Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko ikasleekin eta familiekin berdinen arteko tutoretza programa 1
Bikoteka Irakurtzenek dituen helburuak Irakurketa konpetentzia hobetu, batez ere irakurketaren ulermena, ikasleen arrakastarako ezinbesteko elementua izanik. Ikasleen arteko kooperazioa edo elkarlan gaitasuna hobetu. Irakasleei metodologi inklusiboak proposatu. Ikastetxeen artean kooperazio lanerako Sarea eskaini; bertan Bikoteka Irakurtzen programan elkartrukatze eta elkar lana sustatuz. Eskolako zereginetan familien inplikazioa areagotu. 2
Oinarrizko Kontzeptuak Berdinen arteko tutoretza. Tutoría entre iguales B) Familien partaidetza. Implicación familiar C) Irakurketa Competencia lectora D) Ikastetxe Sareen bidez ikasten. Formación en Red de centros
http://www.youtube.com/watch?v=2r3-IpFqyig (gaztelaniaz) BIDEOA http://www.youtube.com/watch?v=2r3-IpFqyig (gaztelaniaz)
Bikoteka irakurtzen, nola gauzatu? Proiektu hau aurrera eramateko “Bikoteka irakurtzen” mintegian parte hartu behar da.(hilean behin) Mintegian formakuntza jasotzen da eta materialak gelara eramateko eginik daude (testuak, behaketa orriak, ebaluazioa…) Aurten, 2012-13ikasturtean, 13 ikastetxeetako bikoteek parte hartu dute. Ikastetxe osoak edota ziklo/mailaren batek burutu dezake.
Bikoteka Irakurtzen programaren praktika
Programaren garapenerako urratsak 1. Elkarlanean Jarduera orriak sortu. 2. Familiei eta ikasleei programaren inguruko informazioa eman eta sustatu. 3. Ikasleen hasierako ebaluazioa, ikasle eta familia bikoteak egin 4. Familia eta ikasleen formazioa. 5. Bikoteka irakurtzen saioen gauzatzea (eskola eta familia) 6. Prozesuaren jarraipena eta ebaluazioa. 7. Ikasleek sortutako materiala. 8. Ikastetxeei bisita. 9. Ikastetxeko klaustroan esperientziaren aurkezpena Urritik urtarrilera Urtarriletik maiatzera
Bikoteka irakurtze saioen garapena Bi saio astero 30 minutukoak, 12 astetan zehar ( +/- hiruhilabetea) Irakurketa saioak erabat estrukturatuak daude eta bikotea ohitzen denean, aukera ematen dute modu sortzaile eta zehatzagoan egiteko. Irakurketa metodoa PPP Pausa Pista Ponderazioa La estructura prototípica de la Hoja de actividad tiene tres apartados: Antes de leer... En esta apartado previo a la lectura se formulan preguntas que ayuden a: a . Explorar las características del texto (formato, título, estructura, procedencia...) b. Hacer hipótesis o predicciones del contenido. c . Activar los conocimientos previos (y las posibles dificultades) b) Lectura en pareja… Leemos en pareja Tutor y tutorado seguirán el método de lectura en pareja PPP. a . (Si hace falta, el tutor leerá previamente el texto en voz alta, actuando como modelo de entonación, pronunciación...) b. Ambos leen el texto en voz alta. c . Sólo lee el tutorado, y el tutor emplea el método PPP
IRAKURRI AURRETIK: aurre ezagutzak piztu, irudien irakurketa, izenburua, aurre hartu eta hipotesiak... IRAKURKETA GAUZATZERAKOAN: hipotesiak baieztatu, ulermenaren erregulazioa ... IRAKURRI ONDOREN
Zuen eskola interesatuta egonik: Sorkunde edo Jaionerekin harremanetan jarri (sorkunde@ berrigasteiz.com, jaione@berrigasteiz.com) Bideoak ikusteko (euskaraz)http://www.youtube.com/watch?v=xmVmR1iCtJI (gaztelaniaz)http://www.youtube.com/watch?v=2r3-IpFqyig Liburuak “Leemos en pareja. Tutoría entre iguales para la competencia lectora”David Duran(Coord,) Edit.HORSORI “Bikoteka irakurtzen” Eusko Jaurlaritza