Using Running Records To Inform Guided Reading Instruction

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Year 8 Spanish – Level 5 speaking (30-second speeches)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Time Expression with Hacer
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Hoy vamos a .. repasar los países
First Grade Dual High Frequency Words
Mi ciudad.
¿Cómo se pronuncia en español?
¡Bienvenidos a la clase de español!
el gran juego de la memoria
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Development of the concert programme
Transcripción de la presentación:

Using Running Records To Inform Guided Reading Instruction

What they know And How they know it

Reading Work The reader Picks up and uses information, Monitors the reading, making decisions, Activates self-correcting to revise a prior decision. What do we mean by “problem-solving” or “reading work”? (this slide is from Change Over Time p. 128) Some of this work is signaled by observable & recordable behaviors (running records). Let’s take a look at an example…

TEXT Visible Items Invisible Relationships Using Schemas & Meaning Structure Expect to See Reading Vocabulary & Writing Vocabulary Visual Patterns

Analyzing Running Records Collect evidence Analyze the evidence Make a decision

Guided Reading Intent Place students into small groups based on their reading level Carefully selected text that allows child to acquire strategies to build independence, fluency, & comprehension

Strategic Processing Monitoring Searching Cross Checking one source of information against another Self Correction Integration

Sources of information Analyzing Running Records Behavior Sources of information Strategic Processing After I take a RR, I do my calculations then I analyze the behaviors to determine what they know and how they know it.

Behavior Processing Source of Info. Repeat SM/ searching /SC MS/V (f)   estuvo AC    R Cuando Laura estaba en la escuela  muchos AC  había mucho ruido. Behavior Processing Source of Info. Repeat SM/ searching /SC MS/V (f) Sub. estuvo SM & CC MS/V (f) estaba Sub. muchos SM & CC MS/ V (f) mucho

T: me gusto como te fijaste (SM) que no se veía bien   estuvo AC    R Cuando Laura estaba en la escuela  muchos AC  había mucho ruido. T: me gusto como te fijaste (SM) que no se veía bien Estuvo tiene sentido pero no se ve bien en lo final.

El ratón subió y el gato siguío El ratón bajó y el gato lo siguió El ratón brincó El ratón corrió

y el gao lo siguó El ratón pasó y el gato lo siguió El ratón se lanzó El ratón se escondió y el gato se atoró Pobre gato atorado… Se quedó sin bocado.

Group Practice In small groups, note behaviors revealed in the Running Records provided. Determine what strategies were used. What will you need to focus on during Guided Reading for this student?

Sources of information Behavior Sources of information Strategic Processing

Guided Reading Framework Pre-reading: Modeling a particular strategy Introducing Text During Reading: Children reading softly Teacher noting strategies used and neglected Teacher prompting individual children (scaffolding) to apply neglected strategy during reading Post Reading: Comprehension questions Addressing strategy covered

We will see what we are looking for. Running Records allows us to be neutral observers. Running Record analysis allows us to be focused in our teaching