2012/04/25 PROGRAMA PARA GARANTIZAR EL DERECHO HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
II. GAZTE PLANA ( ) Eusko Legebiltzarra Emakumea eta gazteria Batzordea 2002ko maiatzaren 6a II. GAZTE PLANA ( ) Eusko Legebiltzarra Emakumea.
Advertisements

HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA BERMATZEKO PROGRAMA: Eskolagabetzea eta eskolara ez agertzea ezabatzea Bizkaiko Lurraldean PROGRAMA PARA GARANTIZAR EL DERECHO.
ORIENTAZIOA DBH 4 ORIENTACIÓN 4º ESO. ORIENTAZIO PROZESUA / PROCESO DE ORIENTACIÓN.
1 Prematrikula datuak Datos de prematrícula IKASTURTE HASIERA INICIO DEL CURSO ESCOLAR
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
III PLAN DIRECTOR de la COOPERACIÓN de BIZKAIA
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
XXI. mendeko Igorre Hausnarketa, eztabaida eta parte-hartze prozesua ____________________________________ Igorre en el siglo XXI Proceso de reflexión,
ESKOLAKO AGENDA 21 LIZARDI BHI
ENPRESAGINTZA EAE-KO GAZTEEN ARTEAN
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
Aurrekontua: zer pentsatua ematen duen zenbaki labirintua
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
Euskadiko Eskola Kontseilua 2018/03/01
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Aholkulariaren eta orientatzailearen rolak
Haur eta Lehen Hezkuntza Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza
Mª Ignacia Arruabarrena Madariaga, Abril 2012
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
BERRIZTATZEKO PROIEKTUEN
AKROSPORT.
LOMCE-ren laburpena.
Lan Prestakuntza Europan
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Gizarteratze bideak eta berdintasuna
NORBANAKO EGOKITZAPEN CURRICULARRAK
La Salle 30 esmaltetan!.
CNE (Curriculumaren norbanako egokitzapena)
ORDIZIAN BIZI DIREN EMAKUME
Beritzegune Nagusia / Arloak
ELKARBIZITZA CONVIVENCIA
ERRONKARIKO NIZek IKASLEENTZAT SORTUTAKO 2014ko BISITA EGITARAUA
DEBAKO GARAPEN JASANGARRIRAKO EKINTZA PLANA
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
IRALE.
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
Deialdiaren xede Beren tituluari lotutako lanetan esperientzia gutxi edo batere esperientziarik ez duten gazte langabeak EUSKAL ENPRESEK praktiketan edo/eta.
- Nortzuk izango dute hezkuntza-premia berezia?
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
Euskal Administrazioa elkarlanean Jaurlaritzaren ikuspegia
ENKARTERRIKO EUSKARAREN PLAN ESTRATEGIKOA ( )
balioetsi, balioztatu…
Haur eta Lehen Hezkuntzako
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioan eraldaketa digitala
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
ARRETA GOIZTIARRA IKASTETXEAN
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Antzeman atzeman EHULKUren aholkua antzeman, atzeman.
Egileak: Julen, Borja eta
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO CURRICULUMA
Tituluak eta lanbideak
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
LAN MUNDUAN EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEN DUTEN ENTITATEAK
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
Energia eolikoa eta eguzki energia
Tituluak eta lanbideak
Curriculuma 1.5. MATERIA.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

2012/04/25 PROGRAMA PARA GARANTIZAR EL DERECHO HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA A LA EDUCACIÓN: Erradicación de la desescolarización y del absentismo escolar en el Territorio de Bizkaia HEZKUNTZARAKO ESKUBIDEA BERMATZEKO PROGRAMA: Eskolagabetzea eta eskolara ez agertzea ezabatzea Bizkaiko Lurraldean 2012/04/25

http://www.eudel.net (aukeratu: areak/hezkuntza kultura eta dokumentu interesgarriak) http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net (aukeratu: Hezkuntzako Ikuskaritza/ Ikastetxeak: berariazko gaiak) http://www.aldundia.bfa/Gizartekintza

Iradokizunen gutunontzia: http://www. hezkuntza. ejgv. euskadi Iradokizunen gutunontzia: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net (aukeratu ezazu: Hezkuntza ikuskaritza/Gai espezifikoak/HaurDeH eta HHI). Kontsulta eta iradokizunak absentismo eta deseskolatzeari buruz.

JARRAIPEN BATZORDEA URTEKO TXOSTENA: eskuratutako konpromisoa Eudel (Euskadiko Udalen Elkartea) Dorleta Goiburu-Ainara Bergaretxe Iñaki Iglesias-Elvira Echevarria Miren San Martín-Eugenia Salterain Manuela González-Elsa Sánchez Eusko Jaurlaritza (Hezkuntza saila) Inmaculada Cereceda Ana Alonso Bizkaiko Foru Aldundia (Gizarte Ekintza saila) Alazne Madinabeitia-Nuria Pajares Osabide Hezkuntzarako Partzuergoa Manu Goitia URTEKO TXOSTENA: eskuratutako konpromisoa Absentismo eta deseskolatzeko tasa eta indizearen eboluzioa Martxan jarritako ekintzen balioespena: parte-hartzaileen iritzia Hobetzeko proposamenak

PROBLEMAREN DIMENTSIOA (1) Oinarrizko hezkuntzako 1.484 ikasle (L H eta DBH): 702 neskatxa (% 47,3) eta 782 mutiko (% 52,7).

