Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Advertisements

La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
To say It’s __:30, you say “it’s ___ and middle”. …y media – half past …y media – half past To say It’s __:15, you say “it’s ___ and quarter”. …y cuarto.
Introducción a Tiempo by Sarah, Anna, Brandon, and Heidi.
¿Qué hora es? What time is it?.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
Hoy es jueves el 11de diciembre Espa ñol 1 6˚. Para empezar Hoy es lunes el 15 de septiembre Hoy es lunes el 15 de septiembre Answer the questions below….
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Q UÉ HORA ES ? U NIDAD 2.1 Telling time en español.
Telling Time in Spanish
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
Telling Time.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Día número 25—español 1 ACT 1: Times after the 30 min mark
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Traduzca al español: It’s 4:15 PM 4) It’s 8:30 PM
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Telling Time in Spanish
(How to tell time in Spanish)
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Día número 23—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
¿Qué hora es? What time is it?
Telling Time in Spanish
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
S1C1L2 Vocabulario Empecemos.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? What time is it?
Día número 22—español 1 Learn Question Word Song Read Bulletin
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
DIALOGUES You have 10 minutes to create your dialogue!
¿Qué hora es?.
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Día número 35 Español 1—Acelerado
Telling time in Spanish
¿Qué hora es?.
Capítulo 1 Lección B Vocabulario II
Telling Time (¿Qué hora es?).
¿Qué hora es?.
Cómo decir la hora En Español.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
¿Qué hora es?.
La hora.
Telling time.
Warm Up Answer in Spanish ¿Qué hora es?.
Telling Time in Spanish
Telling Time ¿Cómo se dice en Español “Time”? el tiempo
[C] Notas: ¿Qué hora es? P. 128
Quasimodo: Traducir (translate)
Telling Time in Spanish
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Telling Time in Spanish
¿Qué hora es?.
Listening and Reading Review
Telling Time Para Empezar.
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin Continue with PRACTICE Tell Time in Spanish after the 30 min mark Learn the Time Song Distribute WS on Telling Time for HW If time permits: Practice questions for the Formal Conversation Review Stress Rules then Practice Pronunciation with Cognates Review big numbers

MEMORIZA y PRACTICA la canción Question Word Song (Jingle Bells Tune) ¿Por qué? = Why? ¿Cuándo? = When? ¿Qué? = What? ¿Dónde? = Where? ¿Cuánto? = How much? ¿Cómo? = How? ¿Quién es? = Who is there?

You should see one of these two pages when you “Finish” the LEARN and SPELLER activities.

Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it. LEER EL BOLETÍN

Pg B Nombre Per ___ El 20 de septiembre APUNTES #6A / y quince / menos quince y veinticinco menos veinticinco menos veinticinco menos veinticinco menos veinticinco / y treinta

Three ways to say a time after the 30 minute mark: EX 1:50 Son las dos menos diez. (tradicional) Faltan diez para las dos. (second tradicional way) Es la una y cincuenta. (modern clock) Three ways to say a time after the 30 minute mark: Practica: 3:40 4:55 1:35 10:45 Pg D Nombre Per Fecha 3:40 4:55 1:35 10:45

Listen to and Practice with the Time Song from Singing the Basics   Listen to and Practice with the Time Song from Singing the Basics

Translate & Sing: Es la una son las dos Son las tres Son las cuatro Estoy perezoso (lazy) Este verano (summer) Me gusta comer y ver la televisión Me levanto A las nueve Me desayuno A las diez yo me visto A las once Al mediodía veo el Jerry Springer show! (Repeat chorus)  A las cinco O cinco y cuarto Yo cocino El arroz A las cinco y media Cocino pollo A las seis menos cuarto Yo como los dos  

LA TAREA: Distribute WS on Telling Time ALSO do Quizlet for Question Words. Catch up on past quizlets: LEARN and SPELLER

Nombre __________________________ Fecha ______________ Per __________ Pg _____ Other time vocabulary: Noon = el mediodía Midnight = la medianoche At = a (Example: at 1 pm = a la una de la tarde) Sharp = en punto It’s 5 mins till three. = Son las tres menos cinco. OR Faltan cinco para las tres. Translate using Spanish words: 1. It’s 7 o’clock in the morning. ___________________________________________________ 2. It’s 6:45 in the evening. ______________________________________________________ 3. It’s 1:30 in the afternoon. _____________________________________________________ 4. It’s 12 sharp. _______________________________________________________________ 5. It’s 2:40 in the afternoon. _____________________________________________________ OR _____________________________________________________ 6. It’s 1:50 in the morning. ______________________________________________________ OR ______________________________________________________ 7. It’s 10:35 in the evening. _____________________________________________________ 8. At midnight. _______________________________________________________________

Practica la Conversación Formal Greet Buenos/as ___ ¿Cómo está usted? Name: ¿Cómo se llama usted? Cultural Note: First, (Middle), Dad’s last, Mom’s maiden Me llamo … Spell: ¿Cómo se escribe su apellido? Se escribe… B-E-R-N-A-L. Describe: ¿Cómo es usted? alto/bajo/simpático/antipático/guapo/feo/trabajador/perezoso. Soy … Age: ¿Cuántos años tiene usted? 12= doce 13= trece 14= catorce 15= quince Tengo # años. B-day: ¿Cuándo es su cumpleaños? enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre Mi cumpleaños es el # de

Review: STRESS RULES for correct pronunciation ¡Cuidado (careful)! Muchas palabras son muy similares al inglés, ¡pero están en español! Words that end in N, S, or a Vowel are naturally stressed on the second-to-last syllable. EX: A-na 2. Words that end in a consonant except N or S, are naturally stressed on the last syllable. EX: Mi-guel 3. Words that don’t follow these rules have a written accent mark to indicate the correct pronunciation. Jo-sé PRACTICE WORDS on BACK OF GREEN PRON GUIDE or on SraBernal.Weebly.com and CIRCLE or WRITE any that you’re not sure how to say.