Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Advertisements

Repaso: ¿Qué te gusta hacer? Unit III. Fill in the boxes below with the correct pronouns. Remember that some pronouns will change depending on when they.
The verb “ser” To be.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Daily Routine Assessment-Monday!
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Understanding Documents from Mexico—Part 1 Naming Conventions, Birth Certificates, and Immunization Records Sonja Williams Migrant Education Program NCDPI.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Amigos globales – Día 5 Elementary World Languages Cornerstone 3 Amigos globales: Día 5.
8 de febrero de 2017.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Subjuntivo y Indicativo
Present Tense of –ar Verbs
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
JUGAR to play a sport or a game
familia, lo que (no) les gusta,
Getting to know you more!
use me gusta to say you like something
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 16 de febrero de 2017.
More sentences that contain if…
Saying what . you do and do not like
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Mi ciudad.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Cuentos Érase una vez 1.
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
el gran juego de la memoria
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Speaking assignment: How to be a good ……
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie,
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Los días de la semana Play the silent video clip and use the sound files (yellow icons) to provide the pronunciation for the days of the week, starting.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Agenda -Finish presentations -Review of uses of the verb SER -Note-taking: Verb Gustar - Work on Project HW: Project…
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Gustar, Interesar, Aburrir
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
El agua.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Proyecto de Receta.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas http://rlv.zcache.com/pastry_chef_tshirts_and_gifts_postcard-p239845564030806144trdg_400.jpg http://tujs.files.wordpress.com/2011/03/chefs_hat_tujs.png 5

The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line. Part of the lesson could also be used to see any of the project work on recipes that might have already come in, or additional to do any other revision activities.

Un repaso ¿Qué te gusta comer? ¿Qué no te gusta? ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) ¿Qué es? ¿Qué ingredientes lleva(n)? ¿Cuál es tu snack preferido? ¿Cómo se prepara? ¿Qué comiste y bebiste esta mañana para el desayuno? Students will practise these questions in a speaking line this lesson to revise what they have covered in this unit. For higher level students, encourage (time permitting) them to research other typical Spanish dishes – There is a proforma/worksheet for them to do this and then they could include something other than empanadas in this conversation. Encourage them that if they use some language they have researched themselves and use it successfully in their spontaneous speaking, this indicates a higher level (potentially level 7 depending on output clearly). They will do a peer speaking assessment in the final week of the Christmas term but the emphasis needs to be NOT on preparing and memorising so much as understanding and responding readily to the questions. There will be more opportunities next term for practising their prepared speaking/presenting skills in the media module.