¡Bienvenidos a la clase de español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Survival Spanish – SPA II y III
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
¡Hola! Hoy es el 23 de agosto. El Trabajo del timbre: 1.Pongan tu tarea en tu pupitre. (Put your HW on your desk. If it’s not done, fill out your Missing.
¡Hola! Hoy es el 18 de agosto. El Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja del alfabeto. (Get out your ABCs sheet – it’s blue!) 2. Practiquen con tu compañero.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
Lección Preliminar Vocabulario
This powerpoint can be found in our shared area:
Description Sentences
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Check that your essay has your name and period
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¡Bienvenidos al español!
Hoy es jueves el 8 de diciembre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Mis amigos y Los Adjetivos
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
Día número 3 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Yo puedo… I can introduce myself and others
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017
News from K62/ Noticias de K62
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Él (Ella) se llama… - His (Her) name is… ¿Cómo te llamas?
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Lección 1.
Señora Daniele, Profesora de Español
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
¡Buenos días! Hoy es el 29 de agosto.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Que hora es? What time is it?.
Warm Up Check the roster on the board. Sit in that number desk (number is next to your name). Put your cell phone in that same number pocket. Think of.
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos a la clase de español! 1. Sit in your assigned seat. 2. Place your name sticker on your agenda & put the ruler inside. Don’t look the other papers under your agenda just yet… 3. Complete the survey at your desk. 4. Complete the yellow card in pencil, please! 10

Las cosas de Reagan Para la sección de A1… Complete important paperwork Organize your A/B schedule 15

¡Bienvenidos a la clase de español! 1. Sit in your assigned seat. 2. Complete the survey at your desk. 3. Be ready to go once Sra. M. has greeted each student individually & begins talking in front of the class! 10

¿Quién soy yo? Ms. Sarah Marie Moore Me pueden llamar “Señora Moore”

Más sobre yo… 5

Experiencia en el mundo y MPS Catorce años en MPS Otras escuela: Golda Meir Tres veces en Mexico: Cuernavaca, Morelos y Xalapa, Veracruz 3

¡Vamos a hacer TPR! inglés español ¡Hola! Hello! ¿Cómo te llamas? Not for A1! ¡Vamos a hacer TPR! inglés español ¡Hola! Hello! ¿Cómo te llamas? What’s your name? Me llamo… My name is… ¿Cómo estás? How are you? Estoy bien. I’m doing well. Gracias. Thank you. ¡Adiós! Goodbye! 5

¿Cómo te llamas? Me llamo… Las introducciones ¿Cómo te llamas? Me llamo… co-mo tay ya-mahs may yah-mo… 10

We’re learning procedures right now too!  …y ustedes, ¿ quién son? Heads up! We’re learning procedures right now too!  transitions table talk use of materials Shorten for A1! 15

Learning Intentions – Las Metas Success Criteria – Para tener éxito I am learning (to)… about this course (i.e. what it is and what the goals and objectives are for the year) how to be successful in 203 about our classmates and our teacher. I’ll know I’m successful when I: understand the information in the course syllabus understand the rules, consequences, and procedures for our classroom know more names of fellow students than when we entered the classroom and we know enough about our tablemate to introduce him/her to another student. 5

Syllabus MYP4 Materials Goals Class Rules & Discipline Homework Grading Policies Syllabus In addition to school-wide… Be responsible. Be respectful. Be safe. Behavior that makes it difficult for me to teach and your peers to learn will NOT be tolerated. 20

Closing Procedures Next class we’ll learn these… but for today… Record HW & make sure you have it! Say farewell in Spanish to your tablemates. Take a mindful moment. Make sure you have everything that’s yours.