Calentamientos y Agendas, Quarter 4

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Advertisements

Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Antes de empezar Without looking at your notes or your vocab, do the following: Create a T-chart for the AR verbs in the PRETERITE Write the endings for.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Discussion Voice Activity 1.05
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Unit 2 Week 4 Notes Spanish II.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Discussion Voice Activity 1.05
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Estar- to be.
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Calentamientos y Agendas, Quarter 3
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Gustar (To Please) like.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
INFINITIVE VERBS PHRASES
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Hola Unidad 3.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Calentamientos y Agendas, Quarter 4

Escribe las oraciones en español e inglés. Calentamiento #1 Agenda: 12-13/3/18 Objetivo: Use irregular YO forms of present tense verbs; use pronouns after prepositions Calentamiento #1 Classzone activities Geografía: Ecuador, Perú Tarea: Unidad 3 Lección 1 Examen - ¡viernes! Escribe las oraciones en español e inglés. ¿Cómo me queda este abrigo? No me interesa estar de moda. ¿Quieres ir a la zapatería conmigo? Voy a comprar unas botas para ti.

Escribe las oraciones en español e inglés. Calentamiento #2 Agenda: 15/3/18 Objetivo: Use irregular YO forms of present tense verbs; use pronouns after prepositions Calentamiento #2 Kahoot.it Quizlet.live Finish Telehistoria (4th period) Geografía: Perú Tarea: Unidad 3 Lección 1 Examen - ¡viernes! Escribe las oraciones en español e inglés. En mi opinión, a Emilia le quedan apretadas las sandalias azules. Carlos le da el chaleco a Valeria. Te recomiendo el traje de cuadros. ¡Me encanta!

Test Name: U3L1 Examen Version: A or C Agenda: 16/3/18 Objetivo: Use irregular YO forms of present tense verbs; use pronouns after prepositions Unidad 3 Lección 1 Examen Honors - Exámenes de escuchar y del scantron… examen de escribir el lunes Honors - examen de hablar Download FlipGrid app Spanish 2 Honors Grid: po8th5 U3L1 Speaking assessment: aa3f7a Test Name: U3L1 Examen Version: A or C

TEST REFLECTION: Answer the following about your test. Calentamiento #3 Agenda: 19/3/18 Objetivo: Learn about Perú; review objectives of U3L1 Standards: Go over U3L1 Test Honors: Check homework Unidad 3 Lección 1 Examen - escribir Writing your speaking assessment script, practice Geografía: Perú Tarea: Geography reflection due Wednesday (To correct) TEST REFLECTION: Answer the following about your test. What did you miss on your test? Does your grade reflect the amount of effort you put into studying? Why or why not? Are you going to retake this test? If not, why not? If so, when? How are you going to prepare better/study differently this time? If your answer for #3 is YES, please speak with Sra. Andes today.

¡Vamos a repasar la Unidad 3 Lección 1! ¡Plickers! Agenda: 21/3/18 Objetivo: Learn about Perú; review objectives of U3L1 Plickers - review U3L1 Standards (6th-7th): Go over U3L1 Test U3L2 Vocabulary - p. 168 Escuchar, aprender, repetir Honors: Check homework (6th) Unidad 3 Lección 1 Examen - escribir Write your speaking assessment script, practice Geografía: Perú Tarea: 7th- Geography reflection due Thursday ¡Vamos a repasar la Unidad 3 Lección 1!

Calentamiento #4 El escritorio es _________. El plato es _________. Agenda: 22/3/18 Objetivo: Learn the words and expressions to use in the marketplace. Then practice these to address people politely and to talk about different craft items and what they are made of U3L2 Vocabulary - Video, p. 168- 169 Escuchar, identificar, traducir Quizlet.live Boleto de salida: ¡A responder! Tarea: Do Did You Get It? Worksheets Escribe las oraciones completas. de metal de madera de cerámica El escritorio es _________. El plato es _________. La caja es _________. (to erase)

Calentamiento #5 Agenda: 23/3/18 Escribe las oraciones completas. Objetivo: Learn the words and expressions to use in the marketplace. Then practice these to address people politely and to talk about different craft items and what they are made of Calentamiento #5 Check homework U3L2 Vocabulary - Finish translating p. 168-169 ¡BINGO! Quizlet.live Tarea: ¡RELÁJENSE Y DISFRUTEN LAS VACACIONES! Escribe las oraciones completas. un plato un retrato barato disculpe Una pintura de una persona se llama _________. Una compra es una ganga cuando el precio es ________. Un ejemplo de una cosa de cerámica es ________. ________, señor, ¿me deja ver esa pulsera?

Calentamiento #6 (owner) Agenda: 2/4/18 Objetivo: Learn the words and expressions to use in the marketplace. Then practice these to address people politely and to talk about different craft items and what they are made of Calentamiento #6 Quizlet.live Kahoot.it Boleto de salida: Plickers! Tarea: Vocab. Quiz Thursday! Escribe las oraciones completas. de piedra de cuero de plata de oro Los zapatos son _______. La escultura es _______. Los collares son _______. El anillo es _______. (owner)

Escribe las oraciones completas. Calentamiento #7 Agenda: 3-4/4/18 Objetivo: Learn the words and expressions to use in the marketplace. Then practice these to address people politely and to talk about different craft items and what they are made of Calentamiento #7 ¡Bingo! Vocabulario A, B, C (15 min. each) Geografía: Bolivia Tarea: U3L2 Vocab. Quiz Thursday! (p. 187) Escribe las oraciones completas. Si hay personas en la puerta y quieres pasar, puedes decirles… Si una persona te pide ayuda, puedes decirle… Si una persona te dice <<Gracias>>, puedes decirle... Si hiciste una cosa mala en la clase, puedes decirle a tu maestra… no hay de qué con mucho gusto con permiso perdóneme

¡No calentamiento! Agenda: 5/4/18 Objetivo: Learn the words and expressions to use in the marketplace. Then practice these to address people politely and to talk about different craft items and what they are made of Prueba: U3L1 Vocabulario Geografía: Bolivia videos Chile Quiz your neighbor for five minutes over the U3L2 vocabulary words on your sheet. Remember to include words/phrases that I wrote in.

Escribe las oraciones completas y traduce. Calentamiento #8 Agenda: 5/4/18 Objetivo: Learn the irregular preterite verb conjugations of estar, poder, poner, saber, and tener Calentamiento #8 Geografía: Chile Gramática: Irregular Preterite Verbs - estar, poder, poner, saber, tener Escuchar - p. 174, actividad 5 Did You Get It? - p. 16-17 Tarea: Do p. 174, actividad 6 Escribe las oraciones completas y traduce. Me encantan los artículos de oro. ¿No te interesan aquellas esculturas de piedra?