Child Development 1 (Wk 1)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

EDP 3273 Prof. Giselle Hernandez
Child Development 1 Wk. 2 Genes.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
El desarrollo del lenguaje de niños de cero a tres años
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Healthy Sexual Development 1. The School’s Role and the Parents Role/El rol del colegio y el rol de los padres 2. What is Healthy Sexual Development?/Desarrollo.
-AR Verbs.
Cog. In Middle Childhood (ch. 11) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años) Week 11.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Chapter 1/ Sec What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior;
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
Cog. & Socioemotinal Dev. in Early Child Desarrollo Cognoscitivo y socioemocional en la niñez.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Conflict Conflicto. Definition Conflict: A condition in which a person experiences a clash of opposing wishes or needs Conflicto: Choque o enfrentamiento.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
The Subjunctive El subjuntivo. The subjunctive in English I suggest that he study. I suggest that he study. Is it essential that we be there? Is it essential.
Nov 11 Span 101. Presentación  2 personas presentan su casa.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Cog. In Middle Childhood (ch. 7) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años)
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
La Familia y la Comunidad
Cultural Bingo/Bingo Cultural. What is injera?/Que es injera?
Associative, Commutative, and Distributive Properties of Addition and Multiplication August 18th Students only need to copy the writing in purple. Students.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition The actions and values of human beings affect people.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
SPECIAL NAMES FOR PEOPLE - PLACES. Special Names and titles for people Dr. Foster Dr. Foster went to Gloucester. In a shower of rain. He stepped in a.
LAMC CD 1 Week 4 Genes & Human Reproduction. DNA- El ácidodesoxirribonucleico (ADN)- la molécula que es la base de la herencia. Gene- is a section of.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Aim: What can affect the rate of enzyme reactions? Que puede afectar la tasa de reacciones enzimáticas?
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Chapter 1/ Sec. 2 Theories Teorías. The Classic Theories / Las Teorías Clásicas Psychodynamic Theories / Teorías psicodinámicas: Constructivist Theories.
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Theories about Cognitive Learning: Jean Piaget and Jerome Bruner Ana Cañadas Alejandra Morales.
What are reflexive verbs?
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Cog. & Socioemotinal Dev
Calentamiento 1. ¿Cómo se dice "My car is red" en español?
Direct & Indirect Object Pronouns
Direct & Indirect Object Pronouns
Noticias de kindergarten
TEMA 1. EL PROCESO TECNOLÓGICO
Día número 3 Español 1—Acelerado
ESTAR=TO BE    .
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 6 de octubre 2017 Toma asiento
Child Development 1 (Wk 2: Feb. 28th)
Teen Challenge Staff Training Course T507.02
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
El objetivo We are learning to define the verb “estar”.
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Capitulo 1B Y tu, ¿Cómo eres?
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Families and Video Games
NOMBRE: FRANSHESCA URREGO FERNANDEZ GRADO:8ª PROFESORA: LIDA ROMERO INSTITUCION EDUCATIVA JOSE EUSTACIO RIVERA.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Development of the concert programme
PRENATAL NIÑEZ.
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Cog. In Middle Childhood (ch
Cog. & Socioemotinal Dev
Globalization Politics and the preservation of nation state.
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

Child Development 1 (Wk 1) Chapter 1/ Sec. 1-2

What is Child Development What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil?

Definition /definición Human development- the ways people grow & change across the life span Desarrollo humano- las formas en que las personas crecen y cambian a través del tiempo de vida

4 Main Essential Needs / 4 Necesidades Esencial 1)Physical Needs: 2) Psychological Needs: 3) Learning Needs: 4) Need for Respect & Self-esteem:

Child Development is Divided into Domains/ Dominios del desarrollo Physical- Cognitive – Social-emotional- Físico- Cognitivo- Socioemocional-

Stages of Child Development/ Etapas del desarrollo Prenatal/ Prenatal- Infants & Toddlers / Infancia - Early Childhood / Niñez temprana - Middle Childhood / Niñez del medio - Adolescence / Adolescencia Emerging (young) Adulthood / Descubriendo ser adulto-

Basic issues of Ch Dev./ Temas Básicos

Continuous vs. Discontinuous development Condición de la continuidad-descontinuidad The issue of whether development follows a smooth progression or a series of abrupt shifts. Es la condicion que si el desarrollo sigue una progression igual o si es una serie de cambios precipitadas

Continuous vs. Discontinuous development Desarrollo continuo Discontinuous / Desarrollo discontinua

Nature vs. Nurture/ La herencia (naturaleza) y el ambiente Each theory takes a stand on its underlying causes. Which is more important/influential in development, genetic or environmental factors? Tema que se refiere al papel que toma las influencias relativas de la herencia (genes) y del ambiente en el desarrollo

Socioeconomic Status (SES) Nivel Socioeconómico A person’s social class; A la clase social; incluye el -

What is culture & how does it affect human development What is culture & how does it affect human development? ¿Qué es la cultura y cómo afecta el desarrollo humano?

Individualistic culture Collectivist culture Los países desarrollados valoran a una persona que se mantiene independiente y auto-expresión, la individualidad Países que valoran la obediencia y la armonía del grupo

A theory / Teoría- Es una sistema organizado de ideas que se proponen para explicar y para hacer predicciones.