Midterm Study Guide.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Advertisements

Los Adjetivos Adjectives.
¡Spanish –er and –ir verbs!. Verbs de er y ir (Infinitivos) ERIR Comer = to eatVivir = to live Beber = to drinkRecibir = to receive Leer = to readEscribir.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
El verbo “ser” The verb “to be.”.
I can demonstrate how to conjugate “ar” verbs.
Descripciones Adjetivos.
SP-1 Chapter vocabulary 2
Etapa Preliminar Grammar
Los adjetivos Descriptivos
-er verbs Singular Plural 1st Person Yo Nosotros/as 2nd Person
HAGAN AHORA Write the correct time with the addition of AM and PM.
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Midterm Study Guide.
Midterm Study Guide.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
-er verbs Singular Plural 1st Person Yo Nosotros/as 2nd Person
Present tense conjugations of regular –AR. –ER. –IR verbs
Telling Time: ¿Qué hora es?
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Verbos que terminan en -ar- You have learned how to speak in Spanish about what you like and do not like to do. It Is also useful to be able to tell.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Semester 1 Review.
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿Qué hora es?.
Semester 1 Review.
Using adjectives to describe Gender & Number
Los adjetivos Descriptivos
After Thanksgiving Review
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
Telling Time in Spanish
How do we conjugate these verbs?
After Thanksgiving Review
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
October 1st, 2019 Warm Up Translate: 1) I like to sleep a lot
Bellringer 9/13 Using the exchange rates from yesterday, do the following conversions. (commas in euros = periods when converting) € to $
Los adjetivos descriptivos
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
How do we conjugate these verbs?
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
¿Qué hora es?.
Spanish Review.
¿Qué hora es?.
In both English and Spanish, the verb to be (ser), feminine articles (la/las) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights.
Telling Time in Spanish
Bell Work October.
Saca una hoja de papel..
Repaso de Checkpoint 1.3.
Midterm Study Guide.
You all (Latin America) (fem.) A Son las cuatro en punto
Quasimodo: Get a laptop, log in, and go to the class website (
Telling Time in Spanish
Día número 57 Español 1—Acelerado
Using adjectives to describe Gender & Number
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
Spanish Review.
Telling Time in Spanish
M JEOPARDY Spanish 1: Chapter 2.
3 Es el 4 de febrero. ¿QuÉ hora es?
¿Qué hora es?.
-er verbs Singular Plural 1st Person Yo Nosotros/as 2nd Person
Telling Time in Spanish
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los adjetivos Descriptivos
Los Verbos Regulares en español
Transcripción de la presentación:

Midterm Study Guide

Los Números What happens to numbers as they get bigger? How do you say thousand? How do you say million? When will you use the “y”?

Los Números 654.789 365.022 2.386.212 645.093.175 555.222.898

La Fecha ¿Cuál es la fecha? Translation: Phrase to answer:

Write BOTH forms of the date La Fecha Write BOTH forms of the date March 8, 2016 August 5, 2016 November 14, 2016 October 1, 2016 January 10, 2016

Los Artículos Singular Plural Masculine Feminine Singular Plural

Los Artículos The sister A pencil sharpener A stapler Some stadiums Some books The folders The brothers A desk The door Some pencils

Los Pronombres I – We – You (informal) – You all/ Y’all (Spain) – You (formal) – You all/ Y’all (formal) – He /It – They (masculine) – She/It – They (feminine) –

Ser What does “ser” mean? What is “ser”? Singular Plural 1st Person 2nd Person 3rd Person

Ser You (best friend) Y’all The kids and I Jennifer (indirect) I The class (direct)(Spain) You (President Obama) We The girls (indirect) Me

Continuation of Ser ¿Qué es? ¿Quiénes son? ¿Qué son? ¿De quién es? Translation: Answer: ¿Qué son? ¿De quién es? Translation; ¿Quién es? ¿De quién son?

Continuation of Ser ¿Qué es? – Stadium ¿De quién es? – Desk/ Hannah ¿Qué son? – Folders ¿Quién es? – Dr. Preston ¿De quién son? – Pencils/Jacob ¿Quiénes son? – Derrick y Janice

El Tiempo Regular Time Special Time Phrases to Know Subtraction Time Son las ______ MENOS _______. Son las ________ y _________. #1 #2 Special Time Phrases to Know 15  Am  30  Pm (afternoon)  12:00pm  Pm (night)  12:00am  _: 00  1:___  Subtraction Time

El Tiempo 3:12pm 11:30am 10:04am 12:55pm 1:12am 9:47am 8:15pm 12:00am

El Tiempo Son las cuatro y tres de la mañana. Son las seis y trece de la noche. Es la una en punto de la tarde. Son las siete y cuarto de la mañana. Son las once menos diez de la noche. Son las dos menos dos de la tarde.

-ar, -er, -ir Verbs Singular Plural 1st Person 2nd Person 3rd Person

-ar, -er, -ir Verbs How do you conjugate a verb? Step 1: ___________________________________________ Step 2: ___________________________________________ Step 3: ___________________________________________ Step 4: ___________________________________________

-ar, -er, -ir Verbs -ar verbs -er verbs -ir verbs Escuchar Leer Escribir Contestar Creer Compartir Trabajar Comer Vivir Enseñar Beber Describir

-ar, -er, -ir Verbs I hear We live You (best friend) answer You (Sra. Oglesby) eat The teachers teach We believe Y’all drink He writes

Los Adjetivos Descriptivos What happens to adjectives when they change from masculine to feminine? What happens to adjectives when they change from singular to plural? ¿Cómo eres? ¿Cómo es? ¿Cómo son?

Los Adjetivos Descriptivos Alto/a Joven Tonto/a Bajo/a Viejo/a Serio/a Guapo/a Moreno/a Trabajador(a) Bonito/a Rubio/a Perezoso/a Feo/a Pelirrojo/a Delgado/a Antipático/a Flaco/a Simpático/a Gordo/a Inteligente