BELLWORK SPANISH I
lunes, el 10 de septiembre How many countries in the world have Spanish as their official language?
martes, el 11 de septiembre Write down (in English) what you think these 5 Spanish cognates mean (only write answer). Recuerdas: a cognate is a word in another language that looks or sounds like an English word that you already know & has the exact same meaning. profesora información excelente conversación hamburguesa
miércoles, el 12 de septiembre Match each question to the most logical response. Use your ROSADO “Lista de Vocabulario 1.1 sheet” for help. (On your paper, write the number and letter that corresponds with) ¿ Cómo se llama él? A. Me llamo Gustavo. ¿ Cómo se llama ella? B. Ella es Marta. ¿ Cómo te llamas? C. Se llama Josefina. ¿ Quién es ella? D. Se llama Pablo.
jueves, el 13 de septiembre Directions: Unscramble the words to create sentences. All answers can be found on pg. 35 or your PINK “1.1 Lista de vocabulario”. me / Sarah / llamo bien / gracias / estoy que / tengo / irme
viernes, el 14 de septiembre Answer the following questions. How do you ask to go to the bathroom in Spanish?
martes, el 17 de septiembre Translate the following sentences into Spanish. Use your vocabulary list or pg. 35 to help. 1. I am from Michigan.:______________ 2. See you later.:_________________
martes, el 18 de septiembre Answer the following questions in COMPLETE SPANISH sentences. ¿Quién es ella? ¿Quién es él?
miércoles, el 19 de septiembre Directions: Pick up flashcards from front 2) Rewrite the sentences and underline the subject and verb in each. 1. Mi amiga es de Cuba. 2.El Sr. Gomez es el profesor de ciencias de Mario.
jueves, el 20 de septiembre Rewrite the sentences and underline the subject and verb in each. Label the subject with S and the verb with V. Mi amiga es la hermana de Victor. Ella es de Guatemala.
viernes, el 21 de septiembre Answer the following question in a complete Spanish sentences (HELP: restate the question in your answer) . ¿De dónde es Shakira? (Colombia) ¿De dónde es Antonio Banderas? (España)
What is Ms. Marcella’s URL (website address) for her Spanish I course? lunes, el 24 de septiembre What is Ms. Marcella’s URL (website address) for her Spanish I course?
martes, el 25 de septiembre Write each sentence on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) Antonio es un estudiante en mi clase. Paco es mi mejor amigo.
miércoles, el 26 de septiembre Write each sentence on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) ¿Quién es ella? Señora Petrovitch es una profesora de inglés.
jueves, el 28 de septiembre Write each sentence/question on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) ¿Quién es su mejor amiga? Mi mejor amiga es Marta.
viernes, el 29 de septiembre Write the English meaning of the following subject pronouns (from notes, p. 14, or vocab list) Yo:___________ Nosotros/Nosotras:____________ Ellos/Ellas:___________ Usted: _________(formal) Vosotros/Vosotras: __________(only used in SPAIN)
miércoles, el 4 de octubre GRAMMAR 1.1 QUIZ WILL BE TUESDAY OCTOBER 10 (Subjects and Verbs in a sentence & Subject Pronouns) Write the Subject pronoun you would use to talk about the following people 1. Tú y Mario: __________________ 2. Mario y yo :__________________
jueves, el 5 de octubre Write the SPANISH PRONOUN you would use to speak TO these people. Group of female students A school principal Two or more males
martes, el 10 de octubre Write out the complete sentences. Then, find the verb and circle it. Next, find the subject and circle it. Marta es mi mejor amiga. 2. El estudiante es de Colombia.
treinta-quince: _________________ catorce +seis:_________________ jueves, el 12 de octubre Solve the following math problems. Use your 1.2 vocab list to translate the following terms. treinta-quince: _________________ catorce +seis:_________________
Viernes, el 13 de octubre Solve the following math problems. Use your 1.2 vocab list to translate the following terms. quince + tres: _________________ once - dos:____________________
lunes, el dieciséis de octubre Match each sentence with the correct subject pronoun. a. ella 1. Como te llamas? b. Yo 2. Mi amiga es de Colombia. c. Él 3. Somos estudiantes. d. tu 4. Me llamo Marta. e. nosotros 5. El señor Torrado es el profesor.
