Bienvenido a la Reunión Anual de Titulo I para Padres

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents.
Advertisements

Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
Local Control Accountability Plan Parent Advisory Committee Plan de Control de Documentación Local Comité Asesor de Padres Welcome! ¡Bienvenidos!
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Somos una escuela de Título 1 Título 1 es un programa de asistencia federal que soporta las escuelas, a través de financiamiento de la educación, para.
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents Bienvenidos a la Junta Anual de los Padres de Título I.
Informaci ón Título I. ¿Qué es Título I? Título I es el programa educacional con recursos financieros mas grande de los Estados Unidos de América. Título.
Title I, Part A TITULO I, PARTE A
Bienvenido a la junta anual de Padres de Titulo I
Distrito East Whittier
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
¿Qué esTitle 1? Es una beca de formula federal.
¿Qué esTitle 1? Es una beca de formula federal.
August 21, 2017 Total Solar Eclipse Nyssa School District Approximate Timeline 8:06 School Day Begins – MS/HS go to 1st period – stay with the teacher.
Welcome/Bienvenida
10/17/2016.
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Socorro Independent School District
Annual Title 1 Parent Meeting
Title I Meeting Reunión del Título I
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Bienvenidos al Programa Federal Título I para padres de familia
¿Qué es Title 1? Es una beca federal
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es garantizar la existencia de escuelas excelentes en todos los vecindarios. Verificar el progreso Apoyar.
Reunión Anual Título I (Title I)
Reunion annual del titulo i
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
Reunión de Participación y Sugerencias de Padres y Familias
Montclaire Elementary
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Please insert your school name and the date/s of the meeting/s
News from K62/ Noticias de K62
Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Schertz Elementary Annual Title 1 Meeting Geri Pope, Principal
Información Título I.
Bienvenido a la junta anual de Padres de Titulo I
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Reunión Anual del Título I, Parte A
Montclaire Elementary
Junta del Financiamiento del Titulo I
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Información para padres sobre el programa Título I
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
Why are we here? The No Child Left Behind Act of 2001 requires that each Title I School hold an Annual Meeting of Title I parents for the purpose of… Informing.
Bienvenidos a la escuela <Nombre de la escuela>
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Todos los estudiantes triunfan (ESSA)
Matemáticas de Secundaria
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Raymond Cree Middle School
¿Qué es título 1? Es una subvención federal de fórmula.
Bienvenidos a la reunion anual de título 1 escuela intermedia GLadden
Transcripción de la presentación:

Bienvenido a la Reunión Anual de Titulo I para Padres 2018-2019 Nations Ford Elementary School

Por Que Estatamos Aquí?? La Ley de Educación Primaria y Secundaria (ESEA, por sus siglas en inglés) requiere que cada escuela de Título I celebre una Reunión Anual para padres de Título I con el propósito de ... Informarlo sobre la participación de su escuela en el Título I Explicarle los requisitos del Título I Explicarle sus derechos como padres para involucrarse

Resumen de la reunión Lo que significa ser una escuela de Título I 1% de margen para el compromiso de los padres y la familia La política de participación de padres y padres de CMS SIP (Plan de Mejoramiento Escolar) Compacto entre escuela y padres ¿Cómo puedo participar en todo lo que estoy aprendiendo sobre

¿Qué significa ser una escuela de Título I? Ser una escuela de Título I significa recibir fondos federales (dólares de Título I) para complementar los programas existentes de la escuela. Estos dólares se usan para ... Identificar a los estudiantes que experimentan dificultades académicas y proporcionar asistencia para ayudar a los estudiantes a cumplir con los estándares del estado. -Personal suplementario de compras -Programas -Materiales -Suministors Realizacion de reuniones Discuss: How being in a Title I school means more money to help students who are struggling in school - Give examples of how Title I monies will be used to assist students at the school. Give examples of how Title I monies will be used to assist parents. (Consider giving demonstrations of programs used or allow parents to visit work stations and experience what the student experiences.) - Explain that a big part of Title I means parents’ rights, by law, to be involved in decisions made at the school level and at the LEA level. (This will be discussed throughout the meeting.) Important: Parents should leave the meeting being able to answer the following question: What does it mean to be a Title I school? (They should be able to answer the question and give a couple of examples of how Title I funds are being used at their school.)

¿Cómo está usando nuestra escuela esta financiación?? Contratando Personal adicional Materiales suplementarios Contratar / Mantener personal altamente calificado Proporcionando desarrollo profesional para el personal Discuss: How being in a Title I school means more money to help students who are struggling in school - Give examples of how Title I monies will be used to assist students at the school. Give examples of how Title I monies will be used to assist parents. (Consider giving demonstrations of programs used or allow parents to visit work stations and experience what the student experiences.) - Explain that a big part of Title I means parents’ rights, by law, to be involved in decisions made at the school level and at the LEA level. (This will be discussed throughout the meeting.) Important: Parents should leave the meeting being able to answer the following question: What does it mean to be a Title I school? (They should be able to answer the question and give a couple of examples of how Title I funds are being used at their school.)

