Día número 50 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Advertisements

Hispanic/Spanish Holiday Research Project. Guidelines  You may work with ONE other person  Project holidays/celebrations are given away on a first come.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Día número 53—español 1 El 2 de noviembre
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 3 24 de febrero de 2017.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 41 Español 1—Acelerado
Día número 22 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
Día número 43 Español 1—Acelerado
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 39 Español 1—Acelerado
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Día 51–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 50–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 25 Español 1—Acelerado
Día número 129—español 1 El 16 de marzo
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 56 Español 1—Acelerado
Día número 33 Español 1—Acelerado
Día número 28 Español 1—Acelerado
Hoy es _________, el __________de __________.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Día número 51 Español 1—Acelerado
Día número 72 Español 1—Acelerado
Día número 35 Español 1—Acelerado
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Día número 58 Español 1—Acelerado
Día número 37 Español 1—Acelerado
Día número 76 Español 1—Acelerado
Día número 60 Español 1—Acelerado
Día número 47 Español 1—Acelerado
Día número 52 Español 1—Acelerado
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 45 Español 1—Acelerado
CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 40 Español 1—Acelerado
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 66 Español 1—Acelerado
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Transcripción de la presentación:

Día número 50 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 27 de octubre https://docs.google.com/document/d/1KbtrkYix1A-elecSw8tRGLMjHrwoCujFKUgcasGsI0U/edit?ts=59f25ab9

WORK ON YOUR DíA DE LOS MUERTOS project—due TUESDAY! LA TAREA: WORK ON YOUR DíA DE LOS MUERTOS project—due TUESDAY! REVIEW everything we did today, especially what’s new (Info on Halloween and El día de los muertos, GUSTAR, Time, Adjectives, Colors; Vocab from Dialogue that you had trouble with). CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules https://quizlet.com/SraBernal

Día número 49 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What do you need to remember when using adjectives in Spanish? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn useful phrases for communicating in Spanish To review vocabulary from the beginning of the year To start learning how to use the verb GUSTAR To learn about the Hispanic Products, Practices and Perspective on life and death associated with el Día de los Muertos

La Cultura #4: Movie El Día de los Muertos Indice # 2 Sem 1-2017 Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página    SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES A  Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS El 9 de octubre Práctica #1: el horario de mi compañero/a (nombre) B El 12 de octubre Práctica #2: La hora y las clases Práctica #3: El Diálogo para el examen oral El 18 de octubre WS Los Colores B  SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México C  El 25 de octubre La Cultura #2: Halloween vs El Día de los Muertos El 27 de octubre La Cultura #3: How does understanding the products, practices and perspectives of another culture help us? C La Cultura #4: Movie El Día de los Muertos SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de septiembre Los Números (blanco) Guía de Pronunciación (verde) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!

COPIA La CULTURA #3: HOW DOES understanding the El 27 de octubre COPIA La CULTURA #3: HOW DOES understanding the products, practices and perspectives of another culture help us? People tend to be fearful of what they don’t understand. This can lead to speculative condemnatory thinking, such as associating skulls with evil or the devil. When we take the time to comprehend what people believe and how those beliefs manifest themselves in the way they behave (customs & traditions) and the products they create, we begin to appreciate their personal histories as well as our own. This open-mindedness can lead to tolerance and respect for ideas different from our own. Relationships based on respect for ideas different from our own can lead to peace!

El Día De Los Muertos Project (Venn Diagram)   To get full credit… You MUST have at least 20 important facts (TOTAL for all 3 categories) You MUST include historical information that you learned from the handouts and the video. Minimum of 5 historical facts about the purpose, customs, and origin of these holidays. Do NOT separate 1 category into several characteristics. For example: Items used to decorate the altar are all part of one category. Don’t count each item separately for the “20 minimum” requirement. The different foods are all part of one category. Don’t count each food separately. Activities like trick or treating & carving pumpkins are also part of one category. Things like they are both holidays and many people celebrate these holidays don’t count because they are too obvious and the info doesn’t come from the movie or texts you read. It MUST be colored and decorated with symbols for each holiday. GRADING: Next slide   

5 points Color / Appearance / Effort GRADING: 5 points Color / Appearance / Effort 5 points At least 5 historical facts from the worksheets, video on Origin, Beliefs, Old practices 40 points 20 facts x 2 points each on activities, food, dress, products associated with each holiday ________ 50 points EXTRA CREDIT: ATTEND a Día de los Muertos celebration FOREST LAWN is having one this Sunday—NEXT SLIDE HAS DETAILS REQUIREMENTS FOR EXTRA CREDIT: 1. Attend the event and TAKE A PICTURE of yourself at the event. 2. Ask people about their altars. 3. TYPE or Print CLEARLY about your experience (include what you learned/found out/felt). IF YOU CAN’T MAKE IT TO A DíA DE LOS MUERTOS EVENT, You can print out the instructions on how to make an altar for this day. Make your own altar to honor a family member or famous person who has passed away. Take pictures with your altar and type a minimum of ½ page double spaced that explains your experience as well as what you placed on the altar and why. Bring the explanation, picture and instructions in for extra credit.

EVENT DETAILS DIA DE LOS MUERTOS - COVINA HILLS Sunday, October 2pm-8pm Music – Refreshments – Free Souvenirs – Entertainment Religious Service 5-7p Free Admission – Free Parking EXTRA CREDIT: ATTEND a Día de los Muertos celebration FOREST LAWN is having one this Sunday. REQUIREMENTS FOR EXTRA CREDIT: 1. Attend the event and TAKE A PICTURE of yourself at the event. 2. Ask people about their altars. 3. TYPE or Print CLEARLY about your experience (include what you learned/found out/felt). IF YOU CAN’T MAKE IT TO A DíA DE LOS MUERTOS EVENT, You can print out the instructions on how to make an altar for this day. Make your own altar to honor a family member or famous person who has passed away. Take pictures with your altar and type a minimum of ½ page double spaced that explains your experience as well as what you placed on the altar and why. Bring the explanation, picture and instructions in for extra credit.

Distribute handout for the movie on El Día de los Muertos (25 mins). Mira el Video: El Día de los muertos y escribe apuntes. Contesta las preguntas sobre El Día de los Muertos Pg C Nombre Per ___ El 27 de octubre Movie: El Día de los Muertos La Cultura #4: Write notes that can be useful for your project. Answer the questions from the WS in compete sentences.

Contesta las preguntas: When is El día de los Muertos? Go over the apuntes. Contesta las preguntas: When is El día de los Muertos? How do Mexicans view death? How do they honor their dead relatives? Is el Día de los Muertos the same as out celebration of Halloween? What is “la ofrenda”? What are some of the items included in preparing “la ofrenda”? Where does the main celebration take place and what is done to prepare for it? It is actually 2 days; what is celebrated on each day? Are the costumes the same or different from the ones used in the USA on Halloween? How? 10. Do you agree with the final message? We are not here for a long time; we are here for a good time. Why or why not?