Aholkulariaren eta orientatzailearen rolak
funtzioak ikastetxean rolak aholkularitza aholkularia beharren ebaluatzailea elaborazioa baliabideen koordinatzailea koordinazioa esku-hartze zuzena psikopedagogoa berriemailea informazioa komunikatzailea prestatzailea prestakuntza aldaketaren eragilea
aholkularia irakasleena familiena ikasleena ikastetxearena horiek eskatutako edo aholkulariak berak detektatutako hezkuntza egoera konplexuak konpontzeko elkarlanean
beharren ebaluatzailea ikastetxearenak mailarenak taldearenak… edozein esku-hartze programa diseinatzeko aurreko pauso bezala
baliabideen koordinatzailea giza-baliabideak (tutoretzaren koordinazioa, laguntzak, espezialistak, kanpoko adituak…) baliabide materialak (liburuak, programak, bideoak, liburuxkak, probak, ...)
psikopedagogoa profesional gaitua banakako hezkuntza diagnostikoa egiteko (ebaluazio psikopedagogikoa) diagnostiko akademiko-profesionala egiteko (Bigarren Hezkuntzan)
berriemailea orientazioari buruz informazio garrantzitsuaren biltzailea eta igorle eraginkorra
komunikatzailea edo hezkuntza komunitatean komunikazioa errazten duena horrek eskatzen du: entzute-aktiboa praktikatzea gatazketan bitartekariaren lana bere gain hartzea beste erakundeekin harremanetan ikastetxearen ordezkaria izatea (gizarte zerbitzuak, udalak, osasun zentruak, kanpoko laguntza zerbitzuak, ...)
prestatzailea tutoreena familiena, seme-alaben heziketarekin zerikusi duten gai orokorretan
aldaketaren eragilea ikastetxearen beraren eta esplizituak zein inplizituak diren arauen eta ohituren ezagutza duelako, ikastetxea bultza dezake berriztatze eta aldaketa posibitoa egitera baldintzak: ikastexearen estrukturan intregatuta egotea autoritatea edo besteen onarpena irabazita edukitzea
Eskerrik asko!