
4.5 Recetas el 4 de diciembre.
SPANISH 2 SEMESTER 1 REVIEW
Lunes/Monday Español 2.
Hoy es el _____ de _____ del __________
REPASO 3B.
El presente progresivo
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
¡Los Adjetivos!.
REPASO 4B.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Repaso de Lecciones 1-4 Created by Educational Technology Network
El Presente Continuo When? How? Examples Irregulars.
You need a piece of paper to write all of your answers.
Tener continued.
Metas: I can identify my current proficiency level
Sp 1 1B – Guess the word.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
“To tell where things are, you use the verb estar.”
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Hoy es jueves el quince de noviembre
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Hoy jueves el tres de enero
Let’s review affirmative informal command
Describing Clothing with Indefinite Articles
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
¡Mi vida cotidiana! My daily life! ¡las mañanas!.
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
Metas: 1) I can tell someone what to do and follow commands
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

REPASO 3B

Mira el mapa de Sequim. Lee y sigue las instrucciones. ¿Adónde llegas? Lugar 2 Lugar 1 Empieza en #27 Dobla a la dercha en la calle Washington. Sigue derecho 2 cuadras. Dobla a la derecha en la calle Sequim. Sigue derecho 1 cuadra. Dobla a la izquierda en la calle Cedar Sigue derecho media cuadra. Dobla a la izquierda en la calle Seal Dobla a la derecha Pasa #12 Está a la izquierda. Empieza en #16 Dobla a la derecha en la calle Washington. Sigue derecho media cuadra. Dobla a derecha en la calle 3ª. Sigue derecho 2 cuadras. Dobla a la izquierda a en la calle 101. Dobla a la derecha en la calle Sequim. Pasa #7 y pasa la cuerva (curve). Está a la derecha.

Now using the Sequim Map…YOU write directions from/to the locations given. Each set of directions should be AT LEAST 5 STEPS Set #1: #44  Sequim Transit Center Set #2: #49  #42 Be sure to include these words: dobla, sigue, pasa, está, izquierda, derecho, derecha, cuadra.

Listening: Use the map on p. 164 in your text book. Follow along with the directions. Write down where you end up.

Write the vocab word associated with each picture.

Change the following sentences into COMMANDS with DOPs. Leer el libro Poner los cubiertos Limpia la cocina Hacer la cama Lavar los pantalones Decir el chiste Cepillar al gato Dejar la propina Tocar el piano Ser el mejor Jugar los videojuegos Imaginar el future Ayudar a ellos Llamar a mí Ver a nosotros Invitar a María

Use the present progressive to describe what 5 of the people in the pictures are doing. Ellas Yo Nosotros Lalo y Ana Tú Nosotras