Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
Advertisements

Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
Imperfect… To talk about what you used to do or what you were doing in the past use the imperfect.
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
El tiempo imperfecto Formas regulares. The imperfect tense is used to tell what you were doing or used to do. For example: escuchaba= Comías = escribíamos=
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
Module 5 In Module 4 we learned the preterite tense, which is used to talk about actions that were completed in the past. In Module 5 we learn the imperfecto.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
El imperfecto Used to talk about actions that happened repeatedly in the past Can sometimes mean in English “used to”
La conjugación de verbos en el imperfecto
IMPERFECT TENSE REGULAR VERBS
El Imperfecto ~The Imperfect Tense~.
El imperfecto Otro tiempo pasado.
El Imperfecto Español 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
El tiempo imperfecto Formas regulares.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
IMPERFECT TENSE REGULAR VERBS
Practiquen los adjetivos con
APUNTES: THE IMPERFECT TENSE
1.12 Repaso 2 de septiembre.
El Imperfecto Was, were, used to.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
Practiquen los adjetivos con
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
El imperfecto Español IV.
Conjugate in the imperfect tense regular+ irregulars
EL Imperfecto (parte del pasado).
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
El imperfecto.
El Imperfecto de los verbos
Imperfect of regular verbs.
Uno de los 2 tiempos en el pasado
Conjugate in the imperfect tense irregular
Quasimodo: Have your notecards and research out to be checked.
Conjugating Regular Imperfect Verbs:
UIEI – El Imperfecto ¿Por qué se usa? ¿Cómo se usa? Ejemplos: -AR
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
El imperfecto.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Conjugate in the imperfect tense irregular
Semester Exam Preterite Review Regular Verbs AR Verbs ER/IR Verbs
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
El imperfecto.
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
EL IMPERFECTO.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Vámonos Pick up a new passport and label the following dates:
Imperfect What you used to do.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Past Tense There are two past tenses in Spanish: the Imperfect
Lección 5: La familia.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.

5.15 Repaso el 31 de enero-2 de febrero

Anuncios Martes, el 31 de enero: Repaso Miércoles, el 1 de febrero: Repaso & Examen Oral Jueves, el 2 de febrero: Examen- Unidad 5 Domingo, el 5 de febrero: Duolingo (50 XP)

Imperfect -AR verbs -ER/-IR verbs IR (to go) SER (to be) VER (to see) Yo -aba -ía iba era veía Tú -abas -ías ibas eras veías Él/Ella/ Usted Nosotros -ábamos -íamos íbamos éramos veíamos Ellos/Ellas/ Ustedes -aban -ían iban eran veían

Vocabulary & Multiple Choice Write out a full sentence for the multiple choice section. Inglés Español Friendship   Baby Great-grandmother Great-grandfather Brother-in-law Sister-in-law Twins Stepbrother Stepsister Stepmother Stepfather Girlfriend Boyfriend Poor Rich Niece Nephew

Multiple Choice: Write out in one complete sentence

Speaking You will have three minutes to write about what you were like as a baby. Try not to use your notes and remember to only use the imperfect tense. After this, you will turn to the person next to you and practice.

Listening ¿Adónde iba Julia todos los años para su reunión familiar? ¿Con quién iba Julia a las reuniones? ¿Cómo era la abuela Silvia? ¿Cuál era el trabajo de bisabuelo Oscar? ¿Qué siempre hacía bisabuelo Oscar en la reunión? ¿Cómo se llamaban los primos de Julia? ¿Qué siempre hacían los gemelos en las reuniones? ¿A Julia le gustaban las reuniones familiares? Hola, me llamo Julia. Cuando yo era niña, yo iba a Florida con mi familia todos los años para nuestra reunión familiar. Yo iba con mi madre y mi hermana. En Florida, nos quedábamos en la casa de mi abuela Silvia. Mi abuela Silvia era muy buena y paciente. En nuestra reunión familiar, yo veía a muchos miembros de mi familia. Yo veía a mi bisabuelo Oscar, un doctor. Oscar siempre tocaba la guitarra en la reunión. También veía a mis primos Carlos y Isabel. Ellos son gemelos. En las reuniones, ellos siempre cantaban con mi bisabuelo Oscar porque les gustaba cantar mucho. A mi me gustaban las reuniones familiares muchísimo.

Vámonos Take out your review sheet and a half sheet of paper!

Reading Hola, me llamo Paco. La semana pasada, yo estaba en la casa de mi bisabuelo. Yo estaba curioso sobre la vida de mi bisabuelo y quería saber más. Mi bisabuelo era un profesor en una universidad y era muy famoso por sus investigaciones (research) científicas. Mi bisabuelo estudiaba cáncer y otras enfermedades, y trabajaba en su laboratorio en la universidad mucho. En su laboratorio, una mujer inteligente trabajaba con él y le ayudaba con sus investigaciones. La mujer se llamaba Angélica. Ella era una científica como mi bisabuelo. Cuando ellos trabajaban juntos, ellos tenían mucho éxito (success). Ellos hablaban mucho de sus investigaciones. Cuando ellos no trabajaban, a ellos les gustaba ir a la playa y a las montañas. Ellos eran aventureros y les gustaba explorar el mundo.

WRITING Imagine you’re doing a presentation for your history class about the daily life of the civilization that you personally believe you descended from. Write 12+ sentences about what people in this civilization used to do on a regular basis using only the imperfect. Discuss where they lived, what they ate, activities they did, what they liked, etc. You should use your life and your preferences as a basis for this civilization; you got your genes & preferences from somewhere! CIRCLE ALL OF YOUR IMPERFECT VERBS.