Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
And other verbs like gustar
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Los verbos irregulares del presente del subjuntivo
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
El Pretérito El Pretérito: parte 1. El Pretérito The preterite tense is a past tense. Just because an actions occurs in the past does not mean that the.
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Formal Commands – Los Mandatos Formales
Adverbs Mosaicos, p. 138.
The present tense to express future action Mosaicos, p. 105.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
El calendario y la fecha
Esp /5/12 Objective Bell work
The Present Tense of tener (to have)
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Repaso: Negative words and time constructions
The Present Tense of ir (to go)
Los dias de la semana.
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the yo form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O ending.
Los interrogativos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
The Preterite/El Pretérito
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
El subjuntivo vs. el indicativo en cláusulas adjetivas
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
E L FUTURO Y LAS PIZARRAS Próximo/a = next. T RADUCE I will have a lot of money. Tendré mucho dinero. I will place the order (orden) tomorrow. Pondré.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Que tiempo hace 2? ?.
Cláusulas condicionales con si
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
OK…once again: How do we form the subjunctive? 1.Start with the present tense “yo” form. 2.Drop the “-o.” 3.Add the opposite ending (“-e” for “-ar” verbs.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
Subjuntivo y Indicativo
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
SER and SUBJECT PRONOUNS
First Grade Dual High Frequency Words
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness

Objective To inform students of the new policies regarding absences and tardiness.

Dear Students, As of this term, there is a change on the way how teachers are going to evaluate attendance to classes, and it is very important that you know this new policy as soon as possible.

Remember that it is definitely not a good idea that you miss classes. If you really want to learn a language, you have to attend classes every single day.

Every time that you miss classes, you will waste a considerable and valuable amount of time and the opportunity to practice the language, which is very difficult to do outside the class.

From now on, any CCCN student will be allowed to miss ONLY ONE SESSION PER TERM, and no points will be deducted from this absence. After that, whenever students are late or absent, following will be the percentage they will miss:

If a course is taught ONCE a week, students will lose 2.5% for every tardiness 5% for every justified absence 5% for every unjustified absence

If a course is taught TWICE a week, students will lose 2% for every tardiness 2% for every justified absence 3.3% for every unjustified absence

If a course is taught THRICE a week, students will lose 1.5% for every tardiness 1.2% for every justified absence 2.5% for every unjustified absence

We hope that you become more aware of the importance of attending classes in order to have more chance to practice this language, which you will need for the future.

Centro Cultural Costarricense Norteamericano Departamento Académico Nuevas Políticas sobre llegadas tardías y ausencias

Objetivo Informar a estudiantes sobre las políticas referentes a llegadas tardías y ausencias

estudiantes, A partir de este período, habrá un cambio en la forma como profesores/as evaluarán la asistencia a clases, y es muy importante que usted conozca estas reglas lo más pronto posible.

Recuerde que, definitivamente, no es una buena idea que usted pierda clases. Si usted realmente quiere aprender un idioma, usted debe asistir a clases todos los días.

Cada vez que usted no venga clases, perderá una considerable cantidad de tiempo valioso y la oportunidad de practicar este idioma, lo cual es muy difícil lograr fuera de clases.

A partir de este momento, cualquier estudiante del Centro Cultural podrá faltar SÓLO UNA SESIÓN POR PERÍODO sin que implique una pérdida o rebajo de puntos en su nota. Luego de eso, cada vez que lleguen tarde o no asistan a clases, pederán estos porcentajes:

Si las clases se imparten UNA vez a la semana, los estudiantes perderán 2.5% por cada llegada tardía 5% por cada ausencia (justificada o injustificada)

Si las clases se imparten DOS veces a la semana, los estudiantes perderán 2% por cada llegada tardía y por cada ausencia justificada 3.3% por cada ausencia injustificada.

Si las clases se imparten TRES veces a la semana, los estudiantes perderán 1.5% por cada llegada tardía 1.2% por cada ausencia justificada 2.5% por cada ausencia injustificada.

Esperamos que usted sea mas consciente de la importancia de asistir a clases con el fin de tener mas chances de practicar este idioma, el cual usted necesitará en el futuro.