miércoles, el diez y ocho de octubre ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS IN COMPLETE SPANISH SENTENCES. USE YOUR VOCAB LIST OR Pg. 19 and 21(green expresate boxes) FOR HELP. ¿ Cuál es tu teléfono? ¿ Qué fecha es hoy?
jueves, el diez y nueve de octubre Directions: Fill in correct form of the verb SER. Use your notes from yesterday (or p. 24). Eva _________ de Cuba. Nosotros ______________amigos. ________ las tres y media. Yo _________ de Bolivia.
viernes, el veinte de octubre Directions: Spanish translations for the following English sentences. Use Vocab 1.2 list and SER notes for help. What is today’s date? We are from Warren, Michigan.
martes, el veinte y cuatro de octubre Write the following numbers in Spanish, spelling all numbers correctly. 1. 4-18-13-20
Translate the following sentences into Spanish. 1. It is Saturday. 10/25/2017 Translate the following sentences into Spanish. 1. It is Saturday. 2. It is April 4th.
jueves, el 26 de octubre Fill in the blanks with the correct form of SER. (Just write form of SER you used to fill in blank) Julia y Jamie no ____________atléticos . Nosotros ____________inteligentes. Tú __________ trabajador. Yo__________ extrovertido. Vosotros__________ cómico.
Hoy es viernes, el tres de noviembre Get out your Alphabet sheet (with bubble letters) and your alphabet notes. Use them to help you spell the words listed. Below are the phonetic spellings of the SOUNDS each letter makes. You write the word being spelled. bay-oh-enay-ee-tay-oh say-ah-erray-oh 3. ahchay-oh-elay-ah
Miércoles, el ocho de noviembre Directions: Write the correct word to describe these people. (Vocab 2.1) BANCO DE PALABRAS (WORD BANK): gracioso, bajo, morena, activa, inteligente Luis no es alto. Es ___________. Teo no es serio. Es _____________. Brenda es rubia. No es ___________. Angelica es muy inelectual. Es ___________.
jueves, el nueve de noviembre Mario and Maria are twins. Say what Maria is like based on Mario’s description. Ex: Mario es moreno.Maria es morena también. Mario es perezoso. ______________________________ Mario es serio.__________________________________ Mario es intelectual. ____________________________
viernes, el diez de noviembre WRITE DOWN OUR GOOGLE VOICE NUMBER THAT IS WRITTEN ON THE BOARD. THIS IS NUMBER SHOULD GO IN THE NOV. 10th BOX. Easy Bellwork point here!
lunes, el trece de noviembre Using your 2.1 vocabulary list to write a complete SPANISH sentence stating your age. (I am _____years old.)
martes, el catorce de noviembre Watch the 5 minute video review of DEFINITE ARTICLES (the word “the” in Spanish). Then, fill in the following blanks with the correct form of the word “the”. (el, la, los, las) 1. ________ chica 2. ________ profesor 3. ________ estudiantes 4. ________ computadoras 5. ________ teléfono
miércoles, el quince de noviembre Answer the following questions using the provided English ques in complete Spanish sentences. Use your 2.1 vocabulary list for help. ¿ Cuándo es el cumpleaños de Cristina? (Dec 31) 2. ¿ Cuándo es tu cumpleaños?
jueves, el diez y seis de noviembre Unscramble the words to make sentences. Make ALL adjectives agree in number and gender. Juana / extrovertido / Carmen / son / y no / intelectual / somos / nosotros
viernes, el diez y siete de noviembre Answer the following question in a complete Spanish sentence. Use your vocab 2.1 list or página 73 to help. 1. ¿ Cómo eres?
lunes, el veinte y siete de noviembre Translate the following terms from your 2.2 vocabulary list. Italian food: ______________________ 2. Ice cream:_______________ 3. The fruit is delicious. _______________________________ 4. I don’t like….:__________________________
martes, el veinte y ocho de noviembre Explain the difference between the usage of “me gusta” vs. “me gustan”. Your packet from yesterday (2.2 vocab) should help you reflect.
miércoles, el veinte y nueve de noviembre Read each of the following statements and write if the sentence is “logical” (makes sense) or “not logical” (doesn’t make sense). Use vocab list and knowledge of gustar to help. ***CLUE: porque: because A ti te gustan mucho los carros porque son pésimos. A ella le gustan los videojuegos porque son divertidos. A usted no le gustan las verduras porque son bastante malas.
