WASC Asociación de Escuelas y Colegios Junta #3

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Los verbos -ar Una práctica con papelitos. Los papelitos Corten los rectángulos con tijeras.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
WASC HOME GROUP MEETING: SCHOOLWIDE LEARNER OUTCOMES.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
 WASC Parent Home Meeting November 3 rd and 10 th 2014.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Trust Builder: What characteristics make you a global citizen? Cuales caracteres lo hacen a usted un ciudadano global? Think/Pair/ Share.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Nailing the details for Question 9s.  Complete the Grammar Notes  Watch, rewind, pause etc  Make a note of any questions  Complete the google form.
What is GEAR UP? G AINING E ARLY A WARENESS and R EADINESS for U NDERGRADUATE P ROGRAMS.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Due Now: Write on your notebook:
Hoy vamos a .. repasar los países
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Mis amigos y Los Adjetivos
Parent Conferences Conferencias de Padres.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Valet Expectations Equitas believes that to fulfill our mission we must work together as partners and model safe behavior for our scholars. During valet.
Noticias de kindergarten
WASC JUNTA DE ACTUALIZACIÓN 21 de mayo.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
First Grade Dual High Frequency Words
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Los números.
Preferences Speaking Practice
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
el gran juego de la memoria
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Tema 4: La ciencia y la tecnología
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Here, you will find your child’s sight words for the week.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Welcome to World History!
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

WASC Asociación de Escuelas y Colegios Junta #3 South East Senior High School Proceso de Acreditación Año 2 de 6 Reunión de enfoque WASC 17 de noviembre, 2016

¿DE QUÉ ESTAS AGRADECIDO? Think/Pair/Share Time: 1-2 min

PROPOSITO: RESULTADO: Revisar Áreas de Seguimiento Auto-inventario de las prácticas de instrucción actuales relacionadas con Áreas de Seguimiento Continuar implementando las prácticas actuales de instrucción para apoyar las Áreas de Seguimiento Revisar Áreas de Seguimiento Para reacomodarnos a nuestro Plan de Acción (CAN – Áreas Críticas de Necesidad) NOTE: Facilitator should walk around and facilitate and support the group once activities begin Time: 1-2 min

DEMUESTRO TUS COLORES FAVORITOS! Organizense en grupos de Área de de Seguimiento (# 1- # 5) de nuestra última reunión Los individuos resaltaran en el documento "feedback doc" (2-3min) Verde = Implementando Amarillo = Parcialmente implementando Anaranjado = No hay implementacion Los grupos pequeños compartirán los puntos culminantes Verdes (seleccionen 1 representante para compartir con grupo grande) Pequeños grupos comparten sus puntos culminantes Anaranjados dentro de sus pequeños grupos Assign a timekeeper Facilitator emphasizes the areas that are highlighted in green are being implemented schoolwide and are ongoing in the WASC Cycle. This activity is a self reflection to help guide our teaching and learning. DIGA/PORQUE ES SIGNIFICANTE/PORQUE ES IMPORTANTE Time: 12-15 min

De tus amarillos y anaranjado Bajo Área de Seguimiento # 3: Desarrollen vías de CTE (Educación de Carrera Profesional y Tecnológica) Como una escuela pequeña, decidan colectivamente cómo se tratarán estas prácticas de instrucción. POR EJEMPLO: Asegúrarse de que todos los estudiantes hayan participado en excursiones escolares. Invitar a Profecionales de la industria Proyectos de asesoramiento sobre aprendizaje basado en proyectos del tema de la escuela Plataformas de planificación de carrera / universidad en la red Discuss as whole group What can our Small Schools doing/going to do to implement Area of Follow-Up #3 ? Those belonging to another Small School, parents, students can still participate and be part of the dialogue and discussion, eventually these commitments/Goals will be shared with all stakeholders so that all members of Small Schools can implement some of this Areas For Follow-UP #3 Time: 3-5 min

Grupo Entero Whole group - Use the graphic organizer and commit to 2-3 Small School Goals All members should participate in dialogue and discussion (Facilitator’s choice) CHART out Google doc Printed Chart of Template Time: 5 min

Reaconocimiento de Nuestro PLAN DE ACCIÓN CAN# 1 INGRESO Y APRENDIZAJE DEL ESTUDIANTE Del SIGLO 21 CAN #2 APOYO ACADÉMICO Y COMPETENCIA PARA TODOS LOS ESTUDIANTES CAN #3 NECESIDADES SOCIALES / EMOCIONALES DE TODOS LOS ESTUDIANTES Mini-quiz - Reminder: We will be looking into our CANs in more detail next semester, but you can find CANs on https://smartjaguar.com/wasc/wasc-main-page/ What are the CANs? The CANs are part of the Action Plan we wrote as a school based on Data (various areas: ie.. Graduation Rates, Redesignation, SBAC, etc..) What does CAN stand for? Critical Area of Need What is CAN 1? 21st Century Student Engagement and Learning What is CAN 2? Academic Support and Proficiency for All Students What is CAN 3? Social/Emotional Needs of All Students Time: 5 min

BOLETO DE SALIDA Haga click en su escuela chica y deje su respuesta ¿Qué es lo que se lleva de la reunión de hoy? http://tinyurl.com/BIL-WASC-3 http://tinyurl.com/HSE-WASC-3 http://tinyurl.com/JLS-WASC-3 http://tinyurl.com/TMM-WASC-3 Haga click en su escuela chica y deje su respuesta Flores - Click on each logo… respond to the question http://tinyurl.com/VAPA-WASC-3 Time: 2 mins