Nombre Fecha periodo Vocabulario-Lección Preliminar Página 29 Yo séYo no sé Cognados 1. el borrador 2. la calculadora 3. el cuadernonotebook 4. el escritoriodesk.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Por la mañana Ana monta en monopatín En la primera hora ella escucha música durante la clase de arte. En la primera hora Sara tiene la clase de educación.
Advertisements

Practicamos con el verbo Gustar
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
¿Que hay en el salón de clases?
Infinitive Er- Ir- Verbs (Subjunctive) Por: Nate, Maria, Taylor.
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Describe Classroom Objects UNIDAD 2 Lección 2 el borrador la calculadora Clip Art el borrador (color) la calculadora (color) el cuaderno el cuaderno (color)
SENTENCE PRACTICE EL 26 DE ENERO. Give the appropriate subject pronoun for each person or group of people. ◦ Jane and I (I am a girl) ◦ Nosotras ◦ Penny,
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
SUPERLATIVES. What are they? Superlatives are used to say that something is the “most” or the “least”. Examples: Spanish class is the worst class. Pizza.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 24 de septiembre del 2013
Objectos del Salón Classroom Objects.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Español I Vocabulario 1.1. Where is…from? ¿De dónde + ser…?
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Hoy es martes el 17 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
Ir + a + Infinitive To express something you will be doing later on, use the above formula To express something you will be doing later on, use the above.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
-ar verbs Objetivo: to understand how –ar verbs conjugate in Spanish and match the endings to the subject pronouns.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
 She talks in class.  They sing a song. (una canción)  The family returns to the house.  The student (male) studies at school.  The teacher (male)
Martes el 2 de octubre El día de los muertos.  Yo puedo hacer una lista de mis clases y describirlas.
Realidades 2 Capítulo 1B ¿Qué haces después de las clases?
“On” To say “on” a certain day of the week, use the article “el”. Don’t say “en” (on) like we do in English.
Entrada Write the Spanish: (look at your song vocab for help) 1.I don’t have money. 2.I don’t have a car. 3.I don’t have an airplane. 4.I have love in.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Mambo, mambo... ¿Qué te gusta hacer? Te gusta bailar el...
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
El Verbo "Gustar" to please to like. The verb GUSTAR is used to express likes. Me gusta... Te gusta... Le gusta I like... You like... (informal) He/she.
Expressing Obligations
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
BAILAR = to dance Yo bailo = I dance Tú bailas = You dance Él baila = He dances Ella baila = She dances Usted baila = You dance Nosotros bailamos = We.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Present tense of –AR verbs To talk about things you do, you use the present tense.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Possessive Adjectives. Possessive Adjectives in English my your his her our their.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Vocabulario – Unidad 2 Lección 2.  Describe classroom objects  el/un borrador  la/una calculadora  el/un cuaderno  el/un escritorio  el/un borrador.
Other Reflexive Verbs l You know that you use reflexive verbs to say that people do something to or for themselves. l Felipe se afeitaba mientras yo.
+ Words of Negation HOW TO EXPRESS SOMETHING NEGATIVELY.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
The verb GUSTAR (to like)… The verb is used in the third person singular (gusta) or plural (gustan). With the indirect object pronouns _____________________________________.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Vocabulario para el salón de clases
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
Transcripción de la presentación:

Nombre Fecha periodo Vocabulario-Lección Preliminar Página 29 Yo séYo no sé Cognados 1. el borrador 2. la calculadora 3. el cuadernonotebook 4. el escritoriodesk calculator

Vocabulario 2.2 Nombre Fecha Periodo Describe Classroom Objects 1. el borrador ENGLISHSPANISH eraser PICTUREDESCRIPTION On top of a pencil to get rid of mistakes 2. La calculadoracalculator What I use in my math class to solve & graph linear equations. PAGE 129

Vocabulario 5.1 Nombre Fecha Periodo Describe a House 1. el apartamento INGLESESPAÑOL apartment PICTURE or DRAWING 2. el armario closet; armoire PAGE 267 AND R6 LECCIÓN 1

Vocabulario 5.2 Nombre Fecha Periodo Plan a Party 1. bailar INGLÉSESPAÑOL to dance Something that can help you remember this word 2. cantar to sing PAGE 291 AND R6 LECCIÓN 2 the song, Para Bailar la Bamba. the movie, The Wedding Singer. A wedding cantor