jueves, el treinta de noviembre Norma is giving a party and wants to know what to serve her friends. But they all like different foods. Choose the correct response for each of her questions with the logical response from her friends. ¿ Te gustan los tacos? No, no me gustan. c. A Bill y a Sandra les gusta. Porque es muy buena. d. A Paquita le gustan. 2. ¿ Que te gusta? A Paquita le gusta. c. A Bill y a Sandra les gusta. Me gusta la pizza. d. Porque es muy buena.
jueves, el siete de diciembre Fill in the blank using the correct pronouns (me, te, le, nos, os, les). A usted ________ gustan los deportes. A Elisa no __________ gusta la comida china. A nosotros _________ gustan las películas de terror. ¿A quién _______gusta la pizza? A Emilio y a Daniel no ______ gustan los libros.
viernes, el ocho de diciembre Based on Anabela’s statements about herself, which items would you say she prefers? 1. Soy inteligente. A mí me gustan… los deportes. b. los libros. 2. No soy romántica. A mí me gustan… los libros de amor. b. los libros de misterio. 3. No soy extrovertido. A mí me gustan… a. las películas. b. las fiestas.
lunes, el once de diciembre Turn to pg. “ochenta” in your “libro”. Under “OBJECTIVOS,” what are 4 things you will learn to do in chapter 3? Copy them down in today’s box on your “caledario”. 1. 2. 3. 4.
martes, el doce de diciembre Completa la conversación. Use your 3.1 list for help. ¿Quieres ________al centro comercial? No, no quiero. ¿Quieres ________ejercicio? ¿Quieres ________al básquetbol? No, no me gusta el básquetbol. ¿Quieres __________ en bicicleta? Está bien. Buen idea. BANCO DE PALABRAS: HACER IR MONTAR JUGAR
miércoles, el trece de diciembre Complete each question with de, del, de la, de los, or de las. ¿Te gustan los libros ________amor? ¿Las fiestas ___________ estudiantes son divertidas o aburridas? ¿Cómo se llama el libro ________español? ¿Hoy es el cumpleaños _______ profesora?
viernes, el quince de diciembre Translate the following sentences into English. A él no le gustan los libros de aventura. A nosotros nos gusta comer las hamburguesas. A ellos no les gusta hacer la tarea.
lunes, el diez y ocho de diciembre Put the following conversation in order from A to D. Adiós. Mucho gusto, Jorge. Tengo que irme. Hola. Me llamo Fernando. ¿Cómo te llamas? Me llamo Jorge.
lunes, el tres de enero Adios. Mucho gusto, Jorge. Tengo que irme. REVIEW FROM CHPT 1: Put the following conversation in order from A to D. Adios. Mucho gusto, Jorge. Tengo que irme. Hola. Me llamo Fernando, ¿Cómo te llamas? Me llamo Jorge. 1. 2. 3. 4.
jueves, el cuatro de enero Choose the correct subject pronoun for each sentence. Somos estudiantes. a. Ella b. Yo c. Nosotros 2. Soy alta y morena. Ella b. Yo c. Nosotros
____ A Ana y a Tomás les gustan los libros de aventuras. lunes, el ocho de enero Match the people with what they want to do, according to what they like to do. Quiero escuchar música. B. Quiero comer. C. Quieren leer novelas. ____ A Ana y a Tomás les gustan los libros de aventuras. ____ Me gusta la música rap. ____ Te gusta la comida china.
martes, el nueve de enero Choose the sentence that is grammatically correct. Which sentence is grammatically correct? Clarisa llamase. Me Sarah llamo. Estoy bien, gracias. Señora, noches buenas.
miércoles, el diez de enero NO BELLWORK
viernes, el doce de enero Translate the following sentences into English. Use your 3.2 vocab list to help. Me gusta salir con amigos los sábados. Todos los días me gusta descansar.
martes, el diez y seis de enero Match the correct 3.2 Vocab term to its translation. 1. descansar a. the work 2. la playa b. the park 3. el parque c. to work 4. el trabajo d. to rest 5. trabajar e. the beach
lunes, el veinte y dos de enero Write one STRENGTH and one WEAKNESS that you had in Spanish I, first semester. Strength: __________________ Weakness:__________________
martes, el veinte y tres de enero Look at the weakness you wrote down yesterday (from first semester Spanish 1). List 2-3 ways you can improve that weakness for this semester.
