Repaso: Prueba de vocabulario 4.2 y verbos de zapato

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem changing verbs o-ue
Advertisements

U4L2 We are studying 2 types of stem-changers: O to UE and E to I.
Prueba de Práctica #2 Take the practice quiz on your bellwork sheetcorrect errors with answer sheet in a different color!
L.objective- to revise all verbs Word of the day – estoy bromeando – Im joking.
¿A qué hora almorzamos? How do we say at what time we do something in Spanish? …a las ______. …a la una (y …).
Español 2. El café El centro El cine El parque.
Vocabulario ir + a Verbos 1 Verbos 2 Preguntas.
¿Qué hacemos esta noche?
Capítulo 5 Gramática 1 Parte 2
Tarea del menu pon en mi escritorio.
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Avancemos 1 Unidad 4, Lección 2 página 237.
¿Qué hacemos esta noche? Avanacemos 4.2. El Vocabulario Nuevo.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Español 2-2 Sra. Carpinella.  In Spanish, there are several verbs that have spelling changes in the stem of the word.  The stem is the part of the word.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
HAGA AHORA EL 11 DE NOVIEMBRE 1.¿Qué come Lidia para el desayuno? 2.¿Dónde toman el almuerzo los alumnos? 3.En un restaurante mexicano, ¿qué comes con.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Quasimodo: Give me the conjugations of the following REGULAR verbs with the given subject:  Andar en patineta (tú)  Tú andas en patineta.  Escribir.
Stem changing verbs (o - ue & e – i) in the present & VER and IR + a + infinitive Gramática 4.2.
Saquen Agendas: 3x1 (three times in Spanish, once in English) sections: “make comparisons”and “describe your daily routine” (pg.25) Tarea de anoche:Libro-
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
Stem-Changing O to UE Verbs. Remember the Spanish e to ie stem-changing verbs like “cerrar”. –In all subjects, except nosotros, the stem changed with.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
4.2 Vocabulary. El parque El centro El café El restaurante.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Tag race. fish El pescado salad La ensalada rice.
UNIDAD 4 Leccion 2 Michael Demitri Gunner. Places in a town El café café El centro center downtown El cine movie El parque park El restaurante resturante.
 6B: En la casa marzo  Para empezar… el 18 y 19 de marzo de 2013 Complete the following sentences with the correct form of the verb in parentheses.
¿Qué hacemos esta noche?
Vocabulario. La película El teatro En autobús La cuenta.
Verbos que cambian de raíz Poder dormir contar costar almorzar.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
El Centro U4L2. El centro  Describe places in town  Describe Events in town  Getting around town  In a restaurant  Other words & phrases.
1U4L2 O To UE DuermoDormimos DuermesDormís DuermeDuermen AlmuerzoAlmorzamos AlmuerzasAlmorzáis AlmuerzaAlmuerzan.
A practicar con los verbos con cambio de raíz.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Stem-Changing verbs (verbos con cambios radicales)
I.U4L2 Stem Changers O to UE *No stem change in Nosotros or Vosotros.
(o to ue) Remember the verbs preferir, querer, and empezar? We changed the e to ie in all the forms but vosotros and nosotros prefieropreferimos prefierespreferís.
Gramática 5.1 Stem-Changing Verbs el 18 de febrero.
Unidad 4 Lecciόn 2. Describe places in town el café.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Warm Up Read page 85 El espanol en la comunidad. 1.What is this paragraph about? 2.Where do these events take place? What country? 3.What are some.
16 de septiembre 1-15 práctica personal
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
Stem-changing verbs AKA “Boot verbs”. How to conjugate JUGAR Drop the infinitive ending. The infinitive ending on JUGAR is AR. Now you have the stem JUG.
Español 1 – wks 36—39 Essential Question: How do I describe my city and weekend activities in Spanish?
SPANISH II DAY 11. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 9 DE SEPTIEMBRE Choose two sports and write at least two complete sentences about each one. (You will see.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
Spanish 3-4 Unit 5. 3 de noviembre  Translate:  Este fin de semana yo fui al parque conmi hija.  El mes pasado mi famiia y yo pasamos tiempo con primos.
¿Qué hacemos esta noche?. Es una verdura verde… 1.El tomate 2.El brócoli 3.El pollo 4.El arroz :
¿Más verbos? ¡Ay no, Señorita!.  Every verb has two parts: The stem and the ending. We change the ending to say who’s doing the action.  Querer – to.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
O-UE boot/shoe/sock stem-changing verbs.. These verbs work the same… w as the most common form of boot verbs in the Spanish language, “e-ie” boots that.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Jeopardy Planes en el Futuro los lugares los verbos de bota Preguntas Personales Cultura Final Jeopardy
¿Qué hacemos esta noche? Vocabulario del unidad 9.
Transcripción de la presentación:

Repaso: Prueba de vocabulario 4.2 y verbos de zapato la ventanilla a pie pedir encontrar en autobús el centro el brócoli el plato principal Repaso: Prueba de vocabulario 4.2 y verbos de zapato ¡Cambia! Español I

100 puntos cada respuesta correcta Juego #1: Vocabulario 4.2 100 puntos cada respuesta correcta

El brócoli Practice question

El arroz

Las entradas

Los frijoles

El pastel (de cumpleaños)/ el pastel de chocolate

El pollo

La carne

El café Es un restaurante pequeño.

En autobús, en coche Escribe los 2 modos de transporte.

El menú Estoy en un restaurante. Necesito leer _____________ para pedir.

de postre Cliente: Me gustan las comidas dulces (sweet). ¿Qué sirven ______________? Camarero: Tenemos flan y pastel de chocolate.

Add up your points. ¿Quién gana? Now swap partners and get ready for Juego #2!

Juego #2: Los verbos de zapato 100 puntos cada respuesta correcta

oue and ei Practice question What are the two kinds of shoe verbs we learned about this unit? Practice question

almorzar, costar, dormir, encontrar, poder, volver Name three oue verbs.

Conjugate almorzar in all its forms. almuerzo almorzamos almuerzas almorzáis almuerza almuerzan 100 extra pts if in “box form” and 100 extra pts if they drew the shoe!

To eat lunch almorzar = ….

dormir Estoy cansado. Necesito _______________ ocho horas por la noche.

duerme Mi hermano no está cansado. Él __________ ocho horas todos los días.

pedir, servir Name the two ei verbs.

Conjugate pedir in all its forms. pido pedimos pides pedís pide piden ¡Lo siento! No extra points this time!

To ask for, to order (at a restaurant) pedir = ….

servir Los camareros tienen que ________ la comida en un restaurante.

sirve Es un buen camarero. Les __________ bien a sus clientes en el restaurante.

Add up your points. ¿Quién gana? Now swap partners and get ready for Juego #3!

Juego #3: Vocabulario y verbos de zapato 200 puntos cada respuesta correcta

Conjugate encontrar in all its forms. encuentro encontramos encuentras encontráis encuentra encuentran ¡Lo siento! No extra points this time!

To find encontrar = ….

el concierto No puedo encontrar ___________ de música rock. Está en el teatro….Pero, ¿dónde está el teatro?

el centro ¿Qué encuentras en _____________? Pues, encuentro tiendas, teatros, cines y parques. Hay muchos lugares interesantes allí.

Conjugate servir in all its forms. sirvo servimos sirves servís sirve sirven 100 extra pts if in “box form” and 100 extra pts if they drew the shoe!

To serve servir = ….

Conjugate volver in all its forms. vuelvo volvemos vuelves volvéis vuelve vuelven 200 extra pts if in “box form” and 200 extra pts if they drew the shoe!

To return, come back volver = ….

vuelve Después de ir al centro en autobús, Maribel __________ a casa para dormir a las diez de la noche.

la ventanilla ¡Hola, amigos! Vuelvo de ______________ con las entradas para el cine. Ahora podemos ver la película.

Add up your points. ¿Quién gana?

What to know for the quiz mañana: Vocabulario 4.2 Use classzone.com @HomeTutor vocabulary practice (level C!) Online flashcards Vocabulary review game Review “Maribel va al centro” for restaurant conversations. Go to step 3 with your flashcards: look at English word, write the Spanish word Look over old homework assignments Tarea #30 – Estudia para la prueba.