Tema 16. L’art del segle XX (1)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TEMA 22. LAS ARTES FIGURATIVAS DEL SIGLO XX.
Advertisements

Escultura del XX: hierro
EL RITMO en la historia del arte
EL ARTE DEL SIGLO XX.
MOVIMIENTOS ARTÍSTICOS DEL SIGLO XX Prof. Katherine Barraza.
EL ARTE DEL SIGLO XX.
Temas para el examen final Jueves 21 de mayo hrs A-201 (Hora y salón de clase habitual)
HISTORIA DEL ARTE ÉPOCA CONTEMPORÁNEA SEXTOS BÁSICOS.
Dr. Felipe J. de Vicente Algueró
ARTE 1ª MITAD DEL S.XX.
EL SIGLO XX. Arquitectura En el siglo XX los problemas del hombre actual son nuevos y por ello sus necesidades también, sin antecedentes referenciales.
ESCULTURA Segle XX. Obres Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Cubisme i expressionisme: El profeta.
Unidad 6. Tema 2. EL CAMINO DE LA PINTURA ABSTRACTA
LAS PRIMERAS VANGUARDIAS 1.- CONTEXTO:. Profundos cambios sociales de la sociedad  nuevo mundo  nuevo arte.. Fin de los valores morales tradicionales.
EL ARTE EN EL SIGLO XX María. INDICE  Índice (2º diapositiva)  Introducción (3º diapositiva)  La Arquitectura (4º diapositiva)  La Escultura (5º diapositiva)
PRIMERAS VANGUARDIAS FUTURISMO: Surge como movimiento literario el 1909 pero acaba por integrar todos los aspectos de la vida humana: “Reconstruc- ción.
TRABAJO FINAL DE DYCO CUBOS DE YOHIMOTO + ARTISTAS.
Michael Brandon. Índice  La arquitectura funcional.  La nueva escultura.  La pintura de los “ISMOS”.
Miguel. INTRODUCCIÓN CLASES DE PINTURAS DALÍ PABLO PICASSO ARQUITECTURA FUNCIONAL LE CORBUSIER.
Fotografia Y texto: Internet Musica:Surrealismo musical.-
Julián Montañes J.Vicente López
Artes Figurativas M.Arq. Irma Villegas Guzmán.
HISTORIA DEL ARTE GRUPO CREHA.
Abstraccionismo El Abstraccionismo nace casi al mismo tiempo en varias partes de Europa hacia Existen dibujos de Picabía que se remontan a 1907,
Collage Bidimensional
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
ELS LLENGUATGES VISUALS
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
UN ANHEL DE PROGRÉS I DE CANVI
STABILE MOBILE Alexander Calder.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Tema 7. L’art del segle XIX (1)
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
PAU PICASSO.
Vanguardias 1ª Guerra Mundial.
PAVELLÓ ALEMANY Mies van der Rohe.
Composició IV Kandinsky.
BAUHAUS, una escola d’art
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
EL REALISME.
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
Les Avantguardes.
Tableau II Piet Mondrian
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
DONA II Williem de Kooning
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
Impressionisme i postimpressionisme
FUNCIONALISME RACIONALISME NEOPLASTICISME ORGANICISME
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
Història i Cultura de les Religions
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Pintura del Barroco al siglo XX
DONA II DE KOONING.
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Proposta 14.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
elements sentits ART CONTEMPORANI ciència emocions Art cinètic
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

Tema 16. L’art del segle XX (1) revolució estètica altres tendències va consistir va viure L’art del s. XX actitud nova davant l’obra abandonar la imitació de la natura per centrar-se en el llenguatge de les formes, els colors i les idees exigeix pop-art: inspiració en imatges i temes de la comunic. de masses, tractats de manera irònica i crítica Warhol, Lichtenstein ofereix pintura primeres avantguardes tendències abstractes arquitectura hiperrealisme: reprod. manual de fotog. temes vida quotidiana A. López funcionalisme: utilitat i bellesa formes pures i sense decor. Bauhaus (Gropius, Mies van der Rohe), Le Corbusier fauvisme: ús subjectiu del color exageració del dibuix perspectives forçades Matisse, Derain, de Vlamink abstracció lírica: harmonies per suscitar emocions amb colors i línies Kandinsky art pobre: - materials senzills o de rebuig (contra la comercialització) abstracció geomètrica: redueix l’obra a línies que tanquen plans de color pur Mondrian, Klee organicisme: edificis integrats en el medi forma adequada als mat. Frank Lloyd Wright cubisme: descomposaven objectes per mostrar el volum Picasso, Braque, Gris art conceptual: - destaca la part intel·lectual i reflexiva més que els aspectes estètics futurisme: intent de captar la sensació de moviment Boccioni action painting (Pollock) arq. metàl·lica: grans construccions (gratacels) amb materials innovadors (vidre i acer) art òptic: produeix relleu, profunditat, etc. amb efectes òptics (Vasarely) minimalisme: redueix la forma artística a un volum mínim expressionisme: vol conmoure va reflectir problemes i angoixes del seu temps Kirchner, Nolde, Pechstein manierisme: tendència subjectiva i antinaturalista informalisme: empra tota mena de mat. collages i barreja d’objectes Tàpies, Millares high-tech: materials lleugers exterioritza els elements estructurals o de serveis surrealisme: cerca l’inconscient per mostrar els impulsos més amagats de l’home Dalí, Ernst, Magritte, Delvaux, Chagall, Miró dadaisme: manca de significat racional provocació i burla de convencions socials Arp, Duchamp, Picabia, Ray desconstructivisme: desordre d’espais i volums

Tema 16. L’art del segle XX (2) maneres alternatives d’expressar la subjectivitat: introdueix l’abstracció experimenta amb materials i tècniques avantguardes a Espanya ofereix arquitectura escultura experiències artístiques cerca racionalisme (II Rep: Torroja, Sert; > 1960: Bohigas, Moneo, Bofill) Calatrava: segueix un organicisme força personal cubisme: introdueix formes geomètriques i buit Archipenko, Gargallo happenings: represent. improvisades en què es demana la participació del públic pintura futurisme: aporta dinamisme i sensació de moviment Boccioni cubisme (Gris), surrealisme (Dalí, Miró) i Picasso finals 40: Dau al Set (Tàpies, Ponç, Cuixart, amb trajectòries diferents) finals 50: El Paso (Saura, Canogar, Millares): informalisme Equipo Crónica: inspirat en fotog, cartell i còmic darrers anys: Barceló: inspiració natura, influència de cultures africanes i creació de relleus performances: barreja d’objectes amb l’expressivitat del propi cos en situacions teatrals constructivisme: orientat cap al maquinisme i l’ús de mat. ind. Pevsner body art: ús del cos de l’artista com a suport principal de l’obra dadaisme: objectes quotidians com a obres d’art Duchamp land art: intervenció en la natura com a mitjà d’expressió surrealisme: cerca rereforns psicològic dels objectes Giacometti escultura Calder: esc. cinètica: introdueix el moviment mòbils que combinen elements que es gronxen penjats a la paret Gargallo: cubisme Julio González: ús del ferro i soldadura autògena, combina cubisme i abstracció Oteiza: pedra i ferro, combina avantguarda i arcaisme Chillida: forja i ferro, obres de gran tamany, integració en contextos urbans i naturals Moore: combina formes còncaves i convexes i atorga al buit el valor de la matèria