¿Qué es el 1% de reserva y cómo están involucrados los padres? La ley exige que cualquier LEA con una asignación del Título I que exceda los $ 500,000 destine el 1% de la asignación del Título I para la participación de los padres. De ese 1%, 5% puede reservarse a nivel de la LEA para iniciativas de todo el sistema relacionadas con la participación de los padres. El 95% restante debe asignarse a todas las escuelas de Título I en la LEA. Cada escuela de Título I recibe su porción del 95% para implementar la participación de los padres a nivel escolar Los padres de Título I tienen el derecho de tomar decisiones con respecto a cómo se gasta este dinero Por favor regístrese para nuestro equipo de Liderazgo Escolar para ser parte de la toma de decisiones escolares. Discuss: - What the LEA’s Title I allocation is. - What the 1% amount is. How much of the 1% (Up to 5%) was reserved, off the top, at the LEA for System-wide initiatives. Give examples of the system-wide initiatives. - Give parents the amount (the 95% amount) that is shared by all the Title I schools in the school system. Give the amount your school received for parental involvement (Your school’s portion of the 95% of the 1%). How there is a committee (LEA Advisory Committee) that makes decisions on funds reserved and on funds allocated to the Title I schools. That Title I parents have the right, by law, to be involved in decisions on how the 1% set-aside is spent (both at the LEA and at their school) - The timeline for the LEA Advisory Committee’s work. How parents will be reminded and informed of the committee’s work so they may give timely input. - Clearly state the process that is in place for all Title I parents to have the opportunity for input on how the 1% funds are spent. Important: Parents should leave the meeting being able to answer the following question: What is the 1% set-aside, and how can you be involved in decisions regarding how the money is used? (Parents should be able to discuss the process that is in place for their involvement in decisions regarding the 1% set-aside, both for system-wide initiatives and school-level activities.)

Cuál es la política de participación de los padres de CMS? Este plan aborda cómo LEA implementará los requisitos de participación de los padres de la Ley de Educación Primaria y Secundaria. Incluye… Las expectativas de LEA para los padres Cómo la LEA involucrará a los padres en la toma de decisiones Cómo la LEA trabajará para desarrollar la capacidad de las escuelas para una fuerte participación de los padres para mejorar el rendimiento académico de los estudiantes Los padres de Título I tienen el derecho de participar en el desarrollo de este plan La política de participación de los padres está disponible en el sitio web de la escuela LEA Parental Involvement Plan. Discuss: Key components of the plan. - That Title I parents have the right, by law, to be involved in the development of the LEA Parental Involvement Plan - What collaborative committee(s) develops the plan. - The process and timeline for the committee’s work. How parents will be reminded and informed of the committee’s work so they may give timely input. - Clearly state the process that is in place for all Title I parents to have the opportunity for input on the LEA Parental Involvement Plan. Discuss any surveys, focus groups, parent representatives, etc. that are a part of that input. Important: Parents should leave the meeting being able to answer the following question: What is the LEA Parental Involvement Plan, and how can you be involved in the development of the plan? (Parents should be able to discuss the process that is in place for their involvement in the development of the LEA Parental Involvement Plan.)

What’s Included in the School’s Parental Involvement Plan? Este plan aborda cómo la escuela implementará los requisitos de participación de los padres de la Ley de Educación Primaria y Secundaria (ESEA). Los componentes incluyen ... Cómo los padres pueden participar en la toma de decisiones y actividades Cómo se utilizan los fondos de participación de los padres Cómo se proporcionará información y capacitación a los padres Cómo la escuela desarrollará la capacidad de los padres y el personal para una fuerte participación de los padres Los padres del Título I tienen el derecho de participar en el desarrollo del Plan de Participación de los Padres de la escuela. El plan está disponible a través del sitio web. Distribute the school’s Parental Involvement Plan (the Parental Involvement Section of the CIP). Discuss: - That the school’s parental involvement plan is a part of the CIP, designed to work with the other parts in increasing student achievement. key components. Emphasize the Building Capacity component and discuss all of the opportunities that will be available for parents this year. Discuss how you will be implementing all of the “shalls,” as these are required by law to be implemented. - That Title I parents have the right, by law, to be involved in the development of the school’s Parental Involvement Plan The process and timeline for the plan’s development and how parents can give input. Introduce parent representatives of appropriate committees Clearly state the process that is in place for all Title I parents to have the opportunity for input on the plan. Important: Parents should leave the meeting being able to answer the following question: Did you receive a copy of your school’s Parental Involvement Plan, and do you know how you can be involved in its development? (Parents should be able to discuss the process that is in place for their involvement in the development of their school’s Parental Involvement Plan.)

