¿tienes hacer que en Qué casa?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Discussing how often you do things
Advertisements

Hago la cama Preparo la comida.
Una mujer un hombre.
Starter 1. Yo (ducharse) 2. Ella (cepillarse) 3. Nosotros (ducharse)
Consiguen ( get ) un libro de texto del estante (from the bookshelf)
Éste es mi padre que se llama Carlos.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
UNIT 1 Time Out. Lesson 1 (55’) Curso: 3º de ESO  Objetivos:  Repaso del pres. simple y adv. de frecuencia  Introducir vocabulario sobre el tiempo.
 The Spanish verb gustar expresses to like in English.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
EL IMPERFECTO. Words and phrases indicate repetitive, vague or non-specific time frames, and therefore signal the use of the imperfect.
Cómo expresar frecuencia
Mother’s day songs Estas sencillas canciones se pueden entonar con los ritmos de conocidas canciones infantiles Asesor Técnico Pedagógico: Serena Facundo.
Objetivo: to state how often we do things.
Gustar / Querer / Ir a With activities. I like to play basketball. Me gusta jugar al básquetbol.

1. los fines de semana 2. semana 3. los fines de semana 4. semana 5. los fines de semana 6. semana 7. los fines de semana 8. semana.
LIFE CONCEPTS – HOUSEWORK: CLEANING THE FLOORS NEWBY VISUAL LANGUAGE.
PRESENTE SIMPLE Y PRESENTE CONTINUO
To find out how often a friend does things, ask: ¿Con qué frecuencia desayunas? ¿Siempre organizas tu cuarto? ¿Y qué haces durante la semanan? ¿Todavía.
“On” To say “on” a certain day of the week, use the article “el”. Don’t say “en” (on) like we do in English.
+ Do Now Take out your notes and classwork from every day this week and review material Chores, connector and transition words, Tengo que View posted on.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
What´s this? ¿Quién lo ha escrito? Who has written it? ¿Para quién es? Who is it for? Where is it? What´s the problem? At the school entrance You mustn.
Pablo Picasso A Spanish artist. His personality Se llamo Pablo Picasso El Chico es serio El Chico es moreno El Chico es alto El Chico es feo.
I LIKE SHOPPING UNIT 6 LEVEL I DISTANCE.
¿A qué hora te despiertas en la mañana?

LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
C3V1Gramática Gustar y Querer C3V2Conjugación.
Ayudando en Casa Learning Objectives: To be able to say what you do to help at home Grammar: Further use of Pronouns.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Vocabulario 2. Where to… ¿ Adónde? to dance bailar.
FUTURO. To talk abou thte future in spanish you need to memorize the conjugation of the verb ‘IR”. Yo voy Tú vas Él / Ella va Nosotros vamos Ustedes van.
Español I U5L4: -er/-ir verbs. sacudir el polvo - to dust yo - sacudo nosotros - sacudemos tú - sacudes él/ella/ud.- sacude ellos/ellas/ud.-sacuden.
Ejemplo: A:¿Te gusta jugar al fútbol? B:Sí, me encanta jugar al fútbol. Y tú, ¿Te gusta jugar al fútbol? A:No, no me gusta jugar al fútbol. ¿Te gusta.
Material for quiz #5: pgs. 138, 140. Tarea: RESPUESTAS CORRECTAS correct answers…
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Go out Go to the mall Use the phone.
Hoy es miércoles el 4 de mayo Today is Wednesday, May 4
Los Quehaceres (deberes) de la Casa
Los Quehaceres (deberes) de la Casa
1. When I’m hungry I eat pizza.
Indirect Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
Adverbs & Frequency Sra. Okray.
¿Le conocías? Words: YOU To know:- knew him Translation: Did you know him?
Español 1: Capítulo 5, Vocabulario 2
Hoy y manana los dias de la semana
Translate the following to Spanish utilizing irregular verbs.
El Imperfecto Español 2.
Passive Voice in simple present
} Capítulo 3 – Segundo Paso Los quehaceres Limpiar el baño
Vocabulario 1-2: Offering help and talking about chores
MODAL VERBS (VERBOS MODALES)
Mira el dibujo y e indica donde está la primera cosa con relación a la segunda. (Look at the drawing and indicate where the first thing is in relation.
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Los fines de semana me gusta…
con mis amigos(as) – with my friends ver televisión –
¿Cuándo?.
practicar deportes – to practice sports ¿Qué haces…? –
¿tienes hacer que en Qué casa?
Gramática 2: Irregular “yo” verbs in the present tense
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
COMPELTA LA HOJA DE TRABAJO
The Imperfect.
Hoy vamos a… repasar los deberes
¡Mi vida cotidiana! continued.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: *Caer: Valer: Hacer: Salir: Poner: *Tener:
Transcripción de la presentación:

¿tienes hacer que en Qué casa? ¿Qué tienes que hacer en casa? ?

Tengo que...

El Verbo TENER + que = to h___ t__ Yo Tú Él / ella Nosotros Vosotros Ellos / ellas tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen

El Verbo TENER + que = to h___ t__ Yo Tú Él / ella Nosotros Vosotros Ellos / ellas tienes tengo tiene tenéis tienen tenemos I have to the washing up often. Wesley has to do the hoovering, mop the floor and go shopping. Every week Yves has to help his mum. So does Fiona. Kevin likes to (A Kevin le gusta…) sweep the floor every day. Katie loves to tidy her room at the weekend. Sometimes Alicia likes to take out the rubbish with Tom.