If we recycle, we will not use up our natural resources.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Analizando el subjuntivo
Advertisements

Unidad 10: El Futuro Pág = will + verb (I will go, she will travel) Same endings for –ar, -er, and –ir verbs All endings applied to the infinitive.
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
Más usos del futuro y del condicional
Unidad 1 Etapa 2.  ¿Cuáles son las tres maneras para expresar el futuro?  ¿Cómo conjugas el tenso de futuro?  ¿Qué es la diferencia entre “el futuro”
ANTE TODO In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive.
EL TIEMPO FUTURO CONTINUO (The Future Continuous Tense)
Juego de traducción en filas
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
El verbo “hacer” To do To make.
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Unidad 3.  If the main verb is followed by “QUE”, verb 2 must be conjugated.  The options are:  PRESENT INDICATIVE  PRESENT SUBJUNCTIVE  USUALLY,
Usos del condicional Ch. 7 - Conditional Uses.
ANTE TODO In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive.
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because.
El Futuro p. 260 Chapter 6 Realidades 3.
Me llamo _________ Clase 802 La fecha es el 15 de diciembre del 2016
El futuro perfecto.
Unidad 2 Lección 1.
Telling Time.
Come in quietly. WARM-UP: (Mathea, Olivia, Xander) What time is it?
Subjuntivo y Indicativo
Vocab. Expresate Subjuntivo o no Futuro/cond. Misc
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Tapas Create sentences using tener que and words from column A and B.
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
VERB REVIEW AND TENER.
JUGAR to play a sport or a game
Buenos Días Saquen los apuntes.
Horarios y verbo tener 4 de octubre.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
El futuro.
Telling at what time something happens
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
JUGAR to play a sport or a game
Comparatives.
¿Qué hora es?.
Agenda -Notes: Verb TO BE: SER -Notes: Telling time HW: CP Pages 5-6
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
¿Qué hora es?.
Preterite –er, -ir verbs
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
¿Qué hora es? What time is it?.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Repaso: Subjunctive with will or wish
La hora.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Capítulo 1B.
Tener Ch. 1A.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
The Future Tense p. 157 Avancemos 3.
I We You Y’all He, She (You formal) They You all.
Comparatives.
Telling Time in Spanish
3 Es el 4 de febrero. ¿QuÉ hora es?
Telling Time in Spanish
Present Subjunctive With verbs of emotion.
1. Anita managed to study her Spanish with Gina 3 days ago.
Ser: to be Ser: to be él tú ella yo es: he is es: she is ellos ellas
How to ask and answer … In Spanish
Que hora es? What time is it?.
Antes de ir al centro, ella __________ y ella se _______ sus manos.
Transcripción de la presentación:

If we recycle, we will not use up our natural resources. Si reciclamos, no agotaremos nuestros recursos naturales.

I will conserve energy and will use renewable resources. Conservaré la energía y usaré los recursos renovables.

There will be a storm tomorrow and we will have to arrive late. Habrá una tormenta mañana, y tendremos que llegar tarde.

I wonder when she is coming? ¿Cuándo vendrá?

Si yo pudiera viajar a cualquier pais, _______________. Iría/viajaría a

¿Qué harías en esta situación ¿Qué harías en esta situación? Tu profesor te pide la tarea y se te olvido por completo. Yo le diría la verdad, le explicaría la razón y le pediría otro día para terminarla.

I wonder what time he came you last night. ¿A qué hora regresaría anoche?