Caio Ribeiro – Park Vale Academy

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Dónde?¿Cuándo?¿Qué?. Objetivos 1) to do a listening exercise in groups of 2 or 3 2) to learn more about an important Spanish festival 3) to sing a traditional.
Advertisements

Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Time Expression with Hacer
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Los meses del año y los días de la semana.. Los días de la semana LUNES.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Time Expression with Hacer p. 58 Tema 1B. Time Expression with Hacer Use hacer to describe an action that began in the past and has continued into the.
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Imperfect of -er & -ir verbs. 2 past tenses In Spanish, there are 2 simple past tenses: preterite imperfect.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
Las Palabras Interrogativas
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Presentational Speaking Daily Grade
Las Palabras Interrogativas
TENER to have =_____________.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
(How to tell time in Spanish)
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
lunes el tres de octubre
Time Expression with Hacer
Time Expression with Hacer
SER and SUBJECT PRONOUNS
familia, lo que (no) les gusta,
Español 1 7 de septiembre de 2016.
Hace Time Expressions p.32.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Time Expression with Hacer
Cuentos Érase una vez 1.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Forming questions.
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Irregular Preterite IR and SER
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Time Expression with Hacer
Quasimodo: Review and then say your memory verse to your 6 o’clock partner WITHOUT looking.
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Write the following #’s in words
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Las Palabras Interrogativas
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Las Palabras Interrogativas
This is your presentation title
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

Caio Ribeiro – Park Vale Academy 3 Reading Techniques Plenary – 1 Read the answers carefully and choose the answer that matches the picture accurately. A is correct whilst B and C have one or two details in excess which do not match the picture.  (Extension if time) 2 Write your own answer – ¿Qué hay en la foto? Caio Ribeiro – Park Vale Academy

The three texts are almost identical; they only differ in five details The three texts are almost identical; they only differ in five details. Can you spot them and write them in ENGLISH in the table below? PABLO Entre el 7 y el 14 de junio ocurren los Sanfermines, una tradición antigua en la que más de un millón de españoles y alemanes visitan la ciudad de Pamplona. Los más valientes llevan blanco con un pañuelo rojo y corren delante de los toros en el ‘encierro’, un evento que se repite cada día a las ocho de la mañana. ANTONIO Entre el 7 y el 14 de julio ocurren los Sanfermines, una tradición antigua en la que más de un millón de españoles y extranjeros visitan la ciudad de Pamplona. Los más animados llevan blanco con un pañuelo rojo y corren delante de los toros en el ‘encierro’, un evento que se repite cada día a las ocho de la mañana. MARÍA Entre el 7 y el 14 de julio ocurren los Sanfermines, una tradición ancestral en la que más de un millón de españoles y extranjeros visitan la ciudad de Pamplona. Los más valientes llevan blanco con un pañuelo rojo y corren delante de los toros en el ‘encierro’, un evento que se repite cada día a las siete de la mañana. PABLO _________________ ANTONIO _________________ MARÍA _________________ PRINT Narrow Reading technique 3 Spot the 5 differences (can highlight or circle in the text) Trick the students into reading the same texts three times and pay attention to details. Could be done with a timer as a competition Ask them why is this helpful?

¡Hola! Pineapple! Bad Translations! Señor Ribeiro has made some mistakes translating these texts about a famous Spanish festival, can you spot and correct them? En Valencia celebran un festival tradicional que se llama ‘Las Fallas’. Este festival dura cinco días y ocurre en marzo. En el festival hay dos millones de visitantes aproximadamente. In Valencia we celebrate a festival traditional that it is called ‘Las Fallas’. This festival lasts four days and it happens in May. In the festival is two million visitors aproximately. Print: Narrow Reading technique 2 Students can highlight the mistakes and write the correct version of the English texts in their books. Encourage students to read carefully and pick out common misconceptions: WO, vocab, verb tenses etc. Ask them why is this helpful?

Bad Translations! ¡Hola! Pineapple! Señor Ribeiro has made some mistakes translating these texts about a famous Spanish festival, can you spot and correct them? Las Fallas es un festival tradicional muy antiguo y familiar. Los estudiantes tienen vacaciones durante una semana. El origen de este festival empezó con los carpinteros que quemaban madera vieja. En 2017 los participantes quemaron más de 1.200 kilos de fuegos artificiales. Las Fallas is a festival traditional very old and familiar. Students have vacations during a week. The history of this festival began with artists that used to burn wood old. In 2017 the organisers will burn more than 1.200 kilos of fireworks. En Las Fallas hay figuras grandes de madera. Durante la celebración, la gente quema las figuras y hay fuegos artificiales. El año pasado fuimos a Las Fallas y fue una experiencia inolvidable. In Las Fallas there is big figures made of paper. During the celebration, the people eat the figures and there is Fireworks. Last month I went to Las Fallas and it was an experience unforgettable. En Valencia celebran un festival tradicional que se llama ‘Las Fallas’. Este festival dura cinco días y ocurre en marzo. En el festival hay dos millones de visitantes aproximadamente. In Valencia we celebrate a festival traditional that it is called ‘Las Fallas’. This festival lasts four days and it happens in May. In the festival is two million visitors aproximately. Print: Narrow Reading technique 2 Students can highlight the mistakes and write the correct version of the English texts in their books. Encourage students to read carefully and pick out common misconceptions: WO, vocab, verb tenses etc. Ask them why is this helpful?

A B C ¿Qué hay en la foto? Solo una descripción es 100% correcta. En la foto hay un chico sonriendo. Pienso que el chico está en Las Fallas porque se puede ver una figura grande y colorida. En mi opinión hace frío porque el chico lleva un abrigo gris. También hay mucha gente mirando la figura. En la foto hay un chico con el pelo marrón. Creo que está en Las Fallas porque hay una figura en la calle. Pienso que hace frío porque el chico lleva un abrigo gris y unos tenis azules. Los edificios son de color beige. B Plenary – 1 Read the answers carefully and choose the answer that matches the picture accurately. A is correct whilst B and C have one or two details in excess which do not match the picture.  (Extension if time) 2 Write your own answer – ¿Qué hay en la foto? En la foto hay un chico y la gente en la calle. A mi modo de ver, se trata de Las Fallas en Valencia. El chico tiene el pelo corto y liso. Hay un hombre que lleva una camisa rosa. La gente baila y celebra. Hace sol pero hace frío. C