azulejos Content Objective: Students will learn how to express

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Content Objective: Students will learn how to express Hopes & Wishes with the Subjunctive Mood. Language Objective: Students will express Hopes & Wishes.
Advertisements

CONTENT Objective Students will learn how to conjugate IRRGULAR SUBJUNCTIVE VERBS Language Objective Students will use IRREGULAR Forms of the Subjunctive.
Verbos de esperanza y Ojalá CP3 – Unidad 4.1
Repaso de tiempos en español
The subjunctive is not a tense; rather, it is a mood. Tense refers to when an action takes place (past, present, future), while mood merely reflects how.
To express doubt, uncertainty, influence, and subjectivity PRESENT SUBJUNCTIVE (MOOD)
El subjuntivo.
The Present Subjunctive Realidades 3 p 132 The Subjunctive l So far in Spanish we’ve been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about.
El subjuntivo: Capítulo 12 Telling what may or may not happen.
El Subjuntivo Expressing uncertainty …or… I wish I were a millionaire!
Subjuntivo Verbos de esperanza y Ojalá CP3 – Unidad 4.1.
Hoy es jueves. Es el 16 de enero del 2014 ¿Qué quieren tus profesores? PARA HACER AHORA Saquen la tarea.
El Uso del Subjuntivo Esperanza y Deseo. Otro Uso del Subjuntivo... Ya sabes que usamos el subjuntivo con expressiones impersonales  Es necesario que.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Present Subjunctive El Presente del Subjuntivo. El Subjuntivo In Spanish, in certain contexts, when you are talking about opinion, how somebody feels.
Hoy es martes. Es el 2 de febrero del 2015 ¿Qué quieres (tú) que Mamá Elena haga? PARA HACER AHORA Completa las oraciones de acuerdo con la acción de la.
Repaso de Mandatos ¿Qué mandato dirías a…? Unos drogadictos Tu amiga que está embarazada Un adulto que es un borracho.
Sra. Kimbrough Spanish 3 CRHS EL SUBJUNTIVO – THE SUBJUNCTIVE.
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
Usando el subjuntivo para expresar deseos y recomendaciones.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
El subjuntivo. Indicativo v. subjuntivo The indicative mood expresses actions that are, do, did, or will take place. (present, past, future tenses) Juan.
¿Qué cosas son importantes para ti cuando vas a un hotel o una pensión? (3 cosas)  Es importante que tenga una piscina.
The Present Subjunctive
¿Cómo y cuándo lo usamos?
Subjuntivo en Adjetivales.
¿Pueden pensar en las diferencias entre las frases pares e ímpares
The Present Subjunctive
El subjuntivo Using the subjunctive.
El subjuntivo Using the subjunctive.
Subjuntivo y Indicativo
anaranjado F іBuenos dias, clase!  calentémonos
¿Cómo y cuándo lo usamos?
The Subjunctive and the Infinitive
with Impersonal Expressions
The Subjunctive and the Infinitive
How we express hopes and wishes
El Subjuntivo Capítulo 4A.
El Subjuntivo.
Subjuntivo vs. indicativo
Resumen del subjuntivo: parte 1
Resumen del subjuntivo: parte 1
El Presente del Subjuntivo
Introduction al presente subjuntivo
Present Subjunctive.
La familia quiere que la mamá sirva espaguetis.
Notas: El Presente del Subjuntivo
¿Cómo y cuándo lo usamos?
El concepto del subjuntivo
El subjuntivo para expresar esperanzas y deseos
The Subjunctive It’s not a tense but a “MOOD.”
Quasimodo: What is the difference between tense and aspect?
Quasimodo:.
El Subjuntivo – The Subjunctive
Repaso: Subjunctive with will or wish
INFINITIVE VERBS PHRASES
Subjuntivo con deseo.
descubrimiento de otros
Present perfect subjunctive mood
Quasimodo:.
The Subjunctive with Impersonal Expressions
Using the Subjunctive Tense to Influence Actions
Using the Subjunctive Tense to Influence Actions
She hopes to get good grades.
The Subjunctive and the Infinitive
Regular present subjunctive mood
Práctica con el subjunctivo
The Present Subjunctive
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
descubrimiento de otros
Transcripción de la presentación:

azulejos Content Objective: Students will learn how to express Hopes & Wishes with the Subjunctive Mood. Language Objective: Students will express Hopes & Wishes with the following form: Cláusula Principal + QUE + Cláusula Subordinada (indicative) +que+ (subjunctive) azulejos

The Subjunctive to Express Hopes & Wishes Español 2 Unidad 4 Etapa 1

Ya sabes cómo se forma el subjuntivo -ar -er -ir hable aprenda viva hables aprendas vivas hablemos aprendamos vivamos habléis aprendáis viváis hablen aprendan vivan

El Senor Zavala wants Isabel to take the elevator. You use the subjunctive to express a hope or a wish, such as when you want someone to do something. ex: El senor Zavala quiere que Isabel tome el ascensor. El Senor Zavala wants Isabel to take the elevator. He knows what he wants (indicative)…but he’s not sure she will take the elevator (subjunctive).

The Indicative Mood Factual information Certainty Reality El Modo Indicativo Factual information Certainty Reality The Subjunctive Mood El Modo Subjuntivo Expresses doubt Expresses wishes/commands Expresses uncertainty Opinions Emotions 5

+ Cláusula Principal QUE Cláusula Subordinada INDICATIVE desear que, insistir que, querer que, esperar que necesitar que SUBJUNCTIVE hagas, vayas, estudies, hables, comas, etc… Yo necesito QUE mis estudiantes hagan la tarea 6

Examples… desear es importante que es necesario que esperar que insistir en que Deseo que tengas buena suerte en tu examen de matemáticas. Es importante que estudiemos para nuestros exámenes. Es necesario que tomes mucho agua Espero que estés bien. Insisten que traigamos nuestros libros.

¿Cómo completamos la frase? Necesito que ellos para el examen. (estudiar) estudien Quiero que tú la basura. (sacar) saques Es importante que tú responsable. (ser) seas El señor Zavala insiste en que Isabel la llave. (dejarle) le deje Esperamos que bien el tiempo. (estar) esté 8

Today’s assignment p.261 ACT 6 ¡Tantos deseos! Expresa los deseos de estas personas. 1. Los profesores insisten en que los estudiantes (gritar) durante la clase. Los profesores insisten en que los estudiantes no griten durante la clase.

TODAY’S ASSIGNMENT: p.261 ACT 6 2. Ojalá que (hacer) sol hoy. 3. Mis padres sugieren que yo (limpiar) mi cuarto de vez en cuando. 4. Ojalá que mi amigo(a) y yo (visitar) Madrid en el futuro. 5. Mis padres quieren que yo (asistir) a la universidad. 6. Prefiero que mi mejor amigo(a) (hablar) español. 7. Los estudiantes necesitan que los profesores (comprender) bien la gramática. 8. Mis amigos y yo esperamos que nuestros hermanos (portarse) mal. 9. Los hijos desean que sus padres (escuchar). 10. Insisto en que mis amigos me (decir) la verdad.

(acompañar)-acompañes Today’s Homework p.261 ACT 5 ¡Saludos desde Madrid! Use the SUBJUNCTIVE to complete the postcard….WORD ONLY (acompañar)-acompañes