Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
In English, the equivalent is “to like”
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Location of Direct Object Pronouns
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Esp 222/8/12 Hoy es el veintidós de agosto. Objective: –Students will be able to present basic greetings in Spanish & use me gusta properly. Saquen la.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Vocabulario Capítulo preliminar.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Frases útiles para la clase de español
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Los verbos. Instrucciones Take notes on the following information on conjugating verbs. See Mrs. Morrison with any questions.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Similarities between English and Spanish
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Warm Up, el jueves, el 27 de septiembre Write the correct pronoun. 1.____ es Juan. 2.______ somos amgias. 3.____ soy una maestra. Write the correct form.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Gustos y Disgustos Aversiones.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Hoy es lunes, el 18 de noviembre La pregunta: ¿Qué te gusta hacer? Me gusta correr. LA TAREA: libro de ejercicio p. 14 ESTUDIAR – prueba de los verbos.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Lección Preliminar Vocabulario
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Spanish I Lección Preliminar
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Palabras de la sala de clase
Palabras de la sala de clase
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Unidad 1 Para Empezar.
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

Bellwork PD Spanish I

30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings. Put your quiz in the tray when you finish. Read a personal book or one from Mr. Karr’s collection when you finish.

Bellwork 16 Agosto If you have your syllabus signed, turn it in the black tray on the front table. 2.Pick up the sheet labeled “Los Cognados” on the front table. – Los cognados (cognates) are words that look similar in different languages. – Write in the blanks what you think the English equivalent of each word is. *Use your brain, not your partner or a dictionary.

Viernes, 17 de agosto de Entrega el syllabus en la caja negra. 2.Saca tu cuaderno (binder) para organizarlo in 4 secciones: 1.Para Empezar 2.La Gramática 3.El Vocabulario 4.La Tarea

1.Saca una hoja de papel y traduce las frases al español: 1.I want to eat soap. 2.I don’t need the dog. 3.I love the hat. 4.I don’t like the girl.

Lunes, 20 agosto 2012 Turn in your syllabus in the black tray if you haven’t already. Take a number from the stack of cards by the black tray. Just put it on your desk. How high can you count in Spanish? Talk to your partner and see how high you can count.

En la clase Abran los libros Cierren los libros Como se dice…? Como se escribe…? Entiendes? Levanten la mano. Mas despacio, por favor. No se. Que quiere decir…? Repitan, por favor. Saquen una hoja de papel. Sientense. Levantense. Tienen preguntas? Verdad?

Martes, el 21 de agosto 1.Get your homework stamped by Mr. Karr and go to your seat. 2.Review your homework and compare it with your partner. 3.Make a list of all of the Spanish- speaking countries you can think of on a blank piece of paper.

Miércoles, 22 agosto 2012 Saca una hoja de papel y traduce las frases al español: – 1. He is from Spain. – 2. I am from Argentina and I’m 14 years old. – 3. You are from Chile and you like to skateboard.

Jueves, 23 agosto 2012 Turn in your homework in the black tray. We are going to the lab today. Please check the list on the board to see at which station you will be sitting.

Escribe el verbo correcto. 1.Me gusta ____(montar/dibujar) el caballo. 2.A Javier le encanta____(pasear/andar) en patineta. 3.Te gusta ____(mirar/leer) libros? 4.Quiero_____(comprar/correr)un carro. Viernes, 24 agosto 2012

Encuentren una pizzarita, un marcador, y un borrador cerca del lavabo. Siéntense

Lunes 27 agosto Toma la hoja al lado de la caja negra. Empieza actividad 1.

Martes, 28 agosto Write out all the forms of the verb “ser” without using your notes. Write the pronoun equivalent for the following: 1.Marta 2.Jorge y yo 3.Roberto y Elena

Miercoles, 29 agosto Please turn your desks into your groups of four. Take out a sheet of paper and a pencil. Place your bag on the floor in front of the smart board.