Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
7 de enero. A primera vista Jabón  soap Champú  shampoo El cepillo de dientes  toothbrush La pasta dental  toothpaste La farmacia  pharmacy El supermercado.
¿Cómo se llama el producto del anuncio?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
701 (pd. 4, rm. 209) -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with.
R EVIEW FOR 3.1 Q UIZ 25 points Study pages
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Week 28 February 27th- March 3rd
Hoy es el martes 21 de febrero de 2017
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Teresa Young Spanish II Realidades
¿Qué haces en la escuela?
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Antes de empezar Interrogative words – question words
15 de mayo.
Tema 3-A Vocabulary P. 130.
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Para hacer ahora Identifiquen:
Review for the final exam trimester
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
¡Los Adjetivos!.
Hoy es el lunes 23 de abril de 2017.
Discussion Voice Activity 1.05
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Un repaso para el examen 3a-4b
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Juego de vocabulario 3A.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Unit 3A Vocab ¿Qué hiciste ayer?.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Review for Chapter 2 Test
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Tú y tu comunidad Español II- Unidad 3A.
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
¿Qué hiciste ayer? Capítulo 3A.
Review for the final exam trimester
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Enfoque: Telling Time (Guided Practice p. 90)
Final Exam: Speaking Complete the “Final Exam: Verbs for Listening and Reading Sections” Study Guide Use your notes- these are irregular verbs! You will.
Module 5 Exam Review.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Matamoscas Capítulo 3A.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Irregular Preterite Verbs
El banco.
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson Lugares-Places

Vocabulario en Contexto A Primera Vista-Página 130 (Listen to all vocabulary from page 130 now and repeat along with the voice.) Actividad I: Página 130 (Listen to the statements on page 130 and determine if the oral statements of logical or not.) A Primera Vista-Página 131 (Listen to all vocabulary from page 131 now and repeat along with the voice.) Actividad 2: Página 131 (Listen to the statements from vocabulary and determine the best responses to the oral questions.

Respuestas-Anwers Actividad I: Página 130 (Listen again to the statements on page 130 and determine if the oral statements of logical or not.) Here are the correct responses: Puedo comprar jabón en el banco. (No) Es posible comprar sellos en el corre. (Sí) Busco un buzón para echar una carta. (Sí) Para sacar un libro, debes ir al consultorio. (No) Para comprar un palo de golf, debes ir a la tienda de equipo deportivo. (Sí) Para cobrar un cheque, debes ir al banco. (Sí) Para comprar cereal, debes ir al supermercado. (Sí) Para ver al dentista, debes ir a la farmacia. (No) Información: Listen to the statements as many times as necessary and read along also to identify why the statement is logical or why it is not logical.

Identify why theseresponses are correct. Respuestas-Answers Actividad 2: Página 131 (Listen to the statements from vocabulary and determine the best responses to the oral questions.) Here are the dialogues and the correct responses: You may have to listen several times. Identify why theseresponses are correct. -Necesito comprar un cepillo de dientes y champú. -¿Por qué no entramos en esa farmacia? Jabón y pasta dental Un cepillo de dientes y champú -¿Qué tienes que hacer esta tarde? -Primero voy al banco y después al consultorio de la Dra. Sánchez. Al consultorio Al Supermercado -Tengo que enviar una carta pero no tengo sellos. -Vamos al correo para comprarlos. Allí puedes enviarla. Una tarjeta Unos sellos -Vamos a la biblioteca para devolver los libros. -Pero no tenemos el coche. Hay que caminar. Van en coche. Van a pie.

Videohistoria Open your textbook to page 132. Click the above underlined hyperlink and listen to the conversation. Copy and paste the questions on the next slide into PowerPoint or Word. Respond to each question with a complete written statement in Spanish. Save these Q’s and A’s in your folder that begins with you name in your Spanish folder.

Hyperlinking to Quia.com Click and Complete all review actividades below specific to Chapter 3A. Vocabulario Vocabulario 2 Vocabulario Battleship Unscramble the Words Preterite-Complete Past Tense Challenge

Phschool.com Actividades Crossword Puzzle Final Vocabulary Unscramble Final Trial Exam PDF of all vocabulary for the exam Note: This chapter exam will be embedded into your 1st semester final exam. Study!

Review of Irregular Preterite Verbs Conjugations Actividad I: ir y ser Actividad 2: hacer, tener, estar, poder