WALT: to describe your house WILF: to give at least 2 details about your house (Level 2) OR WILF: to give 3 details about your house & an opinion (Level.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2x2= 3x3= 4x4= 5x5= 6x6= 7x7= 64 /8 = 81/9= 2x2= 3x3= 4x4= 5x5= 6x6= 7x7= 64 /8 = 81/9= What do you notice? 4 (cuatro) 9 (nueve) 16 (dieciseis) 25 (veinticinco)
Advertisements

El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
Extended writing about your city
Listening activities The basics.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
WALT: Talk about healthy living
¿Que te gusta hacer en tu tiempo libre ?
WSFC Public Schools Spanish Writing Samples 2 Student Samples & Standardized Rubrics.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level.
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Mi dormitorio My bedroom
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
Español 2 28 de septiembre de La Campana-Hoy es lunes el 28 de septiembre de 2015  Contesta las preguntas en español.  1. ¿Qué llevas cuando hace.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Español 1: Repaso de Escritura EXAMEN FINAL 2016 GOAL: I can write a quality composition about family and home.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Y10 exam: Spanish 1 Picture task.
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
Tu Sala de Clases.
WALT: EL FUTURO WILF 1: To be able to give a detailed description of future plans using “voy a + inf.”(Level 5) WILF 2: To be able to justify say what.
las de una afueras casa en en vivo Jakarta
Español 2 Honores Hoy es lunes, el 28 de agosto del Hoy el leer lunes. La palabra de la semana es “Puntualidad.” Student Learning Targets: Comprehend.
Las asignaturas School subjects
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
The Verb Ser ¡Órale!.
en casa una afueras Vivo las a.
Español II Unidad 1 Etapa Preliminar
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es el 14 de octubre del 2016
Las habitaciones de la casa (The rooms of the house)
De compras Objetivo: Must be able to recognise different shops and items in Spanish Should be able to speak about what you can buy in different shops.
LECCIÓN 6 Stage 1.
Verbo: Tener pág. 66.
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Saying what someone likes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Repaso/ Práctica : PREGUNTAS
Mi casa WALT: to revise previous language in order to describe where you live 1- to write a detailed description of where you live & your house (level.
FRASES IMPORTANTES.
Hoy es ________, el ______ de _____ de _____________.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Las Preposiciones martes el 28 de junio
¿A qué hora ________(empezar/almorzar) la clase?
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Metas: I can identify my current proficiency level
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Haiku - 5,7,5 syllables Voy a escribir, Hablar por teléfono
Hoy es jueves el quince de noviembre
Señora Daniele, Profesora de Español
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things)
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
A B C D E F G H AlfabetoEscuchar Preguntas en inglés Frases Imp
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Quasimodo: Contestar ¿Te gusta hablar con amigos? ¿Cómo estás?
Calentamiento BLOCK I- Grab a level 1 book off the shelf and put it under your desk for later (#7- side board) Remember Ignacio? He wrote back! Read his.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

WALT: to describe your house WILF: to give at least 2 details about your house (Level 2) OR WILF: to give 3 details about your house & an opinion (Level 3)

Vocabulario Español English Mi casa / piso es muy bastante grande pequeño/a nuevo/a antiguo/a Es de dos/ tres plantas Tiene cinco habitaciones Me gusta / No me gusta ¿Cómo es tu casa? ¿De cuántas plantas es? ¿Cuántas habitaciones tiene? ¿Te gusta?

Leer = Reading

Escribir = Writing OR Escuchar = Listening Listening = Identify the correct house Writing = Write a short description of at least 2 of the houses

Leer = Reading

Escribir = Writing Example of LEVEL 3 work

Escribir = Writing OR Hablar = Speaking ¿Cómo es tu casa? Level 2C ¿De cuántas plantas es? Level 2C-A ¿Cuántas habitaciones tiene? Level 2C-A ¿Te gusta? Level 3C