¿Con qué frecuencia...? Mucho.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿infinitive or conjugated?
Advertisements

Unit 2 Lesson 1 ¡Somos estudiantes! -ar Verbs Present Tense Check Get your clicker!!
Mucho. Poco (estudiar) ¿Con qué frecuencia estudias tú? Yo siempre estudio. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ¿Con qué frecuencia ______as.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
*Más actividades* Lo que hacemos una persona y yo....
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
Pablo y Neno affirmative and negative words
El subjuntivo.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
The Formula! …For a Perfect Sentence. Verbs We already know all about those! They give the sentence ACTION! We know how to conjugate ser, we will learn.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Los adverbios Español 1. Expressing frequency Siempre = always Rara vez = rarely Nunca = never Mucho = often Poco = a little Todos los días = every day.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Verbs of Obligation “Tener que” “Hay que” Español 1.
#2- Present Tense of IR.
tener que/hay que expressing obligation with hay que and tener que
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Adverbios de Frecuencia
Expressions of Frequency
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Expressing Frequency siempre todos los días mucho a veces
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
EL PRESENTE Señor Blease EL PRESENTE Señor Blease.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Realidades 1 – Capítulo 2B
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Present tense of –ar verbs,Hay que & Tener que,Adverbs Español 1 Unidad 2 etapa 1.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Adverbios de Frecuencia
Hoy es martes, el 1 de diciembre
Objetivo: to state how often we do things.
Tapas Write a sentence using each word
Transcripción de la presentación:

¿Con qué frecuencia...? Mucho

Todos los días

Siempre

Mucho Mucho

Poco Poco

Muchas veces

A veces

De vez en cuando

Rara vez

¡Nunca!

(estudiar) ¿Con qué frecuencia estudias tú. Yo siempre estudio ¿Con qué frequencia  ______as tú? Yo siempre ______o   Yo nunca______o Yo de vez en cuando______o Yo rara vez______o

¿María o Felipe? 1._______________ 2.____________ 1._______________ 2.____________ 3._______________ 4.____________ 5._______________ 6.____________ 7._______________ 8.____________

Cuatro Esquinas I will ask you how often you do something. There will be 4 choices. Go to the word that best fits how often you do it. Someone will be in the center and close their eyes. Everyone must be quiet. The student will guess a corner. Those students will be out!

Siempre De vez en cuando Rara Vez Nunca

Escribe lo que hace un estudiante… Malo Bueno “Yo nunca mastico chicle en la clase.” “Yo siempre mastico chicle en la clase.” __________________________ ___________________________ _____________________________ ______________________________ __________________________ ___________________________ _____________________________ ______________________________

El Estudiante Ideal Hablar/Escribir: Work in a group of three to design a poster. Describe the study habits of the ideal student. Include –ar verbs and words of frequency, such as: siempre casi siempre todos los días mucho de vez en cuando poco rara vez nunca

*Prepara su tarea todos los días *Nunca llega tarde a clase Un estudiante ideal: *Prepara su tarea todos los días *Nunca llega tarde a clase *Siempre escucha en clase *Rara vez saca malas notas *No habla mucho en inglés

Modelo: sacar buenas notas Estudiante A: ¿Sacas buenas notas? Estudiante B: Sí, saco buenas notas. 1. hablar mucho 2. usar un diccionario 3. escuchar en clase 4. preparar la tarea en la computadora 5. llegar tarde a la clase 6. usar una calculadora en clase 7. mirar la televisión 8. estudiar mucho

Modelo: sacar buenas notas Estudiante A: ¿Sacas buenas notas? Estudiante B: Sí, saco buenas notas.