Spring brings us a lot of rain.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Advertisements

Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito 1. I paid her for the wallet (the sales clerk). 2. They read the magazine yesterday. 3. Are you wearing yellow underwear?
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Lección 6: ¡de compras! Pretérito / Demonstrative Adjectives & Pronouns 1.I know that you left the house because I am sleeping now. 2.Carmela knows how.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito / Demonstrative Adjectives & Pronouns 1.I looked for you in that store. 2.Steven wore an orange tie when I arrived. 3.We.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Quasimodo: Get a markerboard! On the test tomorrow:  Saber vs. Conocer  Verbs with irregular yo forms (conducir, traducir, etc.)  Demonstratives (pronouns.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Lección : ¡de compras! Warm-up 3/25/2014 Recuerda GAP! (Underline the Verb, DO, IO) 1.I give you the expensive sandals. / I give them to you. 2.The orange.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito 1 We bargained him (the seller) for these t-shirts. 2. Steven bought an orange tie for me. 3. Are you wearing yellow.
This powerpoint can be found on the VLE Heads Together Emily, how much are these shoes? I love those blue jeans over there Why don’t you buy these leather.
Lección 6: ¡de compras! ¿Saber o Conocer? Recuerda GAP! 1.We know Mr. Gillingham. We know him. 2.They offer many purple dresses in the store. They offer.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Lección 2 son ? ¿ ? ¿ Lección 2 son ? ¿ ? ¿De que color? La bufanda La blusa grande mediano pequeño La falda.
Indirect Object Pronouns Indirect Object Pronouns Indirect object pronouns tell to whom or for whom an action is being done.
Lección 6: ¡de compras! ¡Recuerda GAP! 1.When did all of you read these magazines? 2.We read them to you last night. 3.She believed that they saw that.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS. LET’S PRACTICE… Yo compro las flores para Emily. (I buy the flowers for Emily.) In this sentence Emily is the indirect object…
Dar / comprar / traer I.O., I.O. It’s off to work we go…
Write down the regular preterite past tense verb endings:
Which season do you think is represented by each picture?
You give me the credit card.
La ropa y las estaciones
Direct Object Pronouns
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Saquen los apuntes, por favor.
Miércoles, 4 de octubre de 2017 SPAN 001, Semana 5
Direct Object Pronouns
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Tapas la amiga, los perros, el pelo, la ropa, las faldas
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Hoy es el lunes 23 de abril de 2017.
Spanish 2 (6A from Realidades 1)
La Ropa The Clothes , The clothing.
2B A Ver Si Recuerdas.
Gustar To like…. To be pleasing…
Hoy es _________, el _________ de _____ de ______________.
A Ver Si Recuerdas Tema 2-B
El abrecerebros 21/10/13 Translate the following al español:
Indirect Object Pronouns me, te, le, nos, os & les
Vocabulary 7-A De Compras.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Quasimodo: Traducir (translate)
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES & COMPARISONS
Quasimodo:.
Hoy es jueves, catorce de febrero
Direct Object Pronouns
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Indirect Object Pronouns
HAGAN AHORA: Hoja de trabajo
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Review for test 6!.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Tapas Using poder, write 3 sentences describing things you know how to do. e.j.) Yo puedo andar en bicicleta.
-AR -ER / IR What are the regular preterite past tense verb endings?
Tapas Fill in the blank with an indefinite article:
Hoy es _________, el _________ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Spring brings us a lot of rain. Lección 6: ¡de compras! Recuerda GAP! Spring brings us a lot of rain. I tell you it. (that UW women’s BB in the final 4!) Can you sell us those brown socks? Do you know where we can buy it? (purple t-shirt) We give you them. (the blue boots) Respuestas: La primavera nos trae mucha lluvia. (Yo) Te lo digo. (que BB de mujeres de UW es en el ¡CUATRO FINAL!) ¿Nos puedes vender esos calcentines marrones? ¿Sabes dónde podemos comprarla? (la camiseta morada) (Nosotros) Te las damos. (las botas azules) Warm-up 3/28/2016 Collin, Taylor, Xander

Buenos días clase. Hoy _____________ (describe el tiempo). ¡de compras! Buenos días clase. Hoy _____________ (describe el tiempo). Por eso, hoy me pongo _ _____ _______ y _ _____ ______. la ropa color la ropa color  Me gusta esta ropa porque _______________________. ----------- Clase: Hoy me pongo _ ________ _______ y _ ______ _______.   Me gusta esta ropa porque _______________________. ----------------- Espero que tengan un buen día.

Please fix the following sentences: Mi madre tiene veinticuatro años y y tengo diecicuatro años. Mi madre tiene treinta y cuatro años y yo tengo catorce años. Estoy dice a trabajar y sobre miércoles estoy van a la iglesse. Estoy lista a trabajar y en miércoles voy a la iglesia.