miércoles, el veinte y cuatro de enero Match the following infinitive verbs to their translations. 1. ______ escribir a. to work 2. ______ descansar b. to go 3. ______ trabajar c. to leave 4. ______ ir d. to write 5. ______ salir e. to rest
viernes, el veinte y seis de enero Translate the following 3 verbs. Choose the infinitive verb that does not go with the other two. 1. pasear correr tocar 2. escribir leer comer 3. patinar esquiar montar en bicicleta
jueves, el veinte y cinco de enero Fill in the correct conjugation of IR to complete the following sentences. Yo __________ al parque los lunes. Nico y yo __________ a la escuela todos los días. Ellos__________ a la casa conmigo. Elena ___________ al cine los domingos. Mario __________ al partido de baloncesto los jueves.
miércoles, el treinta y uno de enero Fill in the correct conjugation of JUGAR to complete the following sentences. Yo _________ al volibol los lunes. Ella ____________ al baloncesto todos los días. Nosotros ___________ al tenis los fines de la semana.
viernes, el dos de febrero Write the correct form of the –ar verbs in the blanks. Mis amigos y yo ____________ (hablar) por teléfono mucho. Tú __________(patinar) muy bien. Silvia y Concha siempre _______________ (escuchar) música rock. Yo ______________ (tocar) el piano todos los días. A Rosalinda le gusta _____________ (trabajar) los fines de semana.
lunes, el cinco de febrero Translate the sentences into Spanish or English (their opposite). 1. I speak Spanish. 2. Ella estudia para el examen los miércoles.
martes, el seis de febrero Directions: Choose the correct subject pronoun that is missing from the following sentences. 1. Jugamos al baloncesto los lunes. Yo b) Ella c) Nosotros d) Vosotros 2. Descanso los fines de la semana. Yo b) Ella c) Nosotros d) Vosotros Montas en bicicleta en el parque. Yo b) Tú c) Él d) Ellos 4. Canta muy bien. Estudian para su examen el miércoles. a) Yo b) Tú c) Él d) Ellos
jueves, el ocho de febrero Turn to páginas 118-119. Write down the 4 things you will learn to do, listed under the “objectivos in capítulo 4.
lunes, el doce de febrero Get out your 4.1 Lista de Vocabulario to use on the bellwork. If you were NOT here, Thursday, use p. 149. Write each person’s favorite class (in Spanish). 1. A Lucia le gusta hacer ejercicio. 2. Me gustan los números. 3. A Rosa le gusta dibujar.
martes, el trece de febrero Translate the following sentences into English. Para la clase de matemáticas, necesito una calculadora. Para la clase de español, necesito un libro. Para la clase de historia, necesito un cuaderno, un lápiz, y una carpeta.
miércoles, el catorce de febrero Copy down how to say “HAPPY VALENTINE’S DAY” in español. ¡Feliz día de San Valentín!
jueves, el quince de febrero Necesitar means TO NEED and is a regular –AR VERB. Conjugate “necesitar” into it’s 6 subject pronoun boxes, below. NECESITAR:TO NEED Yo Nosotros/as Tú Vosotros/as Él, Ella, Ud. Ellos, Ellas, Uds.
lunes, el veinte y seis de febrero Look on pg. 122 to find the English translations for the following questions and sentences. Remember, bellwork is due miércoles. ¿Cuál es tu materia preferida? ¿Qué clases tienes después del almuerzo?
martes, el veinte y siete de febrero Look at your group number on your stick. Find your table and take a seat. Don’t lose your stick. WRITE YOUR GROUP NUMBER FOR BELLWORK
miércoles, el veinte y ocho de febrero Answer the following questions in complete Spanish sentences. Use your notes from yesterday to help. ¿Cuál es tu materia preferida? ¿Qué clases tienes antes de almuerzo?
jueves, el segundo de marzo Look on pg. 121 and translate the following sentences from the GREEN EXPRÉSATE BOXES. Sí, necesito muchas cosas. Sí, tengo un montón.
lunes, el cinco de marzo Turn to page 123 in your textbook and find the “nota cultural”. Read the English section and summarize in a sentence or two, “What happens in the Costa Rica school system during high school student’s third year?”
martes, el seis de marzo Fill in the blank with un, una, unos, unas. Necesito _______ calculadora. Quiero comprar ________carpetas rojas. Tengo ________ reloj deportivo. Tenemos ______ bolígrafos buenos. Quiero ______diccionario para la clase de inglés.
