Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

El Enfoque: martes, el 23 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
I CAN… ASK AND ANSWER ¿HOW MANY PEOPLE ARE IN YOUR FAMILY? ¿WHO DO YOU LIVE WITH? ¿WHAT IS YOUR FAMILY LIKE? ¿DO YOU HAVE PETS? ¿WHERE DO YOU LIVE?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Para hacer ahora Identifiquen:
Calentamiento (warm-up)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Las Palabras Interrogativas
Preguntas Questions.
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español Asking questions.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Preguntas Questions.
Write in Spanish (See pag 96)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Preguntas Questions Ch. 2 - Preguntas.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Question Words.
How do I ask a question in Spanish???
Enfoque:jueves, 26/4/2012 “el veintiseis de abril, dos mil doce”
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section miércoles, 25/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section Complete “Vocabulario A” 11/13/2018 6:37:44 AM

Agenda Simón el Ratón Vocabulary – Unit 3 Lesson 2 Review Scene 1 Questions re story & interrogatives Retell 1st scene Scene 2 (vocabulary & story) Vocabulary – Unit 3 Lesson 2 11/13/2018 6:37:44 AM

Interrogatives ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? ¿Cuántos? ¿Cuántas? ¿Cuál? ¿Por qué? ¿Dónde? ¿Cómo? 11/13/2018 6:37:44 AM

Questions about the Story: ¿Quién es un ratón? ¿Cómo es el ratón? ¿A Simón qué le gusta hacer? ¿Por qué va a Vermont? ¿Por qué no puede esquiar? 11/13/2018 6:37:44 AM

Vocabulary Review Questions Write these words in Spanish Who? What? When? Why? Where? 11/13/2018 6:37:44 AM

Vocabulary Review Answers Write these words in Spanish Who? ¿Quién? What? ¿Qué? When? ¿Cuándo? Why? ¿Por qué? Where? ¿Dónde? 11/13/2018 6:37:44 AM

Retell story to partner Simón el Ratón 1a escena Retell story as class Retell story to partner 11/13/2018 6:37:44 AM

Vocabulario de la Segunda Escena: burro donkey Simón le dice a Arturo Simon says to Arthur le dice s/he says to him/her le pregunta s/he asks to him/her le responde s/he responds to him/he el verano Summer el invierno Winter está avergonzado(a) s/he is embarrassed 11/13/2018 6:37:44 AM

Retell story to partner Simón el Ratón 2a escena Tell story as class Retell story to partner 11/13/2018 6:37:44 AM

Repaso de Vocabulary Enfoque 500, 700, 900, 1000 hermanos, hijos, madre 11/13/2018 6:37:44 AM

La Tarea Complete 2nd Frame of Storyboard All Unit 3 Lesson 2 Vocabulary Memorized Read pages 105-107 Answer the Question on p 106 How do the leisure activities of these young people compare to what you and your friends like to do? Which of these would you most likely do with your friend? Read the captions. What do you think a “Parque de diversiones might be? And can you figure out what the “montaña rusa” is? 11/13/2018 6:37:44 AM