Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Frases Útiles Señorita Schleicher.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
Vocabulario Capítulo preliminar.
Using the Subjunctive Noun Clauses.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Time Expression with Hacer
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
Frases útiles para la clase de español
Classroom Expressions
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Similarities between English and Spanish
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
...papel ...un lápiz ...un boli ...un diccionario ...una goma
Top Ten Survival Phrases for Spanish Class
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Survival Spanish – SPA II y III
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Lección Preliminar Vocabulario
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
FRASES IMPORTANTES.
First Grade Dual High Frequency Words
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Spanish 2 Week 5 Sra. Knutsen.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Frases útiles

Necesitas tu agenda

Firmo la agenda

Espérate.

Hablamos después de clase. Well talk after class

¿Más tiempo?

Silencio por favor

¿Qué quiere decir …? ¿Qué significa…?

Tengo una pregunta

¿Cómo se dice … en inglés? … en español?

¿Me dejas ir al baño? May I go to the bathroom?

¿Me dejas ir a mi taquilla?

¿Me dejas ir a tomar agua?

¿Me dejas ir a la enfermera?

¿Me dejas sacar punta a mi lápiz?

¿Cuándo es la prueba? ¿Cuándo es el examen?

¿Puedes ayudarme? Can you help me?

Lo siento / perdón. Im sorry!!

No entiendo. I dont understand. Repite, por favor.

No estuve en clase ayer. I wasnt here yesterday. ¿Qué tengo que hacer? What do I have to do? Absent

¿Es tarea? Is it homework?

Sometimes you may need to say something in Spanish and not know how. Take a deep breath, and find the phrase you are looking for on your yellow sheet. It may not be the exact sentence you want, but if its close, I will understand.

Example: You want to say: Its so hot in here. Look on the yellow sheet on the front. ¿Me dejas abrir la ventana? Is this the same? No. Does it convey the same idea? Yes. Will I understand you and get the idea? Yes.

Situaciones Frases utiles

1. You want to know what something means in Spanish.

2. You want to know what something means in English.

3. You want to know if you have to hand something in.

4. You want to know if you can go to the bathroom.

5. You want to tell me you wont be in class on a certain day.

6. You want to tell the teacher to slow down.

7. You dont know what page we are on.

8. You are unsure what the homework is.

9. An emergency has come up and you want to communicate with me in English.

10. You have a 0 in Powerschool for something and want to figure out why/what it is.

11. Your nose is runny.

12. You want to tell me you forgot the homework.

13. You want to tell me youre joking.

14. You dont understand and want to tell me that.

15. You cant see the board.

16. You need to know when you can make an assignment up.

17. You were absent on Wednesday and want to tell me that.