miércoles, el siete de marzo Fill in the blank with un, una, unos, unas. Necesito _______ calculadoras. Quiero comprar ________libros de adventura. Tengo ________ carpeta. Tenemos ______ pupitres. Quiero ______cuadernos.
jueves, el ocho de marzo Use the correct form of tener. Carlota ________ que estudiar. Maria y yo _________mucha hambre. ¿Usted _______prisa? Yo_________ganas de jugar al fútbol. Felipe y Nicolás _______ sed. tengo tenemos tienes tenéis tiene tienen
lunes, el veinte de marzo Directions: Copy down the following grammar items we have or will learn to wrap up chapter 4. You have an assessment on these items on Friday. -Indefinite articles, ¿Cuánto?, mucho, poco -TENER conjugations -TENER idioms - Ir a + Infinitives (will go over tomorrow)
martes, el veinte de marzo Directions: Translate the following sentences into English. 1. Hay muchos libros en la biblioteca. 2. Hay conciertos en el auditorio.
miércoles, el veinte y uno de marzo Directions: Complete the sentences with the correct form of IR. Los estudiantes_____________a estudiar la historia. Juana y yo __________a comer en el restaurante. Yo __________ a leegar temprano a casa. Ines ________ a hacer ejercicio hoy. Tú ________al parque hoy.
viernes, el veinte y dos de marzo Translate the following sentences into English. All of these sentences use TENER IDIOMS which are found on p. 126. Yo tengo mucha hambre. Ella tiene sed porque hace calor (hot). Ustedes tienen que presentar un examen mañana.
viernes, el veinte y tres de marzo NO BELLWORK MAKE SURE YOU HAVE A NUMBER 2 PENCIL FOR YOUR OPEN NOTE GRAMMAR ASSESSMENT If an groups need to present we will do presentations at the end of the hour. NO PHONES ALL HOUR******
lunes, el veinte y seis de marzo Match the following 5.1 lista de vocabulario terms to their English equivalents. 1.) _____abuelo a. daughter 2.) _____padre b. cat 3.) _____ gato c. grandpa 4.) _____ hija d. grandma 5.) _____ abuela e. father
martes, el veinte y siete de marzo Match the following 5.1 lista de vocabulario terms to their English equivalents. 1.) _____los sobrinos a. cousin (female) 2.) _____la prima b. nieces and nephews 3.) _____ el perro c. dog 4.) _____ delgado d. young 5.) _____ joven e. thin
jueves, el doce de abril Match each description with a person in Julia’s family. La madre de mi madre … a. es mi hermano. El hijo de mi tio… b. es mi abuela. El hijo de mis padres… c. soy yo. La hermana de mi padre… d. es mi tia. La hija de mis padres e. es mi primo.
viernes, el trece de abril Look at the “nota cultural” on page 160 (top left hand corner). Read the mini paragraph and explain how last names of families are used in LATIN AMERICAN countries. Write a short description in English.
lunes, el diez y seis de abril Translate the following sentences vusing your “5.1 Lista de Vocabulario” or p. 187 in your book. 1. Mi madre es delgada. Tiene el pelo corto y rubio.
jueves, el diecinueve de abril REPASO (REVIEW) Write the 6 endings for regular –AR verbs. USE THE BOARD FOR HELP !!!!!!
lunes, el veinte y tres de abril Use the regular –AR endings from 4/19 or the board to conjugate the following verbs. Yo ____________________ (cantar) muy bien. Elisa y yo ____________________ (bailar) todos los lunes. Ella ______________________(escuchar) a la profesora para las dirreciones.
martes, el veinte y cuatro de abril Directions: Conjugate the verbs ESCRIBIR and CORRER in their conjugation boxes. ESCRIBIR: TO WRITE CORRER: TO RUN 4462166 ESCRIBEN CORRO
martes, el veinte y cinco de abril Directions: Escribe el “conjugation” en el espacio. Yo __________ (comer) las hamburguesas para la cena. Tina y yo __________ (vivir) en un apartamento en Warren. Ustedes ___________(ir) a la playa en el verano. Gustavo ___________ (cantar) muy bien. Usted ____________ (correr) en el parque para ejercicio.
jueves, el veinte y seis de abril Directions: Write the endings for regular AR, ER, and IR verbs. -AR ENDINGS -ER ENDINGS -IR ENDINGS
lunes, el treinta de abril Get out your RUNNING OF THE BULLS PACKET. Write down 2 rules of the bull run from your packet. 1. 2.