PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN G02- Irun PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN PEDAGOGIA TERAPEUTIKA IRAKASLEEN MINTEGIA IRUNGO BERRITZEGUNEA Lorea Aretxaga. Inklusibitateko/hpb. Berritzegune Nagusia
EGITARAUA ESKUHARTZEAREN HELBURUAK GELA BARRUKO ETA GELAZ KANPOKO PRAKTIKEN ARTEKO DESBERDINTASUNAK ESKOLA INKLUSIBOAREN OINARRIAK IRAKASLE ESPEZIALIZATUAREN INKLUSIOAREKIKO LOTURA ROLEN DEFINIZIOA ETA BANAKETA SEGURTASUN-FALTA ETA BELDURRA GAINDITZEA LANAREN ANTOLAKETA ASPEKTU TEKNIKOAK
1.- ESKUHARTZEAREN HELBURUAK Irakasle espezialisten ( PTak, Fisioak, ) ekimena gela arruntetan aniztasunari ematen zaion erantzuna hobetzeko Eredu klinikoak gainditzea
PRAKTIKAK GELA BARRUAN ETA KANPOAN. DESBERDINTASUNAK
GELA BARRUKO PRAKTIKEK AHALBIDERATZEN DUTE: Ikasketen Inguruan Berdinen arteko harremanak Hpbkin dauden ikasleekin egiten diren interbentzioetan modelaketa egokia Lanari lotutako ezagupen edukiak eskeintzea irakasleria eta ikasleriari Egunerokotasunean aurreritziak, expektatiba baxuak, estereotipoak… deusestea … Ikasketak testuinguruan egitea Ikasitakoa orokortzea Partehartze gidatua Ikasketak lehenetsi
PRAKTIKEK GELA BARRUAN AHALBIDERATZEN DUTE: Berdinen arteko harremanen inguruan: Hpbkin dauden ikasleekin egiten diren interbentzioetan modelaketa egokia Lanari lotutako ezagupen edukiak eskeintzea irakasleria eta ikasleriari Egunerokotasunean aurreritziak, expektatiba baxuak, estereotipoak… deusestea …
Gela arruntetatik kanpo egiten diren praktiken ondorioak Taldean izaten duten statusa baxua eta autoestimuan duen eragina Egunerokotasunean erreferente argiak ez izatea eta sortu ahal diren arazoetan erantzun ezberdinak izatea Zailtasunak koordinazio ezberdinetan bai programetan, bai ekintzetan eta eskuharmenean Ikuspegi ezberdina familia eta ikasleari buruz
INKLUSIBITATEAREN DEKALOGOA 1- Espektatiba altuak edukitzea. 2- Talde anitzekin lan egitea 3- Gela barruan laguntzak jartzea 4- Ikasteko denbora gehitzea 5- Ikasleri osoa aipatu eta ikusaraztea 6- Ikasketen testuinguruen lotura 7- Irakasleriaren prestakuntzaren bultsada 8- Currículuma aberastea 9- Oztopoak gainditzea 10.- Ikastetxea-sendia harremana hobetu
Gela barruan irakasle espezialistaren beharra? Sensibilitate berezia Ezgaitasunak ondo ulertzea eta beraien izaera interaktiboa eta dinamikoa ezagutzea Elkarlaguntza giroa sustatzea Elkarren arteko laguntza sortzea haien harremanetan …
Irakaslearen Rola eta irakasle Espezialistaren Rola Konpartitutako lana Bakoitzaren lana Elkarlaguntza
Segurtasun falta eta beldurra gainditzea Baldintzak Kontratu etiko-pedagogikoa
lanean hasi aurreko erizpideak Oinarrizko akordioak : programazioan, metodologian, gelaren antolaketan, ebaluaketan Rol edo paperen banaketa Elkarbizitzaren kudeaketa
Lankidetzan ari garen bitartean Hartutako akordioen berrazterketa
Kolaborazio prozesuaren ebaluaketa Ondorioak Hobetze proposamenak
Alderdi teknikoak Programazio eta ACIen harteko lotura Informazio teknikoak