Year 8 End of Unit project

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To consolidate free time activities for writing assessment.
Advertisements

Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
MI FAMILIA TE VOY A HABLAR DE MI FAMILIA Prior learning: members of the family vocabulary, how to say their names and how to describe them (physical appearance.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
- O - A - S, - N, -l  - A - A, - E, - Í País ( Country) Nacionalidad
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Y7 SPANISH REVISION NOTES – Summer 2017
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Objective: To review lección preliminar
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Gustar to like.
Expressing likes in Spanish
Composición # 2.
End of Year Oral Assessment
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
use me gusta to say you like something
Verbs with infinitives
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Te Presento, Yo Esp I Señorita Cope.
¡Los Adjetivos!.
¿Qué te gusta hacer?.
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Repaso para la… Prueba #2 27 de febrero de 2017.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
El Título: La Televisión
Saying what someone likes
Vamonos Translate the following sentences: Ella canta en el coro.
Interpersonal Speaking final Practice
The present tense of ir and jugar
Immediate future in Spanish
voy vas va van vamos vais
Martes veintidos de septiembre del dos mil quince
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
SP2 Presentational Writing Review Test
Metas: I can identify my current proficiency level
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Las profesiones.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Unidad 1, Lección 1 Gramática
You will make a presentation about your family
Part II of your project.
Teach me how to conjugate
Gustar, Interesar, Aburrir
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
La familia The Family.
Year 7 - Knowledge Organiser 5 Modulo 5: Mi Ciudad
Transcripción de la presentación:

Year 8 End of Unit project Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you may add in photos or drawings at home. In this lesson, you will be planning and writing the text. Include the following information: Year 8 End of Unit project a description of yourself how many people in your family and who they are a detailed description of one family member and a comparison of yourself with that person a description of the hobbies and interests you and your family have a description of your plans for next weekend

Yo Me llamo Isabel. Soy de Granada y vivo en Madrid con mi familia. Tengo 13 años y mi cumpleaños es el 7 de agosto. Tengo el pelo marrón y los ojos marrones. Soy baja y delgada. Como persona, soy divertida y habladora. Nunca soy perezosa. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Girls_II.jpg

Mi familia Ésta es mi familia. Hay cinco personas en mi familia: mi madre, mi padre, mi hermana, mi hermano y yo. Mi madre se llama Mayra y tiene 40 años. Tiene el pelo corto y los ojos verdes. Es muy simpática y optimista. Mi padre se llama Luis y tiene 42 años. Tiene el pelo negro y los ojos marrones como yo. Es muy enérgico y gracioso. Mi hermana se llama Tania y tiene 16 años. Mi hermano se llama Martín y tiene 11 años.

Mi hermano Mi hermano Martín es bastante bajo. Es más bajo que yo porque tiene 7 años. Tiene el pelo corto y los ojos verdes (como mi madre). Como persona es muy divertido y gracioso. ¡Pero yo pienso que es mucho más perezoso que yo! Le encanta el deporte, especialmente el fútbol. Pero le chifla también jugar con los videojuegos – creo que es adicto a su juego favorito – FIFA 12! http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Virtual_Boy_boy.jpg

El tiempo libre A mí me encanta la música. Escucho música siempre en casa y en el autobús. Me gusta también practicar la equitación y jugar al hockey en el colegio con mis amigas. A mi madre le encanta leer porque es relajante. Le gusta a veces hacer ciclismo. A mi padre le gusta mucho hacer deporte. Es muy deportista. Le encanta jugar al tenis y al ping pong.

El fin de semana que viene Este fin de semana voy a descansar en casa y hacer mis deberes. El sábado voy a salir con mis amigos. Vamos a ir al cine. Mi hermano va a jugar en un partido de fútbol en Newmarket. Después va mirar la tele y chatear por internet – es muy perezoso. El domingo mi familia y yo vamos a ir a un restaurante para el cumpleaños de mi abuela.

see p.5 vocabulary book e.g. nicer than, funnier than, bigger than.. Use verb forms other than ‘I’ and choose some ‘radical’ verbs and other irregulars – e.g. ser/tener/jugar/hacer/pensar   Present (reg & irreg) 5 Future 2 Preterite Imperfect Verb & infinitive links 3 opinions reasons adjectives questions negatives comp./sup. spelling errors Say a little about your plans for next weekend and what the rest of your family will be doing too. You use this when you like you like doing something – i.e. me gusta bailar. Links are ways to join sentences or halves of sentences together – e.g. y, también, pero, sin embargo, después, luego porque = because! As well as ‘me gusta’ etc.. Why not also include pienso que, creo que, a mi parecer, me parece que, en mi opinión p.2 – 4 vocabulary book see p.5 vocabulary book e.g. nicer than, funnier than, bigger than..