PROBLEMAREN DIMENTSIOA (2) Haur H.ko 2. Zikloko 445 ikasle : 225 neskatxa (%50,5) eta 220 mutiko (%49,5)

PROBLEMAREN DIMENTSIOA (3) Absentismo ez da banatzen era proportzionalean: Absentismoaren % handiena dago Bilbo, Barakaldo, Portugalete, Basauri eta Sestao udalerrietako zenbait zonaldetan. Ikastetxe batzuetan absentismoak %20 gainditzen du.

PROBLEMAREN DIMENTSIOA (4) 1.484 ikasle absentistetatik, 726k zuzendu egin dute euren portaera: Lehen H.ko 394 (% 51,8) eta DBHko 332 (% 52,5) Absentismo larrienak gutxiagotzeko joera jarraitu du.

HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (1) Familia da, hezkuntzaren balioa transmititu eta praktikan jartzeko gakoa. Portaera absentista azaltzen duten faktoreen artean, hiru nabarmentzen dira: ikaslearen ezaugarri pertsonalak, gizarte-famila ingurua eta eskola. Gizarte-familia faktoreek garrantzi handiagoa daukate hezkuntzako lehen etapetan, eta ezaugarri pertsonalak eta hezkuntza-inguruak eragin gehiago daukate adin nagusiagoetan.

Portaera absentista saihesteko ideiak: HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (2) Portaera absentista saihesteko ideiak: Lan zuzena (aurrez aurreko esku-hartzea) Haur Hezkuntzan derrigorrezko etapa balitz bezala jardutea. Prestakuntzarako Programa integralak Ikastetxe eta Udal-zerbitzuen arteko harreman arina eta etengabekoa.

Zerbitzu ezberdinek aurkitu ditzaketen mugak edo zailtasunak: HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (3) Zerbitzu ezberdinek aurkitu ditzaketen mugak edo zailtasunak: Udal-zerbitzuen zonaldeko antolakuntza Ikastetxe batean hainbat arazo desberdin metatzea. Zerbitzu batzuek Programak eskatzen duena bete ez izateak programaren funtzionamendua baldintzatzen du.

Zelan hobetu esku-hartzeak eraginkorragoak izan daitezen: HEZKUNTZA IKUSKARITZAKO PROFESIONALEN, UDAL-ZERBITZUEN ETA HAURRENTZAKO ZERBITZUAREN IRITZIA (4) Zelan hobetu esku-hartzeak eraginkorragoak izan daitezen: Laster antzematea eta berehala esku hartzea Erakundeen arteko harreman-sistema hobetzea (harremana kasuko koordinatzailearekin zehazki) Programa azaroaren 8ko 230/2011 Dekretuaren errekerimenduei egokitzea …

ONDORIOAK (1) Ikastetxera oso sarri ez joateak, neurri handian, zailtzen du ikasleen garapen pertsonal, sozial eta akademikoa. Horrek, geroago, marjinazio eta gizarte-bazterketa egoerak sorrarazten ditu. Absentismoak ongi “antzematen” ditu beste arazo batzuk: tratu txarrak, berdinen arteko erasoa, osasun-problemak, besteak beste. Familia, oinarrizko faktorea da, eskola-absentismoa ulertu eta konpontzeko. Jeneroak ez dauka zerikusirik absentismoarekin.

ONDORIOAK (2) Beharrezkoa da Ikastetxeek aukera irekiagoak eskaintzea, ohiko irakaskuntza baino irekiagoak direnak, hain zuzen, eta autonomia garatzea, curriculuma egokitu eta erantzun diferentzialak lantzeko xedez. Arrisku eta babes gabeko egoeratan ezinbestekoa da zerbitzuen (hezkuntzakoak, sozialak eta espezializatuak) jokabide erantzunkidea, antzeman, jakinarazi eta esku-hartzeko.

HOBETZEKO PROPOSAMENAK (1) Erakundeen aldetik esku-hartze bereizia absentismo handia dagoen zonalde eta ikastetxeetan. Heziketa-proposamenak familia eta profesionalentzat. Jarduera prebentiboa Haur Hezkuntzan. Kasuen lehentasuna derrigorrezko eskolatzearen hasieran (Lehen H.ko 1. maila), %50 baino gehiagoko faltak dituztenetan eta Lehen Hezkuntzatik DBHra iragateko unean. Protokoloan aurreikusiak dauden baldintzak betetzea: komunikazioa, epeak eta koordinazioa.

HOBETZEKO PROPOSAMENAK(2) Absentismo tasa altua duten ikastetxeetako Udala eta Hezkuntza Sailaren artean Lankidetzarako hitzarmenak izenpetzea . Plan bereziak egitea zenbait auzo eta udalerritarako, pobrezia eta gizarte-bazterketako tasa altuengatik ekintza integral bat behar baldin badute. Fiskaltzarekin ezarria dagoen koordinazioa jarraitzea. Absentismoaren arautegi berrian jaso diren errekerimenduak hedatzea hiru erakundeetako profesionalen artean.

ESKERRIK ASKO ZUEN ARRETAGATIK