¿Qué es el SIP? El SIP es su Plan de Mejoramiento Escolar e incluye: Un formulario de autoevaluación de la escuela y un resumen de datos Excedió el crecimiento para el año escolar 17/18 Obtuvo una calificación de letra C Metas y estrategias para abordar las necesidades académicas de los estudiantes Necesidades de desarrollo profesional Coordinación de recursos y presupuesto integral El plan de participación de padres y familias de la escuela Los padres de Título I tienen derecho a participar en el desarrollo de este plan Distribute the school’s Parental Involvement Plan (the Parental Involvement Section of the CIP). Discuss: - That the school’s parental involvement plan is a part of the CIP, designed to work with the other parts in increasing student achievement. key components. Emphasize the Building Capacity component and discuss all of the opportunities that will be available for parents this year. Discuss how you will be implementing all of the “shalls,” as these are required by law to be implemented. - That Title I parents have the right, by law, to be involved in the development of the school’s Parental Involvement Plan The process and timeline for the plan’s development and how parents can give input. Introduce parent representatives of appropriate committees Clearly state the process that is in place for all Title I parents to have the opportunity for input on the plan. Important: Parents should leave the meeting being able to answer the following question: Did you receive a copy of your school’s Parental Involvement Plan, and do you know how you can be involved in its development? (Parents should be able to discuss the process that is in place for their involvement in the development of their school’s Parental Involvement Plan.)

¿Cuál es el? Pacto entre la escuela y los padres?? El compacto es un compromiso de la escuela, el padre y el alumno para compartir la responsabilidad de mejorar el rendimiento académico. Título I Los padres tienen el derecho de participar en el desarrollo del Pacto entre la escuela y los padres Esté pendiente de que firme el Compact School-Parent de su hijo. Distribute the School-Parent Compact. Discuss: - The 3 components of the compact in detail. This is a great opportunity to continue the discussion on how we need to work as partners to address the school’s goals, building upon the earlier discussion about the CIP and the school’s goals. - That Title I parents have the right, by law, to be involved in the development/revision of the School-Parent Compact The timeline for the compact’s development/review/revision. Clearly state the process that is in place for all Title I parents to have the opportunity for input on the compact. Important: Parents should leave the meeting being able to answer the following question: What is the School-Parent Compact, and do you know how you can be involved in developing or revising the compact? (Parents should be able to discuss the process that is in place for their involvement in the development/revision of the School-Parent Compact.)

¿Personal de apoyo? De La Escuela Elemental Nations Ford Mr. Paquette-Principal Mr. May-Asistente Principal Ms. Mohler-Decano de Estudiantes Ms. Watson- Facilitadora de Literatura Ms. Smith-MCL Ms. Cavanaugh-Consejera Ms. Hunsinger-Consejera Ms. Wigfall-Trabajadora Social Ms. Torres-Secretaria Administrativa Ms. Maya-Front Oficinista Ms. Londono-Registradora

¿Cómo puedo ser voluntario para ayudar a mi estudiante con las necesidades escolares? Únase al Equipo de Mejoramiento Escolar Voluntario para contactar a otros padres con respecto a información escolar importante Hable con sus vecinos y hágales saber lo que está sucediendo en la escuela de su hijo. Ex. - Completo 100% compacto Únete al PTO Asistir a la Conferencia de Padres Servir como Proctor para EOG Almuerzo / Lectura Buddy Estudiante Mentor Monitorea y ayuda con la tarea Póngase en contacto con nuestra oficina al 980-343-5838 para ser voluntario.

Federal Programs Complaint Procedures NCDPI Website Link to the Complaint Resolution Procedures: http://www.ncpublicschools.org/nclb/federal/complaint Para obtener más información sobre la Ley de Primaria y Secundaria de 1965, enmendada por la Ley de Ningún Niño se Queda Atrás de 2001, vaya al sitio web del Departamento de Instrucción Pública de Carolina del Norte en: http://www.ncpublicschools.org/nclb o el sitio web del Departamento de Educación de los Estados Unidos en: http://www.ed.gov/index.jhtml

Common Core and NC El 2 de junio de 2010, Carolina del Norte adoptó los Estándares Estatales Comunes en Matemáticas K-12 y Artes del Lenguaje en Inglés K-12 lanzados por el Centro de Mejores Prácticas de la Asociación Nacional de Gobernadores y el Consejo de Oficiales Escolares del Estado. Los estándares completos de Common Core se pueden ver en www.corestandards.org Cambios básicos comunes para los padres http://www.livebinders.com/media/get/MjcxNjU3Ng==

Exención de Flexibilidad de ESEA - Nuevas Designaciones Escolares Como parte de la exención de flexibilidad de ESEA, se han identificado las Escuelas de Prioridad, Enfoque y Recompensas basadas en datos-Nations Ford NO está designado como Prioridad, Enfoque o Recompensa. Las listas de Prioridad y Enfoque permanecerán por tres años. La oficina de Título I de NCDPI hará un seguimiento con las LEA con respecto a cualquier escuela de prioridad o enfoque en sus distritos con más información sobre asistencia y recursos.

PREGUNTAS?